Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-16, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
EDIT: Angående att använda ord likt röding, landsförrädare, svenskhatare etc. Detta är ju ord SDare frekvent använder mot 7-klövern och "kulturmarxister, men när någon använder samma mot SD så ska det lipas direkt. Patetiskt.

Detta har ju blivit lite av SD:s adelsmärke, hyckleriet, och det har spridit sig till många SD:are. Här har vi ett bra exempel på extrem hyckleriet från en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Jag tänker på flockbeteende. Ingen vill bli förknippad med "ondska", "förlorare", "elaka människor" osv, därför svartmålas SD och man kan se det på hur deras siffror presenteras. Vanlig mobbning är det.

Detta är ju vad SD:are i den här tråden ägnar spaltmeter åt.

Dock finns det som sagt "vettiga" SD:are också som inte ägnar sig åt detta, som -Info- till exempel och ett par till här i tråden också som har uttrycket sig med respekt och på ett icke-hycklande sätt.
Citera
2013-06-16, 16:56
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Sluta tramsa, ni är stämplade som nazister bland 99.6% av svenska folket.

Majoriteten svenskar känner inte till partiet, och när det väl nämns i stora mediekanaler kallas de nazister av svenskfientliga journalister. Ofta kryddar man med bilder på 80-talsskinnskallar eller demonstrationer med rödingsammandrabbningar och öser på med ovan nämnda epitet. Det är så man får sin politiska "kunskap" om krafter utanför sjuklövern. Jag själv var en sådan innan Flashback.

Citat:
Hur mycket ni gärna än vill kommer ni aldrig att bli betraktade som ett normalt demokratiskt parti.

Precis. Detta är väldigt bra.

Citat:
Jag vet också när jag skrivit ett inlägg mot SvP att nu kommer det att dyka upp 10 stycken modiga internetkrigare från SvP-svansen och genast kalla mig: "svenskhatare" , "antivit", "jude", "röding", "landsförrädare" och så vidare....

Är inte helt säker på var jag har dig, men du är väl själv nationalist (bitter ND:are)?
Senast redigerad av Ustyugov2 2013-06-16 kl. 16:59.
Citera
2013-06-16, 20:02
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Hur mycket ni gärna än vill kommer ni aldrig att bli betraktade som ett normalt demokratiskt parti.
SvP:s mål är ju inte att bli betraktade som ett demokratiskt parti eftersom SvP är antidemokrater och istället står för en korporativ meritokrati enligt massmobiliseringsprincipen. Dvs att hela folket ska vara involverade i landets angelägenheter, men i en hierarkisk ordning så att makt och ansvar kombineras. Vaktmästaren sköter posthanteringen i riksdagen men det är finansministern som tar ansvar för statsbudgeten. Idag har vi ju ett system där finansministern inte tar ansvar för sin egen budget, utan istället låter hela budgetprocessen kidnappas av pingstmuppar och miljötomtar. Går det åt helvete kan finansministern alltid skylla på det parlamentariska läget samt att det saknas majoritet. Ingen har ansvar och samtidigt har alla, inklusive den pappersvändande vaktmästaren, ansvaret.
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Majoriteten svenskar känner inte till partiet, och när det väl nämns i stora mediekanaler kallas de nazister av svenskfientliga journalister. Ofta kryddar man med bilder på 80-talsskinnskallar eller demonstrationer med rödingsammandrabbningar och öser på med ovan nämnda epitet.
Fast det är ändå bättre än att bli ihjältigna. Just en metod där man medvetet förknippas med det extrema ger alltid rubriker.
Citera
2013-06-16, 23:09
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Är inte helt säker på var jag har dig, men du är väl själv nationalist (bitter ND:are)?

Lilla gumman, jag är inte bitter !

För övrigt tror jag nog ni kommer upp i kanske 6000 till 8000 röster i valet.
Citera
2013-06-16, 23:55
Medlem
Londonesques avatar
Det ser mörkt ut för oss som inser allvaret i den extremt negativa samhällsutveckling som håller på att ske i Sverige. I valet har vi endast att välja mellan:
  • Ett skitnödigt PK-parti som förnekar att etniska svenskar existerar och som representeras av riktigt B-lag bestående av skånska bondtölpar som vill göra karriär och bli politikerpampar som självändamål.
  • En subkulturell nazisekt som främst fungerar som intern ryggdunkarklubb samtidigt som de gör sitt bästa att distansera sig från och skrämma bort vanliga svenskar som inte är invigda i deras lilla mikrokosmos.

Man får hoppas på att iallafall ett av partierna skärper till sig rejält fram till 2018. Helst skulle jag dock se att de i SD som fortfarande är nationalister och är säkra på att etniska svenskar existerar, grundade ett nytt och friskt nationalistiskt parti som i första hand existerar för Sverige och svenska folket och inte för att några karriärister ska bli politikerpampar i riksdagen. Låt Åkesson och hans unkna, svenskförnekande, naiva och misslyckade "socialkonservatism" förpassas till historiens sophög där den hör hemma.
Citera
2013-06-17, 00:40
Bannlyst
Citat:
Vilken jävla sörja!

Det hela är enligt mig väldigt enkelt. Vill man svenskarna väl kallas man rasist, nazist, fascist, främlingsfientlig, högerextrem, intolerant, hatare o.s.v. av de personer som vill utrota svenskarna.
Såhär ligger det naturligtvis till. Det är helt enkelt inte så mycket att bry sig om anser jag personligen. Är det extremism, rasism, nazism, högerextremism eller fascism att vilja säkra sitt folks överlevnad, göra Sverige svenskt igen och byta ut det ineffektiva styrelseskick som ständigt manipuleras och som möjliggjort den här utvecklingen - ja då får det väl lov att vara det helt enkelt.

Vårt folk håller på att försvinna för evigt och ersättas av främmande folkslag från jordens alla hörn, och det ser likadant ut i hela Europa. Vad fan tror folk är lösningen egentligen? Småborgerlig konformism, invandringsbromsar och "öppen svenskhet"? Det fungerar inte så, vill vi ha tillbaka vårt land och säkra vår överlevnad så krävs radikalism och kompromisslöshet. Det existerar inga alternativ, tyvärr. Och ju förr man inser det desto bättre.

Citat:
Pratar du om de "normala demokratiska partierna" som sitter i vår riksdag och som arbetar aktivt för vårt folks förintelse och förgörandet av vår civilisation? De partier som säljer ut vårt land och som spottar vårt folk i ansiktet varje dag genom att deklarera att vi inte ens finns och att vi verkligen inte har någon rätt till det här landet?

Varför i hela friden skulle vi vilja betraktas som dem? Är du snuspåverkad? Vi vill ersätta dem och bygga upp det här landet från grunden, inte bli en del i deras genomruttna och folkfientliga gemenskap.
Citera
2013-06-17, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Realistisk chans på bättre är bättre än väsentligen ingen chans på ännu bättre. Vi kommer inte ifrån den logiken.

Och om det svenska folket försvinner så kvittar det om vissa svenska kulturella sedvänjor finns kvar hos ett annat folk. Så är det för mig iaf och jag anser att varje kamp för att kämpa för detta inte är värt namnet. Då är det bättre att ta sina chanser på annat håll, oavsett hur stora eller små de är. Det är faktiskt till och med bättre att inte göra något alls och bara sitta på soffan för då ljuger man åtminstone inte för sig själv om att man kämpar för något som är värt att rädda.

Kulturen är bara den yttre formen, uttrycket för folksjälen. Om man tar död på folksjälen, på folket, så är kulturen meningslös annat än som kuriosa i en museisamling. Det är ungefär som att hävda att det inte gör något att kroppen är död bara man kan klä det ruttnande liket i fina kläder.

Citat:
Med 25 år till i tangentens rikting kommer det hoppet att vara väldigt litet.

Oavsett sanningen i detta så är det bättre än din plan för där finns det inget hopp alls.

Citat:
Ja, det skall bli intressant att se när SvP konkretiserar sin politik förbi slagordsnivån.

Jag tycker SvP gjort ett bra jobb hittills.

Citat:
Är SvP judemedvetna? Var i SvP:s program etc kan jag läsa om SvP:s "judepolitik"?

Jag vet det därför att jag känner flera personer från partiet och har god koll på hur den här frågan betraktas av partimedlemmarna.

Citat:
Hur vet du att partiledningen tillåter något?

Var inte fånig. Som en ledare på fria tider säger;

Citat:
Under Ehnaffärens gång har vi kunnat se hur partiinternt material och information gång på gång har dykt upp hos Expo och Nyheter24. Expo var först ut att rapportera att ett personärende mot Ehn hade inletts, och hade redan då tillgång till den skrivelse som medlemsutskottet skickade till Ehn när ärendet inleddes. Därefter fick Nyheter24 tillgång till det yttrande om Ehn som medlemsutskottet skickade till partistyrelsen i samband med att utskottet rekommenderade uteslutning. Och i måndags kunde Expo rapportera att partistyrelsen beslutat att utesluta Ehn innan beslutet tillkännagivits. Det är svårt att föreställa sig att dessa upprepade, systematiska läckor från inte mindre än två olika partiorgan – medlemsutskottet och partistyrelsen – skulle kunnat ske utan partitopparnas goda minne.

http://www.friatider.se/ehn-domdes-ohord

Citat:
Faktum kvarstår. SD samarbetar inte med Expo och ingen har blivit utesluten för att ha läst Ernst Junger. Du överdrev så kraftigt att det inte blev sant. Det verkar för övrigt vara standard när det gäller SvP-folks uttalanden om SD.

Du verkar ägna dig alltför mycket åt önsketänkande och ignorerar helt det faktum att läsandet av Ernst Junger var en av de saker som han uteslöts för. Det var dessutom en av de första saker som anfördes som skäl för hans uteslutning. Inget friskt parti med Sveriges bästa för ögonen agerar på ett såndant sätt!

Citat:
Folks sexualitet är en minifråga jag nästan helt struntar i. Kan inte se att det spelar någon större roll för den "stora frågan".

Det är bara en fråga av många. Sen så har jag svårt att se hur man kan hävda att folks sexualitet inte spelar någon roll, en sund sexualitet är ju om någon en grundläggande del av ett friskt samhälle! Dock så kan jag hålla med om att invandringsfrågan kanske är mer pressande men det finns ju inget som säger att du inte kan få båda dessa frågor om du väljer ett annat alternativ istället för SD, såsom SvP.

Citat:
Så länge partiet driver åt rätt håll i invandringspolitiken räcker det för mig för att de skall vara bättre än resten även om det inte precis är att föredra den sortens anpassning.

Mn SD driver ju inte åt rätt håll i invandringspolitiken. Det enda man säger är att man vill minska invandringen men 90%, vilket kanske är bättre än vad vi har nu men det kommer knappast att lösa något på sikt. När ni som krampaktigt stödjer SD väl har varit trogna partiet i en ca 10 år så kommer man att ha övergivit kravet om 90% minskad invandring till förmån för 10% minskad invandring eller kanske bara ett språktest a la folkpartiet.

SDs våta dröm är ju att få byta ut alla invandrande muslimer mot kristna syrianer, vilket inte direkt skulle lösa några problem för oss.

Citat:
Folk har ju försökt. Problemet är att det ser ut som om det sista försöket som kunde ha lyckats misslyckades redan runt 1990. Kanske var valet 1991 sista chansen. Alla missnöjesröster som SD hade kunnat få (och bli uppmärksammat för) gick till pajaspartiet NyD som sedan körde i diket fullständigt.

Men då är ju frågan varför du tror att det redan är för sent? Jag vidhåller att så länge som vi är enade så kan vi utföra under. Vi går mot en tid som kommer att karakteriseras av antingen stora omvälvning, etniska konflikter och nationalistisk revolution mot en förtryckande elit eller en långsam död på ett av de mest förnedrande sätt som de kroknästa någonsin har kunnat tänka ut. Att tro att det hela kommer att kunna ändras genom att lägga en lapp i en låda vart fjärde år är bara naivt, det kommer makten aldrig att tillåta.

Citat:
13 och ett halvt år eller så. Men i ytterst extrema omständigheter (förlorat världskrig, fredsvillkorsförnedring, dolkstötslegend, Lenin/Stalin-kommunisterna i grannskapet och världsomspännande depression) och det var så när att det inte hade gått vägen. Dessutom var nationalism i sig mycket starkare i folk på den tiden. Vad för extrema omständigheter som skulle kunna väcka svensson vet jag inte men det får vara något i hästväg för att matcha Weimarrepubliken.

Ja se där, lite bättre än jag trodde då. De omständigheterna som vi står inför nu är dock minst lika extrema som de som rådde under 30-talet, vi har en invandring av en omfattning som är av aldrig tidigare skådat slag och vars destruktivitet ej går att beskriva, vi har även en ekonomisk depression som förmodligen kommer att bli värre i framtiden. Det är väl sant att nationalismen var starkare i folk förr men samtidigt så är det en ideologi som är på frammarsch, vilket inte är så konstigt då den kan ses som en försvarsreaktion hos folket mot den dödliga och destruktiva situation som de befinner sig i. Från och med nu så kommer allt bara att bli mer extremt, det kommer inte att bli bättre förrän efter en nationalistisk seger, givet att det är vi som vinner.

Alternativet är döden för de europeiska folken och och slutet för allt som är heligt och vacker på den här jorden.

Citat:
Det mest sannolika om SD inte funkar är att saker och ting blir gradvis sämre och sämre och att SvP för en tynande tillvaro under ständigt hopp om att någon stor omständighet skall radikalisera situationen.

Jag håller inte med om denna analys. Utan SD så skulle de missnöjda inte ha någon annanstans att vända sig än mot SvP. Människor accepterar inte bara i oändlighet att saker och ting blir sämre, de reagerar, ex genom att rösta på SvP.
Citera
2013-06-17, 13:09
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Och om det svenska folket försvinner så kvittar det om vissa svenska kulturella sedvänjor finns kvar hos ett annat folk. Så är det för mig iaf och jag anser att varje kamp för att kämpa för detta inte är värt namnet.
Själv är jag nog mer benägen att inte kämpa alls om det framstår som meningslöst.
Citat:
Oavsett sanningen i detta så är det bättre än din plan för där finns det inget hopp alls.
Antagligen inget hopp om en slutseger av den sort du vill ha men jag ser inget direkt hopp om att SvP skall lyckas heller.
Citat:
Jag tycker SvP gjort ett bra jobb hittills.
Såfort konkretisering efterlyses får man vilt skilda besked. Punktprogrammet kan tolkas precis hur som helst så det är knappt värt elektronerna det laddas upp med. Ganska långt från det tydliga och rakryggade alternativ en del skribenter här i tråden framställer partiet som.
Citat:
Jag vet det därför att jag känner flera personer från partiet och har god koll på hur den här frågan betraktas av partimedlemmarna.
Varför mörkar partiet en sådan central del av politiken? Om de inte vågar stå för den kan de knappast organisera folk runt frågan. Snarare luktar det förberedelse till SD-mjuknande.
Citat:
Var inte fånig. Som en ledare på fria tider säger;
Det står inget där annat än en ren spekulation från artikelförfattaren. Det finns inga belägg alls för att partiledningen, och i förlängningen SD, samarbetar med Expo. Occam's razor talar snarast emot.
Citat:
Du verkar ägna dig alltför mycket åt önsketänkande och ignorerar helt det faktum att läsandet av Ernst Junger var en av de saker som han uteslöts för. Det var dessutom en av de första saker som anfördes som skäl för hans uteslutning. Inget friskt parti med Sveriges bästa för ögonen agerar på ett såndant sätt!
Friskt och friskt. Partiet, som har den kända strategin att hålla rent mot extremister, tillåter en före detta organiserad nazist att vara aktiv i en ledande position. Den före detta nazisten får då räkna med att toleransen och granskningen då blir striktare. Ernst Junger var endast en liten del av väldigt många punkter. Han hade blivit utesluten i vilket fall som helst, som det verkar.
Citat:
Mn SD driver ju inte åt rätt håll i invandringspolitiken. Det enda man säger är att man vill minska invandringen men 90%, vilket kanske är bättre än vad vi har nu men det kommer knappast att lösa något på sikt.
Att verka för minskad asylinvandring är att dra åt rätt håll.
Citat:
När ni som krampaktigt stödjer SD väl har varit trogna partiet i en ca 10 år så kommer man att ha övergivit kravet om 90% minskad invandring till förmån för 10% minskad invandring eller kanske bara ett språktest a la folkpartiet.
Det återstår att se, idag finns inget alternativ som spelar någon roll. SvP är ett mikroparti med okänd politik och mycket liten statistisk chans till framgång. SD, är det minst onda, eller det bästa tillgängliga om man så föredrar.
Citat:
SDs våta dröm är ju att få byta ut alla invandrande muslimer mot kristna syrianer, vilket inte direkt skulle lösa några problem för oss.
Som sagt, det överdrivs en hel del om SD när SvP:are uttalar sig. Lite som om en SD:are skulle påstå att SVP:s våta dröm är att gasa judiska barn. Saklighet vinner dock i längden.
Citat:
Men då är ju frågan varför du tror att det redan är för sent?
Därför att problemet redan är sjusiffrigt och i snabbt ökande medan det tar årtionden att bygga partier och förändra politik i Sverige.

Därför att trots raskravaller (och en miljon andra "väckelsefakta" som gör att ingen kan ha underlåtit att ta ställning om så bara privat) så kan endast som bäst var tionde väljare tänka sig att rösta på en invandringspolitik som är fullständigt mellanmjölk i många västländer (SD); och detta även när alla partier i övrigt har snarlik politik i alla andra större frågor.

Därför att eftersom sakernas tillstånd endast förvärras gradvis så kommer förfallet att fortsätta enligt den kokade grodans princip.
Citat:
Jag vidhåller att så länge som vi är enade så kan vi utföra under.
Jag vågar inte hoppas på några under och svenskarna är inte ens nästan enade, om man nu inte menar endade i uppfattningen att jobbskatteavdrag och a-kassenivåer är viktigare än att ta vara på nationalstaten Sverige. I den uppfattningen var nästan 19 av 20 enade i förra valet.
Citat:
Vi går mot en tid som kommer att karakteriseras av antingen stora omvälvning, etniska konflikter och nationalistisk revolution mot en förtryckande elit eller en långsam död på ett av de mest förnedrande sätt som de kroknästa någonsin har kunnat tänka ut.
Förutom att jag inte köper judekonspirationen så tror jag mer på det sistnämnda, om jag är ärlig mot mig själv när jag ser på omständigheterna. Faktum är att dödsprocessen redan kommit långt. För någon som likt mig är lite äldre känns Sverige redan förlorat och jag undrar om de som tror det kan räddas bara saknar perspektiv på hur långt det redan gått jämfört med hur det var.
Citat:
Ja se där, lite bättre än jag trodde då. De omständigheterna som vi står inför nu är dock minst lika extrema som de som rådde under 30-talet, vi har en invandring av en omfattning som är av aldrig tidigare skådat slag och vars destruktivitet ej går att beskriva, vi har även en ekonomisk depression som förmodligen kommer att bli värre i framtiden.
Återigen. Kokade grodans princip och hopp vs hopp om externa katastrofer som katalysator. Som jag skrev i mitt första inlägg i denna omgång i tråden så är det endast det sistnämnda som kan innebära en förändring och det skall mycket till då också vilket 30-talet visar.
Citat:
Jag håller inte med om denna analys. Utan SD så skulle de missnöjda inte ha någon annanstans att vända sig än mot SvP.
Det troligaste vore antagligen att det startas nya partier. SvP är ett i praktiken nationalsocialistiskt parti (du berättar ju själv t ex om att antisemitism är viktigt bakom lyckta dörrar. Folk kommer inte att strömma från mjukispartiet SD till ett extremistparti. (extremism här menat relativt vad svenskarna uppfattar som normalt) Fan, svenskarna tycker ju i stor utsträckning att SD är ett extremistparti.
Citat:
Människor accepterar inte bara i oändlighet att saker och ting blir sämre, de reagerar, ex genom att rösta på SvP.
Det återstår sannerligen att se.
Citera
2013-06-17, 15:48
Medlem
Citat:
Det återstår att se, idag finns inget alternativ som spelar någon roll. SvP är ett mikroparti med okänd politik och mycket liten statistisk chans till framgång. SD, är det minst onda, eller det bästa tillgängliga om man så föredrar.

Motvillig 1.1, jag tror du kanske ser SD och SvP ur fel perspektiv. SvP-anhängarna vill gärna diskutera vilket partis lösningar som är mest realistiska, men det säger sig självt att en åtgärd bara är realistisk om det finns en trovärdig plan för att skaffa makt till att genomföra den. I nuläget är utsikterna dystra både för SD:s och SvP:s del.

I SvP:s fall är det så enkelt som att de är ett mikroparti, som i bästa fall kan kapa åt sig några tusen av SD:s mer radikala eller sekteristiska väljare. I SD:s fall är det så att de trots alla ansträngningar fortfarande står och stampar på cirka tio procent i opinionsundersökningarna, och det räcker inte på långa vägar för att få inflytande. Dumsvenskens dumhet har visat sig vara en svår fiende att bemästra, och inte ens kravaller och fan och hans moster har räckt till. Folk tycker verkligen att SD är stygga och fördomsfulla, och tänker fortsätta rösta på den godhjärtade sjuklövern som förstår att alla problem bara handlar om "klyftor" och att lösningarna är "komplicerade", ja så komplicerade att ingen vanlig dödlig kan förklara eller förstå dem.

Slutsatsen vi måste dra av detta är att om SD eller SvP ska kunna åstadkomma något måste de övertyga fler. Många fler. Partiernas främsta roll är alltså att vara opinionsbildande, med budskapet att dagens politik är ohållbar. Den funktion man fyller som invandringskritisk väljare är att ge vind i seglen åt den opinionsbildare man tror kan nå och övertyga flest. Vilket självklart är SD, som via etablerad media och alternativmedia når folk som i nuläget röstar på de etablerade partierna, med ett budskap som är kalibrerat för att det någorlunda ska kunna passa in i mottagarens begreppsvärld.

SvP åstadkommer däremot ingenting. De försöker radikalisera personer som redan är emot dagens invandringspolitik, och detta ökar inte den Sverigevänliga rörelsens totala antal. Ett annat sätt att se på saken är att SD befinner sig vid frontlinjen men SvP längst bak i leden. Nu menar jag inte att ifrågasätta deras mannamod, för de anordnar ju demonstrationer så, utan jag talar bildligt när det handlar om att kommunicera med svenskarna.

Det är möjligt att allt kommer gå åt helvete. Jag tror dock snarare att SvP och SD kommer bli noder i ett långsiktigt arbete. Min poäng är den att tills vidare gör Åkesson & Co vad som kan göras för att nå och övertyga så många som möjligt, och därför behöver man som Sverigevän inte tvivla på det riktiga i att stödja dem. SvP kan man rösta på om man anser att prio 1 är att radikalisera de redan övertygade, och detta är kanske prio 1 för kryptonazister, men ser man till Sveriges väl inser man att det viktigaste är att vinna över vanligt folk.

Vänligen,
SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-06-17 kl. 16:16.
Citera
2013-06-17, 16:32
Medlem

Några insiktsfulla tankar här, men du har fortfarande misslyckats med att förstå att SvP och SD står väldigt, väldigt långt ifrån varandra när det kommer till assimilerings- och integrationsfrågor.

Ditt prat om "realistiska" lösningar stämmer till viss del, varken SD eller SvP kan "realistiskt" förändra någonting, men vad är det man realistiskt vill uträtta? Förstår du hur jag menar? SvP vill inte assimilera invandrare.

SD kan ha ett "positivt" inflytande på opinionen men en SvP:are kanske ser det som ännu mer positivt inflytande på opinionen om SvP får 1%(vilket är orealistiskt i detta val men inte omöjligt på längre sikt) än att SD får 11% istället för 10%. Förstår du?
Citera
2013-06-17, 16:52
Medlem
Medel-IQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
I SvP:s fall är det så enkelt som att de är ett mikroparti, som i bästa fall kan kapa åt sig några tusen av SD:s mer radikala eller sekteristiska väljare.
Nja, i SCBs senaste undersökningen hade 0,2% av SDs väljare gått över till något parti utanför riksdagen. Alla andra partier utom ND är extrema invandringsförespråkare förutom ND som är döende. Detta skulle således sannolikt innebära runt 10000 röster på SvP.

Allting kan gå väldigt snabbt. Det finns flera exempel på detta från andra länder. SvPs största problem är nog helt enkelt att få människor medvetna om att partiet existerar. Att man exempelvis är kritiska mot judiskt inflytande är i sig inte nödvändigtvis något hinder mot tillväxt. Senast någon frågade (2007) var det 7% som höll med om att "Judar har för stort inflytande i Sverige!".
http://sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_opinion#Integrationsbarometern
Senast redigerad av Medel-IQ 2013-06-17 kl. 16:56.
Citera
2013-06-17, 17:11
Medlem
Medel-IQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
SvP åstadkommer däremot ingenting. De försöker radikalisera personer som redan är emot dagens invandringspolitik, och detta ökar inte den Sverigevänliga rörelsens totala antal.
Du har läst vad SvP skriver om detta?
http://www.svenskarnasparti.se/svp-sd/

Ett ökande SvP kan faktiskt också vara positivt för SD. Om media också måste angripa SvP blir det svårare att upprätthålla fiktionen att SD har en "rasistisk" eller t.o.m. "nazistisk" politik. SD blir också automatiskt relativt mindre "extremt" eftersom SvP nu intagit positionen som det mest "extremistiska" partiet. Dvs om man bestämmer sig att att rösta på SD så är man en måttlig invandringskritiker. "Nej, jag är inte rasist så jag röstar inte på SvP men jag är kritisk mot invandringen så jag röstar på måttliga SD". Så har det förstås varit sedan länge men detta blir uppenbart för alla om SvP blir ett alternativ som inte kan ignoreras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in