2013-06-16, 02:48
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Theres* F*rsell bor enligt länken tillsammans med P*ntus Myllym*ki. Sökte på honom och kände igen honom direkt. Killen har varit uppe i tråden innan, men jag minns inte i vilket samband. Kanske bara att någon pratade om grannarna?

En annan sak jag la märke till är att Theres* och P*ntus, som delar lägenhet, inte är vänner på Facebook. Kanske är en obetydlig detalj, men jag reagerade lite på det.

Nej, du har blandat ihop två liknande lägenhetsnummer. TF (26 år), i lgh nr 10*2 (0) delar lägenhet med en JO (36 år).

http://www.upplysning.se/person/?x=755&a=Flottiljv%e4gen+4+C&z=96143&c=Boden
Citera
2013-06-16, 02:50
Medlem
Citat:
Theres* F*rsell bor enligt länken tillsammans med P*ntus Myllym*ki. Sökte på honom och kände igen honom direkt. Killen har varit uppe i tråden innan, men jag minns inte i vilket samband. Kanske bara att någon pratade om grannarna?

En annan sak jag la märke till är att Theres* och P*ntus, som delar lägenhet, inte är vänner på Facebook. Kanske är en obetydlig detalj, men jag reagerade lite på det.

Hon bor med en J.Olofss*n så det kan också vara därför hon inte är kompis med finnen.
En liten men inte obetydlig detalj...

Citera
2013-06-16, 02:53
Medlem
engultomats avatar
Tack för svar båda två, borde gå och lägga mig känner jag..

Men är det någon som minns varför finnen kom upp i tråden innan?
Citera
2013-06-16, 02:58
Medlem
Citat:
Tack för svar båda två, borde gå och lägga mig känner jag..

Men är det någon som minns varför finnen kom upp i tråden innan?

Tar du bort Myll* och sparar M*ki så blir det förnamnet på "eld i håret" , tror jag
Kan vara därifrån du känner igen det?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-16 kl. 03:14.
Citera
2013-06-16, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Men åter till Fors*lls: syster TF med sambo JO, bor tydligen på bottenvåningen i KJ:s hus.
Var det kanske dom grannarna som kan ha vittnat om att dom hörde skrik, och som hade sagt något om "ska man behöva gå upp?"
TF bor i nr 1002 och KJ bor i 1104. Det är med andra ord en lägenhet bort,och en våning upp Så nej jag tror inte det är de som är grannarna som vittnade om skrik

Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Undrar just hur många bilar det är som är där runt ödehuset var dag. För att kolla runt lite eller för att ta ut sina hundar...
Motfråga: Hur många svarta pickups som är avställda sen flera år tillbaka är det där varje dag?
Citera
2013-06-16, 03:40
Medlem
Lagro

Den som har haft helt rätt i det här fallet hittills är KJ s advokat, han har sagt hela tiden åklagarna har ingenting mot KJ, vilket har stämt in mycket bra.
Advokaten är den som borde ha mycket bra insyn i fallet, därför han har förmodlingen varit med på alla förhör mot KJ.
Vad jag anser har skett i fallet på det här forumet av de flesta är helt ologiska vilda spekulationer, där KJ har utpekats som gärningsmannen utan några bevis, utan bevisen skulle vara att han är någon förståndshandikappad person, som det finns inget belägg för.
KJ har svenskt körkort och det skulle han aldrig ha kunnat få om han varit den personen som de flesta bedömt honom på det här forumet.
Det visar anklagelserna och bedömningen om honom saknar all verklighetsgrund.
Senast redigerad av Lagro 2013-06-16 kl. 04:10. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-06-16, 03:49
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kan någon vara så snäll att kontakta polisen och be dom läse alla inlägg här på flashback från dom sidsta 2 timmarna???

Sendan är det upp till polisen att avgöra om de nya upplysningarna har värde.
De vet om bilen och förhoppningsvis hann de dit medan bilen fanns kvar.
Citera
2013-06-16, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Th*rese F*rsell går på:

Luleå University of Technology

samma ställe som VB!

https://plus.google.com/103130545198046836968/posts

Tänkte skriva att då var det väl TF som VB skulle läsa läxor med på kvällen 4/5 och att TF därför kanske vet lite om vad som hände med VB men såg sen (på fejsboka) att TF studerat på LUofT (Hälsovägledning); examen -12. Jobbar nu på ICA.
Så magplask för den teorin men ändå kanske ok att påtala så andra inte behöver fundera i samma banor.

Obs: ingen kritik mot Theforeigner! Gott jobbat av dig inatt! (el kanske dag för dig..?)
Citera
2013-06-16, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
För många, många inlägg sedan, framförde jag tanken på anabola steroider. Den teorin tror jag fortfarande på. Anabola - särskilt då i samband med alkohol - kan utlösa de mest vedervärdiga handlingar. För många år sen inträffade ett mord i en stad i Mellansverige. Mördaren hade tagit anabola under en längre tid och just den här kvällen var han dessutom kraftigt berusad. BO hade själv bjudit in sin mördare. Det slutade illa, mycket illa. När polisen anlände till BO:s lägenhet, fann de honom sittande på gasspisen - med gaslågorna tända. Och som om det inte räckte med det, var hans kropp huggen sönder och samman med hjälp av machete och svärd. Ett fullkomligt besinningslöst mord.
Samtidigt funderar jag på huggen mot VB:s kropp. Sammanlagt nio hugg/stick, varav två var dödande, enligt åklagarens uppgifter. Två dödande hugg? Kan man då - med absolut säkerhet - hävda att dessa två hugg utdelades av ett "monster" och/eller en "vansinnig"? Är det helt i sin ordning att betrakta mordet på VB som besinningslöst? Hon dog inte av nio hugg, "endast" av två?
Jag tycker det är tveksamt. Dessa två, kraftiga hugg (åklagaren nämnde kraftigt våld mot vitala organ) tyder, enligt mig, snarare på en stark målmedvetenhet hos gärningsmannen. Men, "målmedveten" är inte en benämning jag personligen skulle använda på KJ. Snarare "undflyende"...

Tanken var nog från början att lördagskvällen den 4 maj skulle bli glad och trevlig. Jag vill i alla fall tro att det var så. Men, som du Mouchino säger, något oförutsett inträffade som VB inte ville ställa upp på. Det känns inte bra att behöva säga det, men jag tror att hon blev våldtagen, och inte bara av en person. Om det verkligen var så, fanns ingen återvändo. VB måste tystas och försvinna för gott...och det på ett målmedvetet sätt...

Jag tror att de första sju ej var avsett att döda utan att pina offret i ett vrede och de två dödande var för att avsluta pinandet, en triumf för GM, totalt sjukt men så tror jag följden har varit.
Nästa steg är däremot mer svårt att finna logik i, det verkar mer skett som en handling i oerhörd stress då GM börjar skönja vad GM egentligen har gjort, dödat en människa.
Utplaceringen ter sig så oerhört stressat och inte genomtänkt om dådet skulle vara planerat. Dådet är kanske i viss del, början planerat men när verkligheten hinner ikapp med en död kropp så finns ingenting, bara stress, hur fan gör jag nu.
Dådet har knappast skett i lgh utan plats dit VB blev lurad eller tvingad. Var det kan ha skett är en gåta ännu, dock någon plats som GM kände till väl och kände sig säker och trygg. Det gäller bara att hitta den om de inte redan har gjort det, MP.
Citera
2013-06-16, 04:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men den här forskningen kring dessa personer började med bilen som man hade sett igår stå parkerad utanför ett förrådshus i närheten av ödehuset och man kunde se via regnummer att den stod på J*akim F*rsell som i sin tur känner Mi*ael K*rlsson och han i sin tur var vän med en T*erese F*rsell som bor i samma port som KJ och hon är vän med T*bias B*erg som vad jag förstår är bror till M*kael B*erg som varit uppe mycket på tapeten här i tråden. Pheew blev det rätt nu.. haha

Lite ruggigt blir det om man tänker att VB kan ha fångats upp i farstun av brorsan JF till TF som bor i samma port som KJ. Den här JF har alltså en avställd bil som synts vid fp gula huset flera gånger? Tidpunkter?

Fortfarande gäller det dock att förklara det där med blodspåren från VB i KJs bil.
Citera
2013-06-16, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Den som har haft helt rätt i det här fallet hittills är KJ s advokat, han har sagt hela tiden åklagarna har ingenting mot KJ, vilket har stämt in mycket bra.
Advokaten är den som borde ha mycket bra insyn i fallet, därför han har förmodlingen varit med på alla förhör mot KJ.
Vad jag anser har skett i fallet på det här forumet av de flesta är helt ologiska vilda spekulationer, där KJ har utpekats som gärningsmannen utan några bevis, utan bevisen skulle vara att han är någon förståndshandikappad person, som det finns inget belägg för.
KJ har svenskt körkort och det skulle han aldrig ha kunnat få om han varit den personen som de flesta bedömt honom på det här forumet.
Det visar anklagelserna och bedömningen om honom saknar all verklighetsgrund.
OT: Jag håller med dig om att spekulationerna om diagnos är vidlyftiga. Liksom mycket annat spekukativt på denna tråd.

En eventuell neuropsykiatrisk diagnos är dock inte per automatik oförenlig med körkort.
Citera
2013-06-16, 07:29
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag är rätt tveksam till att KJ skulle vara särskilt stark mentalt. Som jag känner i detta nu, håller han fast vid sin berättelse, som enligt åklagaren är i allt väsentligt den samma, p g a av att han talar sanning om sin del i brottet. Jag tror alltså att han kan vara oskyldig till själva mordet. Däremot är jag övertygad om att han känner till vad som hände med VB.

Det handlar om en annan GM, ja. Polisen avfärdar förstås inte olika möjligheter. Misstankar finns om att han har en del vetskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in