Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
För många, många inlägg sedan, framförde jag tanken på anabola steroider. Den teorin tror jag fortfarande på. Anabola - särskilt då i samband med alkohol - kan utlösa de mest vedervärdiga handlingar. För många år sen inträffade ett mord i en stad i Mellansverige. Mördaren hade tagit anabola under en längre tid och just den här kvällen var han dessutom kraftigt berusad. BO hade själv bjudit in sin mördare. Det slutade illa, mycket illa. När polisen anlände till BO:s lägenhet, fann de honom sittande på gasspisen - med gaslågorna tända. Och som om det inte räckte med det, var hans kropp huggen sönder och samman med hjälp av machete och svärd. Ett fullkomligt besinningslöst mord.
Samtidigt funderar jag på huggen mot VB:s kropp. Sammanlagt nio hugg/stick, varav två var dödande, enligt åklagarens uppgifter. Två dödande hugg? Kan man då - med absolut säkerhet - hävda att dessa två hugg utdelades av ett "monster" och/eller en "vansinnig"? Är det helt i sin ordning att betrakta mordet på VB som besinningslöst? Hon dog inte av nio hugg, "endast" av två?
Jag tycker det är tveksamt. Dessa två, kraftiga hugg (åklagaren nämnde kraftigt våld mot vitala organ) tyder, enligt mig, snarare på en stark målmedvetenhet hos gärningsmannen. Men, "målmedveten" är inte en benämning jag personligen skulle använda på KJ. Snarare "undflyende"...
Tanken var nog från början att lördagskvällen den 4 maj skulle bli glad och trevlig. Jag vill i alla fall tro att det var så. Men, som du Mouchino säger, något oförutsett inträffade som VB inte ville ställa upp på. Det känns inte bra att behöva säga det, men jag tror att hon blev våldtagen, och inte bara av en person. Om det verkligen var så, fanns ingen återvändo. VB måste tystas och försvinna för gott...och det på ett målmedvetet sätt...
Jag tror att de första sju ej var avsett att döda utan att pina offret i ett vrede och de två dödande var för att avsluta pinandet, en triumf för GM, totalt sjukt men så tror jag följden har varit.
Nästa steg är däremot mer svårt att finna logik i, det verkar mer skett som en handling i oerhörd stress då GM börjar skönja vad GM egentligen har gjort, dödat en människa.
Utplaceringen ter sig så oerhört stressat och inte genomtänkt om dådet skulle vara planerat. Dådet är kanske i viss del, början planerat men när verkligheten hinner ikapp med en död kropp så finns ingenting, bara stress, hur fan gör jag nu.
Dådet har knappast skett i lgh utan plats dit VB blev lurad eller tvingad. Var det kan ha skett är en gåta ännu, dock någon plats som GM kände till väl och kände sig säker och trygg. Det gäller bara att hitta den om de inte redan har gjort det, MP.