Citat:
Ursprungligen postat av
Calle86
Fan riktigt dött i tråden nu ju. När kommer United Minds, måndag va?
Vad kan vi förvänta oss i den. Över 12% efter invandrarupploppen!?
Invandrarupploppen har slagit hårdare mot folks medvetanden än vad media och politiker försöker låtsas om. En bekant till mig förvånade mig genom att ta upp hur förfärliga de är som bränner bilar och attackerar polis och brandkår och alla skamlösa inbrotten som sker överallt där de till och med går in där barnfamiljer ligger och sover.
Jag passade på att förstärka genom att påpeka att det hela tiden blir värre. Snart kommer de att gå in och slå ihjäl folk i sina sängar. Och att upploppsmakarna tycker att det är både lustigt och frustrerande när massmedia och politiker beklagar upploppen och hävdar att det bara handlar om utanförskap. Det leder bara till upptrappning när de förminskar deras attacker. Om de blir behandlade som barn när de eldar upp bilar och kastar sten på poliser så blir nästa steg att skjuta och spränga bomber.
Den här personen som sa att det är fruktansvärt hur samhället har blivit är alltså en person som varit över halva jordklotet, bedrivit hjälparbeten i fattiga länder och sett oerhörda mängder lidande. Och hon tycker att Sverige har blivit fruktansvärt.
Bra jobbat sjuklövern.
Måste tillägga om det här med opinionsundersökningar. En bekant till mig har nyligen blivit sambo med en invandrad europeisk medborgare och kort därefter fick han inbjudningar att vara med i olika undersökningar, bland annat en om hur han ser på invandring och samhället samt en förfrågan om vilket parti han vill rösta på.
De väljer alltså ut dem som de tror ska svara positivt till invandring. Han har ju inte blivit tillfrågad tidigare.