2013-06-13, 18:45
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag är pensionär och har aldrig blivit uppringd av vare sig SCB eller något av opinionsinstituten. Så tydligen är aktiva Sossar också svartlistade.
Märkligt!!
Faktum är väl att det är ganska skönt att inte bli uppringd av opinonsinstitut.
Men tidigare så var det nästan en gång i kvartalet man blev uppringd,och ofta då för att jag är VD i mitt lilla företag,men även som löntagare från huvudsysselsättningen,småbarnsförälder,tonårsföräl der,villaägare etc..
oftast frågor om lite olika saker angående samhällservice tex,och som avslutning vad man röstar på.
men der har blivit helt slut nu de sista åren!!
2013-06-13, 18:49
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
SD 8,1% enligt SVT:s partibarometer i maj.

I april var det också 8,1% enligt SVT:s partibarometer
från Demoskop, Ipsos, Novus och Sifo.
Räkna själv ut värdena för vilken period som helst enligt status.st

Om SVT:s partibarometer stämmer har SD
efter tre riksdagsår bara gått fram ca 2% (procentenheter)!
Tja man får väl jämföra med vad partibarometern sa före förra riksdagsvalet!!
Du kan verkligen utgå ifrån att SVt,s väljarbarometer är rent bullshit,tyvärr.
2013-06-13, 19:04
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Righted
Ursäkta att jag svär, men hur i helvete kunde du tolka mitt inlägg till det?
Tex sossar och moderater är större partier än SD,och deras väljare bör också ha tillräckligt hög IQ för att använda en dator,eller?
2013-06-15, 18:04
Medlem
Fan riktigt dött i tråden nu ju. När kommer United Minds, måndag va?

Vad kan vi förvänta oss i den. Över 12% efter invandrarupploppen!?
2013-06-15, 19:48
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle86
Fan riktigt dött i tråden nu ju. När kommer United Minds, måndag va?

Vad kan vi förvänta oss i den. Över 12% efter invandrarupploppen!?

Invandrarupploppen har slagit hårdare mot folks medvetanden än vad media och politiker försöker låtsas om. En bekant till mig förvånade mig genom att ta upp hur förfärliga de är som bränner bilar och attackerar polis och brandkår och alla skamlösa inbrotten som sker överallt där de till och med går in där barnfamiljer ligger och sover.

Jag passade på att förstärka genom att påpeka att det hela tiden blir värre. Snart kommer de att gå in och slå ihjäl folk i sina sängar. Och att upploppsmakarna tycker att det är både lustigt och frustrerande när massmedia och politiker beklagar upploppen och hävdar att det bara handlar om utanförskap. Det leder bara till upptrappning när de förminskar deras attacker. Om de blir behandlade som barn när de eldar upp bilar och kastar sten på poliser så blir nästa steg att skjuta och spränga bomber.

Den här personen som sa att det är fruktansvärt hur samhället har blivit är alltså en person som varit över halva jordklotet, bedrivit hjälparbeten i fattiga länder och sett oerhörda mängder lidande. Och hon tycker att Sverige har blivit fruktansvärt.

Bra jobbat sjuklövern.

Måste tillägga om det här med opinionsundersökningar. En bekant till mig har nyligen blivit sambo med en invandrad europeisk medborgare och kort därefter fick han inbjudningar att vara med i olika undersökningar, bland annat en om hur han ser på invandring och samhället samt en förfrågan om vilket parti han vill rösta på.

De väljer alltså ut dem som de tror ska svara positivt till invandring. Han har ju inte blivit tillfrågad tidigare.
Senast redigerad av Grävulen 2013-06-15 kl. 19:56.
2013-06-15, 20:01
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
De väljer alltså ut dem som de tror ska svara positivt till invandring. Han har ju inte blivit tillfrågad tidigare.
Överraskande.
2013-06-16, 02:52
Medlem
Månsans avatar
Sifo har tydligen kommit inatt. SD har antagligen ökat eftersom TT-notisen inte nämner ett ord om saken. Det brukar vara ett gott tecken.

Edit:
SIFO
SD ökar 1,0 procent till 7,6%. Vågmästare.
Alltid fint med en ökning, men låga 7,6% är sannolikt ej med sanningen överensstämmande.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sifo_8269384.svd
Senast redigerad av Månsan 2013-06-16 kl. 03:09.
2013-06-16, 03:22
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Jag tror att SD måste bli bättre på att utnyttja sin bästa valarbetare Imam Reinfeldt. Jag tror att det är en kritisk variabel som SD har problem med att få in i ekvationen.
2013-06-16, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sifo har tydligen kommit inatt. SD har antagligen ökat eftersom TT-notisen inte nämner ett ord om saken. Det brukar vara ett gott tecken.

Edit:
SIFO
SD ökar 1,0 procent till 7,6%. Vågmästare.
Alltid fint med en ökning, men låga 7,6% är sannolikt ej med sanningen överensstämmande.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sifo_8269384.svd

Nej, det tror inte jag heller. Blir inte bekymrad över att enstaka mätningar ger låga siffror. Tror att SD ligger på 10-11% och att valet 2014 kommer visa den saken. Hur som haver verkar det gå bra för Mp som är uppe i 11 procent i Sifos undersökning. Under alla omständigheter tror jag det är nödvändigt att de rödgröna får chansen att ostört köra landet i botten innan folk i gemen börjar fatta. Så jag sörjer inte över den saken heller. Men herregud vad trött man blir på alla halsstarriga godhetsknarkare.

Vänligen,
SD-trollet
2013-06-16, 03:37
Medlem
deadsets avatar
Jag upplever SD-sympatier lite överallt nu faktiskt, ute i det vardagliga livet. Folk vågar öppna sig mer, och börjar försiktigt säga vad dom egentligen tycker.

Jag tror att, om folk vore 100% ärliga mot sig själva och omgivningen, så skulle SD säkert kunna landa på runt 20-30% redan nästa år. Stockholmskravallerna och notan efter dessa var nog sista spiken i kistan för många kan jag tänka mig.

Men eftersom vi nu bor i Sverige, och att människor här antingen är hjärntvättade av media och politiker eller inte vågar säga vad dom egentligen tycker, så vore en mer realistisk gissning 10-15%.

Dom vann dock 25% av rösterna i en opinionsmätning på självaste Aftonbladet's hemsida, och den opinionsmätningen försvann spårlöst från sidan för att aldrig återvända.
2013-06-16, 05:56
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

När SD minskar 0,3% då flyr väljarna och det är ras i opinionen.
På ett vis är det bra att SIFO visar alldeles för låga siffror,då blir bara chocken kraftigare.
Vem minns inte morgonsofforna dagen efter valet 2010,proffstyckare och oikofober som Lena Sundström var klädda i svart.
Efter nästa val lär dom inte komma alls för då har rödvinet satt sig fast i luftstrupen under valnatten.
2013-06-16, 10:27
Medlem
Jag upplever från mitt håll att Sd är ett "i väntan på något annat" - parti för folk som inte vill rösta på ett "seriöst" parti då de känner de är missnöjda med något eller mycket. Det är inte ett nytt parti, inga nya tankar eller nya företrädare, inget annat än negationer som driver dem.

Och för att förekomma ev angrep på mig som person, så nej, jag gillar inte sd, har inte och har få i min krets som jag vet vet stöttar partiet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in