2013-06-15, 17:25
  #15193
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturochtradition
Drudkh - Eternal turn of the wheel Album: Forgotten legends
Ett riktigt vackert verk trots sitt genomgående monotona riff på tre ackord och blastbeats. Drudkh var ett av de band som gáv mig en lugnande effekt vid de kriser av existentiell ångest som skett genom åren. Deras musik ger tillsammans med en trevlig tur till skogs en kraftig känsla av eskapism. En esoterisk upplevelse bortom den karga och dystra tillvaron som detta samhälle idag har att erbjuda.

Länge leve naturen! Länge leve Drudkh och deras tidlösa svartmetall!

http://www.youtube.com/watch?v=N67c8miLlt0

Så jävla sant som det är sagt!
Ironiskt nog har jag precis lyssnat igenom debutalbumet Forgotten Legends just för att jag ville ha lite lugnande musik och verkligen drömma mig bort.

Lyssnar nu på Mgla - With Hearts Toward None. Säg vad ni vill om Polen, de kan sin Metal iaf!
Citera
2013-06-15, 19:01
  #15194
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Så jävla sant som det är sagt!
Ironiskt nog har jag precis lyssnat igenom debutalbumet Forgotten Legends just för att jag ville ha lite lugnande musik och verkligen drömma mig bort.

Lyssnar nu på Mgla - With Hearts Toward None. Säg vad ni vill om Polen, de kan sin Metal iaf!

Lustigt att jag precis klickade på köp-knappen på två Mgla vinyler.

De kan sin metal absolut och Mgla är det klart bästa som Polen skitit ut, håller dom som något av det bästa inom black metal överhuvudjävlataget. Det är bortom mitt förstånd hur ett band lyckats prångla ut så starkt material gång på gång.

Just nu är det dock en annan platta som även den ligger på min all-time-10-i-bög lista:
Ulver - Bergtatt
efter denna tänkte jag rensa/eliminera trumhinnorna helt och hållet med:
Ulver - Nattens Madrigal
Citera
2013-06-15, 19:44
  #15195
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Lustigt att jag precis klickade på köp-knappen på två Mgla vinyler.

De kan sin metal absolut och Mgla är det klart bästa som Polen skitit ut, håller dom som något av det bästa inom black metal överhuvudjävlataget. Det är bortom mitt förstånd hur ett band lyckats prångla ut så starkt material gång på gång.

Just nu är det dock en annan platta som även den ligger på min all-time-10-i-bög lista:
Ulver - Bergtatt
efter denna tänkte jag rensa/eliminera trumhinnorna helt och hållet med:
Ulver - Nattens Madrigal

Håller med. Trodde ej att denna platta skulle bli så jävla grym. Man såg ju iofs ingen tendens till nedgång, men jag hade det på känn - att det skulle bli aningen dåligt. Men ack så fel man hade!

Ulver ja, måste vara det band med mest imponerande variation. På ett jävligt positivt sätt.
Citera
2013-06-15, 21:54
  #15196
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Håller med. Trodde ej att denna platta skulle bli så jävla grym. Man såg ju iofs ingen tendens till nedgång, men jag hade det på känn - att det skulle bli aningen dåligt. Men ack så fel man hade!

Ulver ja, måste vara det band med mest imponerande variation. På ett jävligt positivt sätt.

Mja, "Aningen dåligt" tycker jag är lite overkill.. Men ja, inte är det alltför ofta ett band skiter ur sig bra grejor mest hela tiden.
WHTN är dock inte bättre än "Groza" i min mening.
Sistnämnda tillsammans med "Mdloscí"-EPn är det klart starkaste de gjort!

Sitter fortf här och snurrar Ulver, och detta tåls ju att sägas tusen ggr, men fy helvete va bra den är "Nattens Madrigal".. Tänker inte förklara varför jag tycker som jag gör, för de flesta som hört denna platta hoppas jag ändå håller med. Annars är "de flesta" dum i huvudet.
Citera
2013-06-16, 00:18
  #15197
Medlem
Naturochtraditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Så jävla sant som det är sagt!
Ironiskt nog har jag precis lyssnat igenom debutalbumet Forgotten Legends just för att jag ville ha lite lugnande musik och verkligen drömma mig bort.

Lyssnar nu på Mgla - With Hearts Toward None. Säg vad ni vill om Polen, de kan sin Metal iaf!
Högst egendomligt! Träffade faktiskt en polare tidigare ikväll som tipsade om Mgla. Skeenden tycks kunna vara synkrona ibland. Låter riktigt bra! Får vibbar av Svartsyn med den kaotiska atmosfären men som ändå ger intryck av kosmos och Dur-stämmor. Ska ta mig tid att studera lyriken!

Demonaz - March of the norse(avlyssnades innan Mgla!)
Citera
2013-06-16, 01:42
  #15198
Medlem
von_Ss avatar
Atmosfären går inte att klå. WHTN är bättre än Groza men Mdlosci är bäst, om än lite kort. Därför håller jag dubbel-EPn som deras bästa.
Citera
2013-06-16, 02:10
  #15199
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Om man nu ska lista så är EPn bäst. Sedan så tycker jag faktiskt att WHTN är vassare än Groza.
Citera
2013-06-16, 11:09
  #15200
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Atmosfären går inte att klå. WHTN är bättre än Groza men Mdlosci är bäst, om än lite kort. Därför håller jag dubbel-EPn som deras bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Om man nu ska lista så är EPn bäst. Sedan så tycker jag faktiskt att WHTN är vassare än Groza.

Vad anser ni om Presence då? Om jag ska jämföra vilka EP's som är bäst (bortsett från dubbel-EP'n) så är det väldigt jämt mellan Presence och FDTN. Mgla vet vad de gör, fy fan vilket kaos det är.

Mgła - Power And Will I
Citera
2013-06-16, 11:40
  #15201
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Vad anser ni om Presence då? Om jag ska jämföra vilka EP's som är bäst (bortsett från dubbel-EP'n) så är det väldigt jämt mellan Presence och FDTN. Mgla vet vad de gör, fy fan vilket kaos det är.

Mgła - Power And Will I

Kan inte välja fan, lika ösigt alltihop!
Citera
2013-06-16, 13:08
  #15202
Bannlyst
Deicide - In Hell I Burn

Legion plattan är fan en riktig ond skapelse.
Citera
2013-06-16, 13:47
  #15203
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Kan inte välja fan, lika ösigt alltihop!

Presence är den jag haft (ytterst) lite svårare för än deras övriga grejor. Men med det sagt, så menar jag absolut inte att den skulle vara dålig eller någonting, tvärtom.. Blir helt enkelt bara nedpetad av FDTN och Mdloscí enligt min mening.
Citera
2013-06-16, 14:16
  #15204
Medlem
von_Ss avatar
Splitten (Power And Will) ckså bra. Tangograbbarna Exordium lyckas höja sig snäppet över annan medioker finsk black också men kommer förstås i skymundan av Mgla. Fint sväng att blåsa ut hjärnan med ibland är det iaf.

NP: Burialkult - A Call from Beyond the Grave

Jävlarns vad smutsigt. Lirade lite Skyrim i natt och att glo ner i en Draugrkista och vara livrädd är precis vad den här plattan handlar om.

Jag vill krypa upp i mammas famn när jag ser Presence-omslaget. Överlag har Mgla riktigt härligt läbbiga omslag.
__________________
Senast redigerad av von_S 2013-06-16 kl. 14:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in