Citat:
Ursprungligen postat av
gurkelurkan
Om kungen skulle sökt jobb som vanligt folk hade han förblivit arbetslös. Ordblind, osocial, bidragstagare och sexmissbrukare.Kan lägga till maktgalen och narcissist då han tror han är någon som vi andra önskar att betrakta. En minoritet älskar avkomman och viftar med sin flagga genom livet.
Mja, han hade nog kunnat funka hyggligt som säljare. Han verkar bete sig naturligt och sympatiskt när han inte känner ett tryck på sig att vara fin och belevad och tala om kulturhistoriska byggnader och liknande.
Men det han hade kunnat göra riktig succé som är nog stå upp-komiker. Han är helt klart festlig när han är på humör. En pärla:
- Och så är ju ers majestät också amiral.
- Ja, det har gått bra för mig.
Man hans barn skulle nog ha större möjligheter att göra icke-kunglig karriär om de förväxlats på BB, typ.
Victoria verkar vara rätt allmänbegåvad. Trevlig och sympatisk. I början verkade hon inte vara helt bekväm i rollen som offentlig person och ha att göra med en massa främmande människor. Nu verkar hon dock ha vant sig. Tror dock inte hon hade börjat som säljare efter gymnasiet och sedan läst kurser syftande till att bli personalchef, rekryterare e dyl. Men hon har väl akademisk kapacitet.
Carl Philip hade nog passat bra som militär. Tycker inte att han verkar spånigare än majoren på mitt kompani när jag gjorde lumpen.
Madeleine är väl dock den som skulle ha kunnat göra riktig dunderkarriär, misstänker jag. Vet inte om hon är riktigt tillräckligt lång för att ha kunnat bli modell. Men för det yrket borde det väl ha funnits potential. Hon kan också skriva akademiska uppsatser och har ett bra språk. Säkert uppträdande. En TV-chef som fått välja mellan Ebba von Sydow och Madeleine hade nog valt Madeleine. Med ett eget produktionsbolag som hon sedan sålt hade hon kunnat bli rik för egen maskin.