2013-06-15, 21:37
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vet inte vad du menar med player,

Kan man mena olika saker ang ordet player eller vad?

Citat:
Tror nog mest player är ett begrepp skapat av kvinnor som vägrar acceptera att en kille inte vill begränsa sitt liv med ett förhållande.

Skulle lika väl kunna vara tvärtom, killar tenderar ju till att vilja stoltsera med sina "erövringar". Men varför är det mest troligt att det uttrycket skapats av "oss"? Ligger det någon research/forskning bakom detta påstående?
Citera
2013-06-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Kan man mena olika saker ang ordet player eller vad?
"Player" ger sken av oärlighet. Jag har i alla fall aldrig varit oärlig. Snarare brutalt ärlig, men player är nog fel ord för min del. Svin är också fel. Vem är ett svin? Den som plötsligt vill manipulera och tvinga fram nya regler, eller den andra?
Antar att det måste finnas hur många olika typer av killar som helst. Konstigt bara att jag ALDRIG har träffat ett svin.
Jag har väl tur. Träffar bara underbara människor!

Citat:
Skulle lika väl kunna vara tvärtom, killar tenderar ju till att vilja stoltsera med sina "erövringar". Men varför är det mest troligt att det uttrycket skapats av "oss"? Ligger det någon research/forskning bakom detta påstående?

Jag tror det, skrev jag. Verkar vanligt att kvinnor vill skapa sig ett manligt svin, eller en "player" för att kunna hantera sitt eget psyke. Jag kan ha fel.
Citera
2013-06-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
En player leker ju? Jag har svårt att tro att ett intresse kan vara så djupt om ens känslor växlar så fort som det brukar göra för en player

I fall du föreställer dig att man ärligt bryr sig om en tjej. Hur tror du det känns då när tjejen kommer hem på besök mitt i natten för att gråta ut sin förtvivlan? Förtvivlan över att man inte kan ge henne det hon plötsligt vill ha, vilket hon inte krävde från början. (läs monopol).
Det är inte nödvändigtvis killens känslor som växlar snabbt. Det är inte nödvändigtvis så att killen är rädd för sina känslor. Man blir lätt skrämd av tjejers känslor. Min vill INTE såra någon, alltså "hej då" i tid. Betyder ju inte alls att det är något fel på tjejen. Väldigt synd om hon skall tro det...
Citera
2013-06-15, 22:36
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
"Player" ger sken av oärlighet. Jag har i alla fall aldrig varit oärlig. Snarare brutalt ärlig, men player är nog fel ord för min del. Svin är också fel. Vem är ett svin? Den som plötsligt vill manipulera och tvinga fram nya regler, eller den andra?
Antar att det måste finnas hur många olika typer av killar som helst. Konstigt bara att jag ALDRIG har träffat ett svin.
Jag har väl tur. Träffar bara underbara människor!

Player är en person som gillar att ha sex med andra personer men som medvetet spelar "spelet" för att så fort som möjligt betäcka sliddjuret genom att vara falsk och manipulativ. (upprepar man detta mönster mycket och ofta så är man en player)

Och ja det finns massor av olika typer av killar. Var du hemma under hela tonåren eller?

Citat:
Jag tror det, skrev jag. Verkar vanligt att kvinnor vill skapa sig ett manligt svin, eller en "player" för att kunna hantera sitt eget psyke. Jag kan ha fel.

Visst är det så men i högstadiet-gymnasiet tiden så var ju knappast player killarna särskilt diskreta utan ofta bröstade upp sig och kallade sig själva för player. Det är det som får mig att tro motsatsen.
Citera
2013-06-15, 22:51
Medlem
Citat:
Player är en person som gillar att ha sex med andra personer men som medvetet spelar "spelet" för att så fort som möjligt betäcka sliddjuret genom att vara falsk och manipulativ. (upprepar man detta mönster mycket och ofta så är man en player)

Och ja det finns massor av olika typer av killar. Var du hemma under hela tonåren eller?

Ja men hur genomskinligt är det inte att killar vill ha sex? Tjejer vill ju också det. Kan du ge exempel på falsk och manipulativ här. Vilket ansvar vill du lägga på killen, och vilket vill du lägga på tjejen? Är man manipulativ om man artigt häller upp vin?
Citera
2013-06-15, 23:25
Bannlyst
Citat:

Grejen är att ni tjejer inte vet vem som är the real player innan det är för sent, och ni anar inte "attacken" - som inte är en atttack heller, utan ett möte: en attraktion. Jag har varit med många tjejer, senast inatt. Och det var inte alls något lurande eller spelande. (jo, med en som jag ångrade mig med). Jag kan inte spela. Jag blir helt enkelt sugen och glad när jag ser en skön och sympatisk tjej, sen går det automatiskt. Tvärtemot stereotypen. Utan allt är baserat på ömsesidig attraktion, och den börjar med attraktion - innan ens första ordet är sagt. Jag går alltså aldrig fram till en tjej som jag inte känner attraktionen/nyfikenheten på mig, ty jag tittar rätt i ansiktet och läser av. De som är surbiggor, om än snygga nonchalerar jag, jag nonchalerar alltid också tjejer i grupper i 3 eller mer. De finns inte. Två kan jag "ta" och lyckas separera den jag vill ha, men visst, vet jag vad jag säger så att den andre tjejen också ska känna sig uppvaktad (tillräckligt) - för att släppa sin väninna.

Jag tänker inte så mycket på sex förrän jag har tjejen framför mig, och som igår kunde jag knappt lyssna på henne eftersom hennes klänning drog mina tankar och fantasier, och hår. Men jag hann aldrig tänka på hennes kropp, det kan jag annars göra i det läget, och då blir jag på ännu bättre humör. Men som igår så var ögonen verkligen enough, läpparna, ansikte och förstås spänningen som byggdes upp genom det vi pratade om. Helt improviserat. Jag är ju ute efter att ha kul, men jag blir kåt när jag är attraherad, men då är jag redan på tu man hand. Annars är jag inte kåt. Det kan man inte säga.
Jp, förvisso, så kan det hända att man går förbi någon...som har något speciellt. Det är sant. Typ en attraktiv stjärt, och då brukar jag bara stanna och titta. Jag vet att hon och alla andra ser det. Men jag bryr mig inte.
Citera
2013-06-15, 23:42
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ja men hur genomskinligt är det inte att killar vill ha sex? Tjejer vill ju också det.

Ja både killar och tjejer vill ha sex, det stämmer. Hur pass genomskinligt det är varierar starkt.

Citat:
Kan du ge exempel på falsk och manipulativ här. Vilket ansvar vill du lägga på killen, och vilket vill du lägga på tjejen? Är man manipulativ om man artigt häller upp vin?

Beror på. Det kan det vara men även icke. Man manipulerar om man medvetet häller upp vin till någon för att "närma sig sitt mål" till skillnad från att man gör det pga vett och etikett.

Citat:
Ursprungligen postat av jungleboy2
Grejen är att ni tjejer inte vet vem som är the real player innan det är för sent, och ni anar inte "attacken" - som inte är en atttack heller, utan ett möte: en attraktion.

Vilka är NI??? För jag går nämligen inte på det där.
Citera
2013-06-16, 00:09
Bannlyst
Citat:

Vilka är NI??? För jag går nämligen inte på det där.

Nä, det kan vara så. Jag intresserar mig bara för tjejen på krogen. Då är de som vackrast, och rätt attityd. Är jag inte attraherad, och det omvända, man ser ju det. Av principskäl går jag aldrig på mer 3-4 tjejer. Den vanligaste typen är en skön tjej som är glad, och vågar ta några steg åt sig av sin grupp, eller tala med mig även när jag går fram till tjejerna, sällan 3 eller mer. Eftersom det är kontraproduktivt.

Jag kan gå fram till 4 tjejer, för skoj skull. För då tror de att de ska ha roligt med mig, men det blir ju så att jag istället försöker spela ut dem mot varandra - för skoj skull. Jag är rätt munvig och dominant och i princip totalt orädd för det mesta jag kan komma på förutom höjder då, och snabb.

Jag har lätt för flera år sen haft över hundra tjejer, och flera av dem flera gånger - utan att jag kommit ihåg det, haha. Det är väl skandal?

Chansen att det är du, är faktiskt väldigt liten, om det är 100 tjejer på ett ställe, och jag försöker högst på 4. När jag dansar, så är det inte ovanligt att just dem "råkar" dansa jämte mig. Okej, det var skryt. Men det är faktiskt sant. Men den situationen är faktiskt inte bra, av andra skäl...

Jag tror inte du behöver vara orolig att det är du, för jag känner av din attityd och personlighet här på FB. Och den syns också på stället!!! Ett tränat öga som jag har, jag tar aldrig en bitch.
Citera
2013-06-16, 00:55
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenduja
Vad menar du med den sista meningen?

Det jag skrev typ.
Citera
2013-06-16, 01:02
Medlem
Galvestonens avatar
Å ena sidan är TS en hora som säljer sig, men samtidigt har jag det djupaste förakt för snälla killar som försöker köpa sig till en tjej implicit, det är något fruktansvärt avtändande över det hela Och jag hoppas de dör.

Förövrigt måste man nog ljuga om man skryter om sina knull efter man fyllt 18, eller Jungleboy?
Citera
2013-06-16, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Galvestonen
Å ena sidan är TS en hora som säljer sig, men samtidigt har jag det djupaste förakt för snälla killar som försöker köpa sig till en tjej implicit, det är något fruktansvärt avtändande över det hela Och jag hoppas de dör.

Förövrigt måste man nog ljuga om man skryter om sina knull efter man fyllt 18, eller Jungleboy?

Jag är skrytsam faktiskt.
Citera
2013-06-16, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av towarti
Måste bara säga att det är en väldigt stor del "snälla" killar som ratar mig här, varför tror ni att det behovet att skrika ut att jag som tjej inte skulle falla dem i smaken? Det är kanske ett viktigt mantra, för er som jämt blir ratade för att ni egentligen saknar innehåll och sedan försöker smöra er till en position där ni kanske kan få knulla äntligen men det sker aldrig.

"snälla" killar är följande

Osäkra
Socialt störda
Manipulativa
Känslomässigt störda
Ser kvinnor som en ägodel
Missunnsama
Lättlästa intentioner

Så undrar ni varför jag utnyttjar majoriteten av de socialt missanpassade som skriver i tråden.
Vad är det du vill komma fram till med detta egentligen?

För det första, så verkar du ta för givet att tjejer inte kommer falla för killar som är snälla (eller är det jag som har fått allt om bakfoten?).

ALLA fungerar någorlunda olika, flicka lilla. Vissa gillar ''badass''- killar, andra inte. Och nu är det så att du inte gör det, men varför ska du inte hålla det för dig själv då undrar jag.

För ärligt talat, INGEN här bryr sig om vad du gillar och inte gillar... Med din attityd och din självsäkerhet, så kan jag sätta min sista slant på att killar du har dejtat och varit tillsammans med- tröttnat på dig bara efter ett par veckor eller kanske till och med dagar.

HUR STÅR FOLK UT MED DIG!?

Ingen (åtminstone ingen vettig) pojke vill ligga med en bimbo-slyna, och verkligen inte vara tillsammans med en... Låt mig fråga dig? Är du en sådan? Som går runt med U-ringat ned till knäna och möter killarna som kollar ned i din byst med griniga blickar? Det är givet! Tjejer som har så vill att pojkar/flickor ska kolla (har jag fel?)

Jag hoppas att du kommer upp en på rak väg, och inser att så länge du beter dig som du verkar göra nu, så kommer du bli stämplad som förloraren i slutändan.

ALLA TRÖTTNAR PÅ SÅDANA SOM DIG!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in