2013-06-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poors
Jag tycker det verkar som att den här tjejen är frustrerad över alla killar som har utnyttjat henne för sex och tar ut det på snälla killar. För den här typen hon pratar om är inte alls snälla killar. Det är likt mer players. Hon tar ut frustrationen på de genom att utnyttja snälla killar. Det är min analys av det hela.

Tror du har en poäng. Hon har kanske precis som så många andra feminist-förstörda tjejer ägnat sig åt ONS istället för att lära känna killar vettigt före sex. Idioter till föräldrar helt enkelt. Cyniskt sett gör hon bara nytta just nu.
Hon helar sig själv, samtidigt som killar får den erfarenhet de behöver för att kunna hantera svenska tjejer... ?
Citera
2013-06-14, 22:35
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towarti
Från min synvinkel som tjej så är ni till för att användas, ni är "snälla" med falska intentioner och jag vet att de alla vill inget hellre än att knulla med mig så varför skulle jag respektera dessa fega kräk?
Håller helt med. När jag träffar en tjej brukar jag vara väldigt tydlig med att jag vill trycka in min hårda kuk i hennes vagina.
Citera
2013-06-14, 22:45
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenduja
Fast Poors, du är ju bara en idiot.

Det kanske han är, men han har ju helt rätt i sina antagande. Jag förstår att det smärtar att du inte är den goda människa du trodde du var.
Citera
2013-06-14, 23:06
Medlem
T.T.Ms avatar
Citat:
För att jag använder mig av falska människor som försöker köpa sex av mig? Jag är nog exakt rätt person att avgöra det, jag ser världen för vad den är inte vad du önskar att den skall vara.

Hej, Towarti!

Jag vet inte vad du har gått igenom i livet vad gäller killar, verkar som om du har haft otur... Att de killar du har träffat bara är ute efter sex kan betyda 2 saker: 1. Killen kan vara falsk 2. Du har skickat signaler som killen har uppfattat som att du vill ha sex.

Jag har dejtat en massa underbara killar, visst har träffat lite falska jag med. Men det var inte alla som var ute efter sex, de flesta ville veta hur jag var på insidan.
Jag anser att jag ser helt normal ut.
Vi hade jätte trevligt på bion, m.m.

Du borde nog inte "använda" de stackarna som du gör, låta dem betala för dig ecc... För då hamnar du helt fel, killarna tror att de kan köpa sig in till dig och genom att du låter dem göra det så kommer de förmodligen kräva något tillbaks...

Btw, även om du kallar snälla killar för falska så har de också en personlighet, du måste bara gräva lite djupare och inte bara titta på det yttre
Citera
2013-06-14, 23:22
Medlem
HighHitlers avatar
Citat:
Därför att dom vill gör mig illa eller utnyttja mig, och jag ger igen?
det vill de inte alls. De försöker inte våldta dig eller nåt utan de är bara dåliga på att ragga
Citera
2013-06-14, 23:31
Medlem
Ja det är väl tråkigt att du måste stå ut med dessa typer av människor, och att du verkar stöta på dem så ofta. Jag måste bara fråga: Hur vet du att alla dessa du bedömer vara fega kräk, och vara ute efter sex, verkligen är det? Du skriver att vissa av dem söker ett förhållande med dig. Är det något fel på att vilja ha ett förhållande med dig? Jag förstår inte riktigt.

Och med detta känner jag mig hedrad att ha fått skriva på Flashback för första gången. Yeeey!
Citera
2013-06-15, 00:35
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Synar och synar. Tänk om hon stöter på en kille som genuint är intresserad av att lära känna henne, men eftersom hon avfärdar alla som gör något artigt eller rent ut sagt av ren vänlighet kommer hon då bara behandla denna kille likadant som resten av fjollorna och fortsätta vilseledda för att uppfylla sina materiella behov gratis.

Du får det att låta som om TS är någon certifierad psykolog som vet med hundra procents träffsäkerhet exakt vem som är ''snäll'' och därför vem hon ska utnyttja.

Varför ska man hålla på och spela onödiga psykologiska spel?
Om det är uppenbart att någon överöser henne med gratis grejer och annat lyxigt för att han ska bli gillad för sina pengar och inte för sin personlighet/charm etc kan hon lika bra säga från början att hon inte är intresserad.

Sen har hon inga problem med att kalla killarna för falska och manipulativa när hon gör precis samma sak, dubbelmoral. Det är detta som bekräftar att TS är en uppenbar golddigger, hon är inte intresserad av förhållande med dessa killar för att hon anser att de är ''falska'' och inte värda henne, som om hon nu vore någon demi gud som killarna borde avguda för att sen utan problem haffa åt sig så mycket som det går.

Äh. Sådant märker man ganska fort som tjej kan jag tänka mig. TS verkar ju inte ha några problem med att skilja på äkthet och falskhet. Jag minns någonstans att hon skrev att hon har flera killkompisar som hon gärna bjuder på krogen dessutom. Min personliga erfarenhet av "snälla" killar på Facebook säger att de är väldigt lätta att känna igen. De sitter och gullar, drar tråkiga skämt och ger alla möjliga falska komplimanger.

Det är ju inget onödigt psykologiskt spel om det finns ett vinstintresse. Det är väl knappast så att TS gör hela den här grejen för att hon är sadistiskt lagd (eller, TS?), utan av materialistiska- och bekvämlighetsskäl. Detta psykologiska spel innebär ju väldigt många förmåner till priset av väldigt lite arbete, det går inte att förneka.

Jag håller inte med om att det skulle vara dubbelmoral. Det är ju inte TS som är "angriparen". Till exempel är det omoraliskt att slå någon, men det är inte omoraliskt att slå tillbaka. Så ser jag på den här saken. Om jag slår dig har du full rätt att slå tillbaka utan att bli kallad för våldsam. Om en "snäll" kille försöker manipulera TS har TS full rätt att manipulera tillbaka utan att bli kallad för manipulativ. Trots att den som försvarar sig i ett slagsmål de facto är våldsam, och den som bedrar bedragaren de facto är en bedragare.

Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Tycker bara det är osmakligt och rent av äckligt. Jag menar skulle nån sjukt efterhängsen kille typ försöka köpa min vänskap tycker jag inte det är ok att utnyttja, hänt att nån tjej jag inte alls är attraherad av gillat mig, att jag i det läget rent kallt skulle börja utnyttja den personen känslor och köra med denne på rent av förnedrande vis är så vidrigt, och då har jag ändå varit en våldsam jävel så är verkligen ingen ängel, men äcklas ändå av detta, även om jag annars inte kan beskyllas för hög moral, jag menar om krimminellt pack äcklas av detta är det illa.

Det är ju knappast vänskap dessa killar är ute efter.
Citera
2013-06-15, 00:51
Medlem
jamendujas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det kanske han är, men han har ju helt rätt i sina antagande. Jag förstår att det smärtar att du inte är den goda människa du trodde du var.
Vad menar du med den sista meningen?
Citera
2013-06-15, 06:45
Medlem
Jag håller nog med TS till del, men samtidigt tycker jag att hon är princip- och hjärtlös. Ja, vissa av dessa grabbar försöker "lura" dig till sex vilket är patetiskt. Men de är säkert schyssta grabbar innerst inne som dock är lite verklighetsfrånvända, saknar självrespekt och ärligt tror att det är så det funkar. Sen finns det säkert en del som verkligen tycker om dig och tror att du ska börja gilla dem om de är tillräckligt snälla. Är du inte lite elak mot dem? Tror du verkligen alla dessa enbart vill ha sex med dig? Jag känner några såna här killar, absolut inte så extrema att de skulle göra ditt skolarbete eller så men åt samma håll, och de är mer intresserade av kärlek än sex kan jag lova dig. Tycker du inte det minsta synd om dem? Att utnyttja en sådan stackare till människa som har noll självkänsla och självrespekt? Jag vet att de försöker utnyttja dig, men du som är friskare borde veta bättre.
Citera
2013-06-15, 06:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T.T.M
Hej, Towarti!

Jag vet inte vad du har gått igenom i livet vad gäller killar, verkar som om du har haft otur... Att de killar du har träffat bara är ute efter sex kan betyda 2 saker: 1. Killen kan vara falsk 2. Du har skickat signaler som killen har uppfattat som att du vill ha sex.

Jag har dejtat en massa underbara killar, visst har träffat lite falska jag med. Men det var inte alla som var ute efter sex, de flesta ville veta hur jag var på insidan.
Jag anser att jag ser helt normal ut.
Vi hade jätte trevligt på bion, m.m.

Du borde nog inte "använda" de stackarna som du gör, låta dem betala för dig ecc... För då hamnar du helt fel, killarna tror att de kan köpa sig in till dig och genom att du låter dem göra det så kommer de förmodligen kräva något tillbaks...

Btw, även om du kallar snälla killar för falska så har de också en personlighet, du måste bara gräva lite djupare och inte bara titta på det yttre

Skulle råda dig att läsa tråden istället för att svara på vad du tror att den handlar om
Citera
2013-06-15, 09:00
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Du menar att om någon väljer att låtsas vara min vän och försöker göra sig till en bättre vän genom att köpa mig saker eller kanske helt plötsligt diska åt mig och sedan förväntar sig sex så är det jag som är parasit som låter honom göra det fast jag aldrig har intentionen att knulla med personen. Denna mentala lågstadieunge, blir nu bitter för att jag låter honom göra massor med saker åt mig. Något jag inte har bett om i början, men sedan börjar utnyttja då jag är medveten om att det endast är sex han är ute efter så har jag inget att förlora.

Att han försöker köpa saker/diska åt dig gör honom inte heller till en "dålig" person. Visst, det hela är ganska patetiskt, men det är fortfarande ett tecken på uppskattning och inte någon hemsk ondska så som du försöker få det till. Jag står helt klart fast vid att du är en parasit. Du livnär dig på hans svaghet och rättfärdigar det sedan med att han ändå är en utnyttjare. I själva verket är du en rutten bekräftelsehora och helt nöjd med situationens varande för hade så inte varit fallet så skulle ni inte ha umgåtts ö h t.

Citat:
Du får det låta som att dessa äckliga killar som försöker låtsas vara min vän för att senare, enbart få knulla är några stackars hjältar som alltid förbises.

Översättning: det är inte mitt fel.

Citat:
Det finns många snälla blyga killar i världen, jag känner 3 stycken som är utomordentliga vänner. Dessa gör aldrig något för mig och förväntar sig sex eller mer i gengäld och jag frågar aldrig efter något utan kan istället själv göra dem tjänster när det behövs.

Självrättfärdigande.

Citat:
Synd att du inte kan skilja på sak och sak, men du är väl en "snäll" kille innerst inne. Ska vi kika igenom din posthistorik?

Ditt ovanstående exempel motbevisar ingenting.

Citat:
Edit : Så sjukt mycket om snälla killar i din posthistoria, jag är inte inte förvånad.

Jag känner väl ingen ett luder när jag ser det...
Citera
2013-06-15, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av silverberg
Jag håller nog med TS till del, men samtidigt tycker jag att hon är princip- och hjärtlös. Ja, vissa av dessa grabbar försöker "lura" dig till sex vilket är patetiskt. Men de är säkert schyssta grabbar innerst inne som dock är lite verklighetsfrånvända, saknar självrespekt och ärligt tror att det är så det funkar. Sen finns det säkert en del som verkligen tycker om dig och tror att du ska börja gilla dem om de är tillräckligt snälla. Är du inte lite elak mot dem? Tror du verkligen alla dessa enbart vill ha sex med dig? Jag känner några såna här killar, absolut inte så extrema att de skulle göra ditt skolarbete eller så men åt samma håll, och de är mer intresserade av kärlek än sex kan jag lova dig. Tycker du inte det minsta synd om dem? Att utnyttja en sådan stackare till människa som har noll självkänsla och självrespekt? Jag vet att de försöker utnyttja dig, men du som är friskare borde veta bättre.

+1. Snacka om att dra alla över en kam. De flesta snälla killar visar ju sin uppskattning när de verkligen tycker om någon genom att vara just snälla och så blir de bara utnyttjade av någon cynisk tjej! Vilken hemsk människa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in