Citat:
Ursprungligen postat av
Grovedark
Synar och synar. Tänk om hon stöter på en kille som genuint är intresserad av att lära känna henne, men eftersom hon avfärdar alla som gör något artigt eller rent ut sagt av ren vänlighet kommer hon då bara behandla denna kille likadant som resten av fjollorna och fortsätta vilseledda för att uppfylla sina materiella behov gratis.
Du får det att låta som om TS är någon certifierad psykolog som vet med hundra procents träffsäkerhet exakt vem som är ''snäll'' och därför vem hon ska utnyttja.
Varför ska man hålla på och spela onödiga psykologiska spel?
Om det är uppenbart att någon överöser henne med gratis grejer och annat lyxigt för att han ska bli gillad för sina pengar och inte för sin personlighet/charm etc kan hon lika bra säga från början att hon inte är intresserad.
Sen har hon inga problem med att kalla killarna för falska och manipulativa när hon gör precis samma sak, dubbelmoral. Det är detta som bekräftar att TS är en uppenbar golddigger, hon är inte intresserad av förhållande med dessa killar för att hon anser att de är ''falska'' och inte värda henne, som om hon nu vore någon demi gud som killarna borde avguda för att sen utan problem haffa åt sig så mycket som det går.
Äh. Sådant märker man ganska fort som tjej kan jag tänka mig. TS verkar ju inte ha några problem med att skilja på äkthet och falskhet. Jag minns någonstans att hon skrev att hon har flera killkompisar som hon gärna bjuder på krogen dessutom. Min personliga erfarenhet av
"snälla" killar på Facebook säger att de är väldigt lätta att känna igen. De sitter och gullar, drar tråkiga skämt och ger alla möjliga falska komplimanger.
Det är ju inget onödigt psykologiskt spel om det finns ett vinstintresse. Det är väl knappast så att TS gör hela den här grejen för att hon är sadistiskt lagd (eller, TS?), utan av materialistiska- och bekvämlighetsskäl. Detta psykologiska spel innebär ju väldigt många förmåner till priset av väldigt lite arbete, det går inte att förneka.
Jag håller inte med om att det skulle vara dubbelmoral. Det är ju inte TS som är
"angriparen". Till exempel är det omoraliskt att slå någon, men det är inte omoraliskt att slå tillbaka. Så ser jag på den här saken. Om jag slår dig har du full rätt att slå tillbaka utan att bli kallad för våldsam. Om en
"snäll" kille försöker manipulera TS har TS full rätt att manipulera tillbaka utan att bli kallad för manipulativ. Trots att den som försvarar sig i ett slagsmål de facto är våldsam, och den som bedrar bedragaren de facto är en bedragare.
Citat:
Ursprungligen postat av
realrecognizereal
Tycker bara det är osmakligt och rent av äckligt. Jag menar skulle nån sjukt efterhängsen kille typ försöka köpa min vänskap tycker jag inte det är ok att utnyttja, hänt att nån tjej jag inte alls är attraherad av gillat mig, att jag i det läget rent kallt skulle börja utnyttja den personen känslor och köra med denne på rent av förnedrande vis är så vidrigt, och då har jag ändå varit en våldsam jävel så är verkligen ingen ängel, men äcklas ändå av detta, även om jag annars inte kan beskyllas för hög moral, jag menar om krimminellt pack äcklas av detta är det illa.
Det är ju knappast vänskap dessa killar är ute efter.