Hmm..
*Polisen ställer frågor om jaktintresse, iaf vinklas frågor så i karatekretsar. Det sprider sig som en löpeld. Frågorna verkar uppstyrda utifrån VB:s kontaktnät. Detta kallar jag blåslampa nr. 2 (kommer till det längre ner i texten)
* VB bytte klubb och tränade sedan en tid tillbaka i Luleå. Anledning oklar.
* I gamla klubben tränades hon av MB, som vissa påstår ha haft ett diffust förhållande med varandra. Andra har påstått att VB stalkade MB. I vanliga fall håller sig stalkaren kvar till varje pris, men inte i detta fallet. Kan det vara tvärtom?
* Hursomhelst har VB och AN:s dotter varit kompisar och vad jag läst mig till, varit vän på fb med hela familjen. Vänskapsrelationen gick i kras.
* VB ska också en gång ha retat AB för att han är homo- eller bisexuell. Det föll visst inte heller i god jord.
* AN (47 år) å sin sida deklarerar helt ogenerat sin agg och avsky när VB efterlyses på MPS:s sida på fb. Att "ungarna" blivit osams kan inte förklara kommentarerna. De är utav allvarligare karaktär.
"kanske INTE vid liv"
* I veckan spökade nsd.se till det för oss, när de gick ut med en artikel om en mystisk bil. Med på bild sågs KJ mellan en nyare Nissan, samt dito Caddy. Men vilken av dem? Ingen av just dem iaf. En trådnystares kompisar hade varit vid avspärrningarna i en pickup och för livligt gett sig därifrån. Dessa hade meddelat polisen, uppgav trådnystaren och det tror jag på. Blåslampa nr. 1.
* En minderåring vallades kring fyndplatserna, då hen uppgett sig ha sett bilar på platsen, bl a en vit skåpbil.
Och nu drar vi åt snaran!
* Bilden nsd lägger ut har inget med just de bilarna att göra, utan det är fabrikaten som ska få vissa att göra i brallan. Nissan pickup och vit Caddy ägs av en viss herre, här kallad MB, dock av andra årsmodeller. Detta är polisens trick att observera vissa, utan nsd:s vetskap, eller vår. Det är en hint från polisen. Nr. 1.
* Jaktfrågor mm hos karateutövare, jo, MB jagar och blev härförleden inbjuden att avsluta en väns hunds dagar. Är känd för att alltid bära kniv. Han har också tillhört VB:s kontaktnät. Nr. 2.
* Familjen MB/AN är faktiskt de enda som har att vinna på att VB försvinner för gott. I detta får jag utesluta barnen till viss del, men ro i huset gällande de vuxna fanns inte så länge VB var i livet. Hon var en påminnelse av något oförlåtligt, något som växt till hatiska dimensioner. Outhärdligt för alla.
* Familjen MB/AN har alibi för kvällen 4 maj, men hur länge? Har vissa gett sig iväg senare? Kan det vara så att vissa dröjt så att körkortslösa AN gett sig iväg sent på natten för att leta, rund under fötterna?
Kan det vara den 47-åriga körkortslösa och alkoholpåverkade kvinna polisen tog på Kungsgatan i Boden? Letande efter MB, kanske t o m AB? Svartsjuka?
http://www.polisen.se/Norrbotten/Arkiv/Handelsearkiv/Norrbotten/Vecka-18/2013-05-05-0335-Rattfylleri-Boden/
Det går inte att vifta bort iaf. Motivbild:
HAT.
Kanske bränner det någonstans..
Kan då utgå ifrån att KJ offras med planteringar, noga utstuderade av AB, fd vän med KJ.