2013-06-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Men kolla här!!!
Detta är en jaktstuga för anställda inom Bodens garnison som man får låna.
Är inte KJ:s pappa militär? Det är i Vändträsk ( ingen aning var det är dock)
Civilanställd på F21 om jag fattat det rätt.. dvs fel vapenslag, fel ort, fel tjänstegrad

Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
KJ är aktiv i hemvärnet.
Har sett det på en video på en FB sida. Kan dela några ödehus? Förrådsbyggnader?

Öhh den videon får du jävligt gärna länka, Vi har ju konstaterat från start att KJ INTE är med i hemvärnet (Eftersom han inte blev antagen till GMU). Dock finns det uppgifter på att han varit med i hemvärnets ungdomsverksamhet..
Citera
2013-06-15, 17:22
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Oki. Och vad tror du att det är ?

Jag tror att det är en förkortning på växten och drogen Ayahuasca DMT en kraftigt psykoaktiv enteogen ur klassen tryptaminer.
Citera
2013-06-15, 17:27
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nej, men han hade ju varit hörd på ett tidigt stadium.
Han var den sista kända som träffat VB, och ryktena måste väl ha varit igång.

Ja men han var på fri fot och visste då att han antagligen hade span på sig. En ypperlig ursäkt att ge sig ut i skogen (om det var där de var vilket jag gissar eftersom Airsoftpolarna var med).
Citera
2013-06-15, 17:28
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Oki. Och vad tror du att det är ?

Nu påstår jag inte att det ÄR det men jag TROR att det är den som åsyftas och det behöver inte vara så att just den har nån inblandning i mordet på VB men däremot att det KAN finnas en sån drog i sällskapets omedelbara närhet. Vad vet vi vad som händer under deras lägereldar eller fester?
Citera
2013-06-15, 17:37
Medlem
lilltoes avatar
Hmm..

*Polisen ställer frågor om jaktintresse, iaf vinklas frågor så i karatekretsar. Det sprider sig som en löpeld. Frågorna verkar uppstyrda utifrån VB:s kontaktnät. Detta kallar jag blåslampa nr. 2 (kommer till det längre ner i texten)

* VB bytte klubb och tränade sedan en tid tillbaka i Luleå. Anledning oklar.
* I gamla klubben tränades hon av MB, som vissa påstår ha haft ett diffust förhållande med varandra. Andra har påstått att VB stalkade MB. I vanliga fall håller sig stalkaren kvar till varje pris, men inte i detta fallet. Kan det vara tvärtom?
* Hursomhelst har VB och AN:s dotter varit kompisar och vad jag läst mig till, varit vän på fb med hela familjen. Vänskapsrelationen gick i kras.
* VB ska också en gång ha retat AB för att han är homo- eller bisexuell. Det föll visst inte heller i god jord.
* AN (47 år) å sin sida deklarerar helt ogenerat sin agg och avsky när VB efterlyses på MPS:s sida på fb. Att "ungarna" blivit osams kan inte förklara kommentarerna. De är utav allvarligare karaktär.
"kanske INTE vid liv"

* I veckan spökade nsd.se till det för oss, när de gick ut med en artikel om en mystisk bil. Med på bild sågs KJ mellan en nyare Nissan, samt dito Caddy. Men vilken av dem? Ingen av just dem iaf. En trådnystares kompisar hade varit vid avspärrningarna i en pickup och för livligt gett sig därifrån. Dessa hade meddelat polisen, uppgav trådnystaren och det tror jag på. Blåslampa nr. 1.

* En minderåring vallades kring fyndplatserna, då hen uppgett sig ha sett bilar på platsen, bl a en vit skåpbil.

Och nu drar vi åt snaran!

* Bilden nsd lägger ut har inget med just de bilarna att göra, utan det är fabrikaten som ska få vissa att göra i brallan. Nissan pickup och vit Caddy ägs av en viss herre, här kallad MB, dock av andra årsmodeller. Detta är polisens trick att observera vissa, utan nsd:s vetskap, eller vår. Det är en hint från polisen. Nr. 1.

* Jaktfrågor mm hos karateutövare, jo, MB jagar och blev härförleden inbjuden att avsluta en väns hunds dagar. Är känd för att alltid bära kniv. Han har också tillhört VB:s kontaktnät. Nr. 2.

* Familjen MB/AN är faktiskt de enda som har att vinna på att VB försvinner för gott. I detta får jag utesluta barnen till viss del, men ro i huset gällande de vuxna fanns inte så länge VB var i livet. Hon var en påminnelse av något oförlåtligt, något som växt till hatiska dimensioner. Outhärdligt för alla.

* Familjen MB/AN har alibi för kvällen 4 maj, men hur länge? Har vissa gett sig iväg senare? Kan det vara så att vissa dröjt så att körkortslösa AN gett sig iväg sent på natten för att leta, rund under fötterna?
Kan det vara den 47-åriga körkortslösa och alkoholpåverkade kvinna polisen tog på Kungsgatan i Boden? Letande efter MB, kanske t o m AB? Svartsjuka?

http://www.polisen.se/Norrbotten/Arkiv/Handelsearkiv/Norrbotten/Vecka-18/2013-05-05-0335-Rattfylleri-Boden/

Det går inte att vifta bort iaf. Motivbild: HAT.

Kanske bränner det någonstans..

Kan då utgå ifrån att KJ offras med planteringar, noga utstuderade av AB, fd vän med KJ.
Senast redigerad av lilltoe 2013-06-15 kl. 18:36. Anledning: tillägg: kniv
Citera
2013-06-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ursäkta dum fråga, en slaktboda, är det där man styckar djuret?
Vad gör man av resterna sedan som huvud, klövar etc? Vet någon det?

Det vanligaste är att man "tar ur" älgen på skottplatsen i skogen. Det äts snabbt upp av fåglar och rovdjur. Det som blir över efter styckning dumpas på en räv/rovdjursåtel alternativt i en grävd grop som man sen fyller över med jord. Älgskallar med större horn kokas ofta och monteras på väggen och underbenen med klövar ges ofta till jakthundarna. Känns OT, vad skulle det ha med detta mord att göra?
Citera
2013-06-15, 17:40
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
det är STOR skillnad på vinden i Boden resp. Luleå

Vindstyrka i Boden 11 maj 2 ms, 12 maj 4 ms. Har dock inte lyckats pejla riktningen som är av stor betydelse.
Citera
2013-06-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om det skulle visa sig att man inte hittar tekniska spår i lgh, f-hemmet (garage) eller sommarstugan, kan det finnas en möjlighet, jaktstuga.
Det var en ung flicka som blev kidnappad i Boden för ca 15-16 år sedan och gömdes i en jaktstuga i Svartby skogen. Den händelsen har inget med detta att göra men en likhet kan finnas, hon förts till en jaktstuga. Bör finnas ett antal jaktstugor i skogarna öster om Boden, Svartbyn, Sävast, Flarken mm.

Kan det vara en möjlig tanke som MP, utnyttjande, sexuellt våld, mord och kanske styckning i grannskapet. Finns det slaktbodor i närheten av någon jaktstuga, inte ovanligt. Finns det slaktboda så finns förmodligen väg dit.
KJ borde ha ganska god kännedom om diverse sådana byggnader i svartby/flarken skogen då han är uppväxt i området. (Norra Svartbyn)

polisen kanske har såna teorier och därav frågor om jaktpersoner, kanske de t om hittat spår som härrör till jakt, kanske i en jaktstuga?
Citera
2013-06-15, 17:50
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag kan inte riktigt släppa detta;

http://i.imgur.com/AryzpIV.png

Är det verkligen en slump att både KJ och en spade försvinner just mellan tiden för försvinnandet och fyndet? Detta inlägg gjordes 18/5 kl 00.06, vilket får mig att tro att han träffat Airsoft kompisarna den 17/5 (fre kväll). Vid det här laget måste KJ (med möjliga MGM) ha misstänkt att han hade span på sig och plötsligt fick han tillfälle att ränna ut i skogen (som jag antar man spelar i) utan att det verkade suspekt. Han drog ifrån dem med spaden och grävde ner tillhörigheter/händer.
Har man span på sig så kan man väl inte riskera att traska ner till en sjö, springa ut i skogen själv eller åka till någon container? Skulle verka mysko. Jag tror att han fick span på sig rätt tidigt och han/de visste det.

Om jag själv hade två händer/saker att göra mig av med skulle jag solklart springa så långt ut i skogen jag orkade och gräva ner dem. Sannolikheten att de hittas måste vara nästan noll. Bodens skogar verkar väääldigt stora. Fast det är ju bara jag.

Skulle detta vara sant så kan man ju avskriva just de Airsoftpolarna som gjorde inläggen.
Men jag är ganska övertygad att andra/annan MGM finns. Någon måste ha styckat, för jag tror inte att det var KJ. Han kanske bara fick uppgiften att göra sig av med vissa saker.

Spaden lånades av KJ under "Fallen Angel"-spelet 11 maj och lämnades inte tillbaka som det var tänkt, typ samma dag. Ägaren (commander?) polisanmälde t o m detta.
Citera
2013-06-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Spaden lånades av KJ under "Fallen Angel"-spelet 11 maj och lämnades inte tillbaka som det var tänkt, typ samma dag. Ägaren (commander?) polisanmälde t o m detta.
Nää nån polisanmälan är inte gjort i frågan spade. Däremot så har "commander" gett en upplysning till polisen om spaden.
Citera
2013-06-15, 17:55
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Hmm..

*Polisen ställer frågor om jaktintresse, iaf vinklas frågor så i karatekretsar. Det sprider sig som en löpeld. Frågorna verkar uppstyrda utifrån VB:s kontaktnät. Detta kallar jag blåslampa nr. 2 (kommer till det längre ner i texten)

* VB bytte klubb och tränade sedan en tid tillbaka i Luleå. Anledning oklar.
* I gamla klubben tränades hon av MB, som vissa påstår ha haft ett diffust förhållande med varandra. Andra har påstått att VB stalkade MB. I vanliga fall håller sig stalkaren kvar till varje pris, men inte i detta fallet. Kan det vara tvärtom?
* Hursomhelst har VB och AN:s dotter varit kompisar och vad jag läst mig till, varit vän på fb med hela familjen. Vänskapsrelationen gick i kras.
* VB ska också en gång ha retat AB för att han är homo- eller bisexuell. Det föll visst inte heller i god jord.
* AN (47 år) å sin sida deklarerar helt ogenerat sin agg och avsky när VB efterlyses på MPS:s sida på fb. Att "ungarna" blivit osams kan inte förklara kommentarerna. De är utav allvarligare karaktär.
"kanske INTE vid liv"

* I veckan spökade nsd.se till det för oss, när de gick ut med en artikel om en mystisk bil. Med på bild sågs KJ mellan en nyare Nissan, samt dito Caddy. Men vilken av dem? Ingen av just dem iaf. En trådnystares kompisar hade varit vid avspärrningarna i en pickup och för livligt gett sig därifrån. Dessa hade meddelat polisen, uppgav trådnystaren och det tror jag på. Blåslampa nr. 1.

* En minderåring vallades kring fyndplatserna, då hen uppgett sig ha sett bilar på platsen, bl a en vit skåpbil.

Och nu drar vi åt snaran!

* Bilden nsd lägger ut har inget med just de bilarna att göra, utan det är fabrikaten som ska få vissa att göra i brallan. Nissan pickup och vit Caddy ägs av en viss herre, här kallad MB, dock av andra årsmodeller. Detta är polisens trick att observera vissa, utan nsd:s vetskap, eller vår. Det är en hint från polisen. Nr. 1.

* Jaktfrågor mm hos karateutövare, jo, MB jagar och blev härförleden inbjuden att avsluta en väns hunds dagar. Han har också tillhört VB:s kontaktnät. Nr. 2.

* Familjen MB/AN är faktiskt de enda som har att vinna på att VB försvinner för gott. I detta får jag utesluta barnen till viss del, men ro i huset gällande de vuxna fanns inte så länge VB var i livet. Hon var en påminnelse av något oförlåtligt, något som växt till hatiska dimensioner. Outhärdligt för alla.

* Familjen MB/AN har alibi för kvällen 4 maj, men hur länge? Har vissa gett sig iväg senare? Kan det vara så att vissa dröjt så att körkortslösa AN gett sig iväg sent på natten för att leta, rund under fötterna?
Kan det vara den 47-åriga körkortslösa och alkoholpåverkade kvinna polisen tog på Kungsgatan i Boden? Letande efter MB, kanske t o m AB? Svartsjuka?

http://www.polisen.se/Norrbotten/Arkiv/Handelsearkiv/Norrbotten/Vecka-18/2013-05-05-0335-Rattfylleri-Boden/

Det går inte att vifta bort iaf. Motivbild: HAT.

Kanske bränner det någonstans..

Kan då utgå ifrån att KJ offras med planteringar, noga utstuderade av AB, fd vän med KJ.

Ja motiv finns ju då helt klart. Kan de isf ha fått hjälp av MB:s bror TB som skriver i sin status den 14 maj som var en Tisdag: Var i boden förra veckan, alltså har han befunnit sig där och hans fru införskaffar sig en ny bil som han berättar om på FB den 8 maj. Fast det vore ju en aning osmart att skriva om det på Fb om han nu var inblandad på nåt sätt. Fick ju ett PM om honom med bild på en bil som han äger där denne kanske trodde det kunde vara intressant att undersöka vidare.
Citera
2013-06-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
polisen kanske har såna teorier och därav frågor om jaktpersoner, kanske de t om hittat spår som härrör till jakt, kanske i en jaktstuga?

Förstår inte hur ni får in jaktstuga i det? Varför skulle dom stycka och transportera tillbaka kroppen då?
Om dom frågar om jakt så rör det sig mest troligt från hur det var styckat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in