2013-06-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja jag har en tanke och vet att en viss person som kan länkas till KJ nämner den på sin FB profil, om den nu kan förkortas på det viset.
Menar du MDPV (Methylenedioxypyrovalerone)
”Apdamm"
http://www.vasteras.se/stodomvardnad/barnochfamilj/tonarsguide/Sidor/vadarmdpv.aspx
Citera
2013-06-15, 14:54
Medlem
Citat:
Nej absolut inte alla men Vet att för de personer som är ovana och kanske testar första gången eller tar för hög dos kan det få förödande konsekvenser, iform av psykoser och annat.
Frågan är om detta sitter i eller är bara kortvarigt?
Jag tänker att dessa airsoft killar är inga "värstingar" direkt och de skulle nog berätta om tog en drog och det gick snett. Åtminstone en borde sjunga ut, beroende på hur många de var. Om de nu ens var inblandade
Citera
2013-06-15, 14:56
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Menar du MDPV (Methylenedioxypyrovalerone)
”Apdamm"
http://www.vasteras.se/stodomvardnad/barnochfamilj/tonarsguide/Sidor/vadarmdpv.aspx

DMT
Citera
2013-06-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ja kanske...
Att kroppen gömdes först på ett ställe för att sedan förflyttas och då styckas.

Likstelhet utvecklas under de första 12 timmarna, är som kraftigast under de kommande 12 timmarna och avtar under nästa 12-timmarsperiod.

http://kriminalteknikern.wordpress.com/dodstecken/

Om så skett helgen efter dödsfallet, i vilket skick kan kroppen ha varit då? Kvällar och nätter var nog ganska likt ett kylskåp vid den tidpunkten i Boden. Det kanske saktade ner förruttnelseprocessen så kroppen var i hanterbart skick.
Med tanke på skicket denna unga kvinna återfanns i verkar ingen grotesk handling omöjlig.
Citera
2013-06-15, 14:58
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Jag tänker att dessa airsoft killar är inga "värstingar" direkt och de skulle nog berätta om tog en drog och det gick snett. Åtminstone en borde sjunga ut, beroende på hur många de var. Om de nu ens var inblandade

Nja jag vet inte. Har misstanke om att kanske åtminstonde en av killarna använder den. Ja det hoppas jag att de gör. Vem det än är som varit med. Har jag fel så får jag väl äta upp mina ord sen men tror inte KJ är ensam om detta. Sen behöver det ju promt inte vara Airsoft killarna som är inblandade. Men kan bar ahoppas att nån träder fram isf.
Citera
2013-06-15, 15:03
Medlem
Citat:
Nja jag vet inte. Har misstanke om att kanske åtminstonde en av killarna använder den. Ja det hoppas jag att de gör. Vem det än är som varit med. Har jag fel så får jag väl äta upp mina ord sen men tror inte KJ är ensam om detta. Sen behöver det ju promt inte vara Airsoft killarna som är inblandade. Men kan bar ahoppas att nån träder fram isf.
Aha DMT, ja det kan ju framkalla både psykoser och verklighetsuppfattningen blir helt fel
Citera
2013-06-15, 15:03
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

http://sv.wikipedia.org/wiki/DMT

DMT

Strukturformel för DMT.
DMT, N,N-Dimetyltryptamin alternativt N,N-dimetyl-(2-indolyl-(3)-etyl)amin, summaformel C12H16N2, är en kraftigt psykoaktiv enteogen ur klassen tryptaminer. DMT kan enbart intas genom parenterala vägar, det vill säga rökning eller injektion. Om det intas oralt bryter kroppen ned det till fullo och drogens effekt uteblir. För att förhindra det kan man samtidigt inta en hämmare för det enzym som bryter ned drogen, en MAO-hämmare. I Sydamerika använder urbefolkningen en brygd, ayahuasca, gjord på två olika växter där den ena innehåller DMT och den andra en MAO-hämmare.[1]
Vid korrekt intag av drogen kan effekten vara mycket intensiv och ge starka upplevelser, däribland intensiva visioner eller hallucinationer där användaren helt förflyttas till en värld utan kontakt med verkligheten, något som kan leda till otrevliga upplevelser och djup rädsla,[2] men även stark eufori och upplevelser av andlig mening.
DMT framställdes först helt syntetiskt 1931.[3] Länge trodde man att det var en helt syntetisk drog, tills man efter ungefär 20 år även hittade det i olika växter i naturen. Ämnet bildas vid normal metabolism och finns naturligt i människokroppen.[4] I norden går det att utvinna drogen ur rörflen, ett vanligt förekommande gräs.
Den snarlika drogen DET är etylanalogen av DMT.
DMT är narkotikaklassat och ingår i förteckning P I i 1971 års psykotropkonvention, samt i förteckning I i Sverige.[5]
Citera
2013-06-15, 15:04
Medlem
Citat:
Håller helt med och ja vet du att droger finns i dessa kretsar så varför inte...mordet är så groteskt, styckning osv
Citera
2013-06-15, 15:06
Medlem
Om det skulle visa sig att man inte hittar tekniska spår i lgh, f-hemmet (garage) eller sommarstugan, kan det finnas en möjlighet, jaktstuga.
Det var en ung flicka som blev kidnappad i Boden för ca 15-16 år sedan och gömdes i en jaktstuga i Svartby skogen. Den händelsen har inget med detta att göra men en likhet kan finnas, hon förts till en jaktstuga. Bör finnas ett antal jaktstugor i skogarna öster om Boden, Svartbyn, Sävast, Flarken mm.

Kan det vara en möjlig tanke som MP, utnyttjande, sexuellt våld, mord och kanske styckning i grannskapet. Finns det slaktbodor i närheten av någon jaktstuga, inte ovanligt. Finns det slaktboda så finns förmodligen väg dit.
KJ borde ha ganska god kännedom om diverse sådana byggnader i svartby/flarken skogen då han är uppväxt i området. (Norra Svartbyn)
Citera
2013-06-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om det skulle visa sig att man inte hittar tekniska spår i lgh, f-hemmet (garage) eller sommarstugan, kan det finnas en möjlighet, jaktstuga.
Det var en ung flicka som blev kidnappad i Boden för ca 15-16 år sedan och gömdes i en jaktstuga i Svartby skogen. Den händelsen har inget med detta att göra men en likhet kan finnas, hon förts till en jaktstuga. Bör finnas ett antal jaktstugor i skogarna öster om Boden, Svartbyn, Sävast, Flarken mm.

Kan det vara en möjlig tanke som MP, utnyttjande, sexuellt våld, mord och kanske styckning i grannskapet. Finns det slaktbodor i närheten av någon jaktstuga, inte ovanligt. Finns det slaktboda så finns förmodligen väg dit.
KJ borde ha ganska god kännedom om diverse sådana byggnader i svartby/flarken skogen då han är uppväxt i området. (Norra Svartbyn)
Klok tanke...om det är så att de letar en jaktintresserad GM till så kanske vederbörande har tillgång till en jaktstuga.
Det jag inte fattar är varför begrava de styckade delarna inte så långt ifrån där man bor??? Vore det jag skulle jag köra och köra och dumpa kroppen i fjällen eller dyl...inte begrava mitt i Boden!!!
Citera
2013-06-15, 15:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Är det detta du menar? I så fall handlade det om två småflickor. https://lagen.nu/dom/nja/1996s687
Citera
2013-06-15, 15:14
Medlem
Citat:
Skiter fulltsändigt i alla dessa sannolikhetsfantaster och denna besserwisser mentalitet hos vissa här på forumet. Detta säger jag nu, sen får ni tycka vad fan ni vill.

Jag tror INTE Kj är ensam om detta, jag tror att det kan ha intagits nån drog den kvällen vid sommarstugan och sen har det gått utför och kontrollen har gått förlorad. Nånting har utlöst detta vansinnesdåd och tror inte dessa varit vid sina sinnens fulla bruk den aktuella tiden för mordet. De har spårat ur helt!! Förmodligen under starkt inflytande av droger, vi vet alla vad det kan göra och förvandla människor till... Monster!

Inte en helt omöjlig tanke om styckningen skett dagar efter dådet. Insikten av vad de gjort kanske tog ett tag att inse om de varit under ett rus. Nu är det ju bara KJ som sittet i häktet. Som jag sa tidigare kan det ju vara lättare att knipa käft om man har andra att skydda. Man kan ju bara hoppas att polisen finner spår som kan göra att han börjar prata. Att inget spår av DNA återfinns måste ju ses som en omöjlighet, speciellt om droger varit inblandade. Jag pendlar hit och dit om vad som kan ha hänt, men med tanke på KJs troliga mentala handikapp i någon form verkar han inte ha klarat detta själv. Fast, vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in