2012-09-08, 13:05
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Han gjorde väl mål förra veckan på frispark mot Madrid också?

grymt

Ja det var också väldigt fint. Tycker Messi har gått om Ronaldo på att lägga frisparkar. När var det senast Ronaldo satte en frispark? Han gör väldigt många försök också men får aldrig in den längre.
Citera
2012-09-08, 13:44
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Ja det var också väldigt fint. Tycker Messi har gått om Ronaldo på att lägga frisparkar. När var det senast Ronaldo satte en frispark? Han gör väldigt många försök också men får aldrig in den längre.
Du tycker mycket du.
Citera
2012-09-08, 13:49
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakkwald
Du tycker mycket du.

Är det fel att tycka något?

Förövrigt stämmer det, Messi är nuförtiden en bättre frisparksskytt.

Vad tycker du?
Citera
2012-09-08, 13:56
Medlem
Messi hade även en fantastisk frispark i stolpen i gårdagens match. Han är onekligen i fin form gällande frisparkarna.
Citera
2012-09-08, 14:52
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Är det fel att tycka något?

Förövrigt stämmer det, Messi är nuförtiden en bättre frisparksskytt.

Vad tycker du?
Har jag sagt att han inte får göra det?

Jag tycker det är meningslöst att jämföra spelare, speciellt emellan Barca - Real supportrar.
Citera
2012-09-08, 15:12
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakkwald
Har jag sagt att han inte får göra det?

Jag tycker det är meningslöst att jämföra spelare, speciellt emellan Barca - Real supportrar.

Du hade en nedlåtande attityd såg det ut som, my bad om fallet inte är så.

Jag tycker också att det är meningslöst att jämföra Messi och Ronaldo, Messi är ju bättre så det slöseri med tid.
Citera
2012-09-08, 17:47
Medlem
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=_P2wJ9yboBo Får fan rysningar.
T.om Maradona hade godkänt den
Citat:
Messi har alltid vara en bättre frispaksskytt, som jag sa igår, han har känslan, skruven och påminner ganska mycket om Diegos, även om han smekte upp dem i klykan emellanåt. CR har ett stenhårt skott, som kan vobbla och försvåra för målvakten, men han går mer på kraft än känsla, precis som Eder. Är den ene mer lik Diego och den andre mer lik Eder så har man svaret på vem som är bäst på frisparkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jag tycker också att det är meningslöst att jämföra Messi och Ronaldo, Messi är ju bättre så det slöseri med tid.

Messi har en helt annan känsla i det han gör, CR är mer som en trimmad robot som springer fort, skjuter hårt, men han levererar inte så mycket finlir, om ni fattar vad jag menar. Ronaldinho hade bättre teknik, Ronaldo9 också, Maradona ska inte förnedras och hamna i samma diskussion som CR då Diegos behandling av bollen var helt fantastisk.

Ni som gillar Real, ta inte detta negativt nu. CR ÄR grym, han öser in mål, han är en av de bästa just nu. Men han kommer aldrig att hamna i diskussionen om bäst genom tiderna för det krävs mer. Du måste kunna lattja med lädret mer än att du springer som en gasell och skjuter som en häst.

Maradona sköt inte som en häst, han sprang inte så jävla snabbt, han öste inte in mål, men han kunde hantera en fotboll på ett sätt som CR och inte ens Messi kan.

Maradona har heller inga målrekord, inte VB heller. Men ändå är de i toppen av toppen.
Citera
2012-09-08, 18:35
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Så löjligt att blanda in Ronaldo i denna tråd, precis som Messi i Ronaldos tråd.

Sedan går det inte ens att göra en riktig jämförelse, dom skjuter alldeles för få frisparker per säsong för att det ska bli gå att kunna få ut någon vettig siffra.

Gällande han som skrev över angående Maradona, så är både Messi och Ronaldo bättre än Maradona var.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2012-09-08 kl. 18:36. Anledning: g
Citera
2012-09-08, 18:37
Medlem
Citat:
Så löjligt att blanda in Ronaldo i denna tråd, precis som Messi i Ronaldos tråd.

Löjligt kan tyckas, men då båda spelar i samma liga, och i de båda topplagen, samt att båda gör ovanligt mycket mål, så blir jämförelsen nästan oundviklig.
Citera
2012-09-08, 18:40
Medlem
Citat:

Sedan går det inte ens att göra en riktig jämförelse, dom skjuter alldeles för få frisparker per säsong för att det ska bli gå att kunna få ut någon vettig siffra.

Gällande han som skrev över angående Maradona, så är både Messi och Ronaldo bättre än Maradona var.
Ronaldo är knappast bättre än vad Maradona var. Maradona hade ett spelsinne som CR inte ens kan drömma om.
Citera
2012-09-08, 18:45
Medlem
Citat:
När du säger så, så vet jag att du inte följt Maradonas karriär. Han är flera nivåer över CR. CR får börja med att gå om Ronaldo9.

Har aldrig hört eller läst att någon inom fotbollen, expert/tränare/journalist ens jämför dem. Messi har jämförts, men inte CR.

Snälla du, vilken VM-arena har byggt stayer efter CR?

Att du inte skäms.
Citera
2012-09-08, 18:52
Medlem
Messi kommer ifrån samma land, är också vänsterfotad och har den där speciella speluppfattningen. Jag kan förstå om han jämförs med Diego, de påminner en del om varandra.

Men det finns även skillnader.

Diego var explosivare, starkare i kroppen och lite mer avancerad rent teknisk. Han hade faktiskt ännu bättre/snabbare speluppfattning.

Diego kom inte till ett stjärnfyllt Napoli. Han vann ligan åt dem två gånger. De har aldrig vunnit ligan innan han kom, och inte efter han gick.

Diego tog sitt Argentina på sina axlar och vann VM åt dem. Mexikanarna byggde en staty åt honom. Redan 86.

Du visar bara din okunskap när du jämför den som blivit framröstad som bäst genom tiderna av folket, han som gjort ett mål som blivit utsett till århundradets mål, med CR.
Senast redigerad av Soccerson 2012-09-08 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in