2013-06-12, 23:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Eller kört rattfull, sker väldigt ofta här uppe tyvärr.

Jo visst, men gillningen som jag kommenterade talar ju emot att han skulle sätta sig bakom ratten om han är onykter, dessutom har t ex jag fått ett PM om det, att han inte körde VB pga att han druckit öl. Kanske är det därför KJ nekar, han förstår att ingen skulle komma på tanken att en kvinna skulle ha utfört mordet, det talar ju emot allt statistik och sannolikhet. Kanske har KJ hjälpt en vän att göra sig av med kroppen och är den som skyddar mördaren. En ren och skär spekulation, men varför inte?
Citera
2013-06-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
ADHD och aspergers, samt ADD, och många andra tillhör neuropsykiatriska funktionsnedsättning och är inte sjukdomar. det som denna person försöker komma fram till. med andra ord ett psykiskt funktionshinder

Ja, det vet jag också, hade det varit förlamning hade ingen medicin hjälpt, men att påstå att skippad medicinering för en som har adhd inte skulle påverka psyket annat än ge hyperaktivitet är bullshit, det påverkar mer än så, däremot så är hyperaktiviteten det man kan märka att denna person missat sin medicinering, ofta kan det vara kombinerat med nedstämdhet, eller överglädje, beroende på vad det är för person, men påstå inte du också att hjärnstimulantia inte påverkar hjärnan på mer sätt än den effekt det är avsett förr så slipper vi mer gafflande. Utebliven medicinering påverkar mer runt omkring än vad korrekt medicinering görs.
Citera
2013-06-12, 23:47
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Hittade det här på polisens hemsida
Gör du en anmälan åt någon annan person behövs bådas personuppgifter.Således går det att göra en anmälan åt ngn annan men du kan inte vara anonym då

Just precis. Vi vet, och polisen vet, att de anmälningar som VB gjorde för ca ett år sen, rubricerades som olaga hot. Det har polisen själv kommenterat i media. Eftersom det inte rörde sig om ett anonymt tips, lämnade hon sina personuppgifter. Hur skulle polisen annars ha känt till dem? Polisen mer eller mindre avfärdade anmälningarna och förklarade att de inte han nån koppling till fallet.
Alltså är jag fortfarande benägen att sätta tilltro till uppgifterna att VB gjorde anmälningarna för annan persons räkning. Personen det gällde kanske inte vågade att gå till polisen själv?
Citera
2013-06-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo visst, men gillningen som jag kommenterade talar ju emot att han skulle sätta sig bakom ratten om han är onykter, dessutom har t ex jag fått ett PM om det, att han inte körde VB pga att han druckit öl. Kanske är det därför KJ nekar, han förstår att ingen skulle komma på tanken att en kvinna skulle ha utfört mordet, det talar ju emot allt statistik och sannolikhet. Kanske har KJ hjälpt en vän att göra sig av med kroppen och är den som skyddar mördaren. En ren och skär spekulation, men varför inte?

Allt är möjligt tills motsatsen bevisats, men tror fortfarande på att KJ körde ikapp henne, full eller inte, sen shit happend osv.
Citera
2013-06-12, 23:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Allt är möjligt tills motsatsen bevisats, men tror fortfarande på att KJ körde ikapp henne, full eller inte, sen shit happend osv.

Varför köra ikapp? Om Vb blev arg och stack iväg kunde han lätt springa efter med en gång. Annars bör det handla om en mobilkonversation som fick KJ att sätta sig i bilen när VB gått en bit, vad skulle det kunna vara som gjorde honom angelägen om att köra efter VB?
Citera
2013-06-12, 23:59
Medlem
Citat:
Varför köra ikapp? Om Vb blev arg och stack iväg kunde han lätt springa efter med en gång. Annars bör det handla om en mobilkonversation som fick KJ att sätta sig i bilen när VB gått en bit, vad skulle det kunna vara som gjorde honom angelägen om att köra efter VB?

En psykotiskt knäpp som kom 5 minuter efter hon lämnat, gör fallet enkelt så blir lösningen enkel. VB bättre fysiskt än KJ därför bil.
Citera
2013-06-13, 00:02
Medlem
Citat:

Säg att hon tagit sig till slipvägen från bodsvedjan upp mot brandstationen, är faktiskt inte bebyggelse där, så om KJ följt dit kan mord skett och lik satts i bil på lång sträcka därefter. Plus att spår tack vare våra vädergudar som ger regn spolats bort.
Citera
2013-06-13, 00:04
Medlem
Bara jag som tycker det är underligt att inte någon i KJ:s umgängeskrets skrivit i tråden? Flertalet har ju läst den enligt Facebook kommentarer.

De borde ju iallafall förklara sin synpunkt på den misstänkte och kanske till och med avfärda vissa rykten som sprids om han.

Hur bra vänner vad egentligen pojkarna med leksaksvapen med KJ? Hånade/Mobbade de KJ? Alla verkar ju ta avstånd från honom. Någon borde väl stå upp för honom, om de inte inser att han är GM såklart. Den allmänna uppfattningen i hans umgänge kanske är att han är kapabel till detta dåd.
Citera
2013-06-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Bara jag som tycker det är underligt att inte någon i KJ:s umgängeskrets skrivit i tråden? Flertalet har ju läst den enligt Facebook kommentarer.

De borde ju iallafall förklara sin synpunkt på den misstänkte och kanske till och med avfärda vissa rykten som sprids om han.

Hur bra vänner vad egentligen pojkarna med leksaksvapen med KJ? Hånade/Mobbade de KJ? Alla verkar ju ta avstånd från honom. Någon borde väl stå upp för honom, om de inte inser att han är GM såklart. Den allmänna uppfattningen i hans umgänge kanske är att han är kapabel till detta dåd.

Tråden kryllar ju av folk som skriver att KJ aldrig skulle kunnat begå brottet, tonvis försök att av en eller annan anledning misstänkliggöra andra människor osv. Nu behöver ju inte alla dessa vara vänner till KJ, men det torde vara en något mer framgångsrik metod än att skriva "jag är KJs kompis, ni är dumma med honom".
Citera
2013-06-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
VB mördades i samband med soft air gun-spelen 11 maj. Tycker allt mer talar för detta.

Nej ingenting talar för detta.
Citera
2013-06-13, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki

Familj står säkert upp för honom no matter what hoppas jag, hade det varit mitt barn som dömts så hade jag säkerligen velat träffa mitt barn och haft svårt att förstå det, och omgivningen som känner mig också. Visserligen har inte mina barn fått någon diagnos, och förhoppningsvis är de väl utan det.
Citera
2013-06-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nej ingenting talar för detta.

Just därför hen spekulerar i det.
Annars för att vara märkvärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto