Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-15, 15:44
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Det är alltså fråga om hemliga lösningar? Skämtar du eller är det verkligen tänkt att folk skall valsedelsvägen skall köpa grisen i säcken?
Det jag säger är att det finns massa potentiella lösningar, dessa lösningar ser vi genom att aktivister spekulerar och förhoppningsvis kan du använda din egen tankeverksamhet. Partiledningen har dock inte fastställt några lösningar, det stämmer. Så visst kan man se det som att partiet inte har några lösningar, då man inte gått ut med något officiellt. Det var ju detta du ville veta?

Partiet är ungt och en så länge fungerar det som en växande folkrörelse där man vill samla nationalister under gemensam flagg. Man har en vision och ett mål som innebär att svenskarna ska ha rätt till sin etniska existens och självbestämmande i sitt eget land.

Ingen tvingar dig att rösta på partiet och "köpa grisen i säcken", det är helt upp till dig. I dagsläget är det viktigaste att bygga upp rörelsen och få folk att vakna upp och se vad som händer. Sen får man självklart utarbeta praktiska lösningar utefter, men det är inte direkt någon prioritet just nu eller vad det hela handlar om.

SD har heller inga praktiska lösningar, och än så länge verkar inte ens aktivister kunna spekulera i hur assimileringen ska gå till. Ändå så har folk inga problem med att köpa grisen i säcken när det gäller SD.

Så, det vi kan göra i denna tråden är att spekulera om eventuella lösningar, då inget av partierna faktiskt lagt fram några praktiska lösningar rent officiellt.
Citera
2013-06-15, 15:45
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Over and out.
Nu vet vi att du ljög och inte har några exempel på rent praktisk SvP-politik. Vi vet också att samma brist hos SD fick dig att kalla partiet meningslöst.

Vi får väl vänta och se om det faktiskt dyker upp någon i tråden som kan berätta om rent praktisk SvP-politik eller om partiet är lika meningslöst som SD (kakburks uppfattning).
Citera
2013-06-15, 15:50
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast det är ju bra om SvP kommer in i riksdagen. Då kommer vi att ha ett radikalt SvP som talar klarspråk och ett SD som inte talar riktigt samma klarspråk. Då kommer vi att ha både och i riksdagen, och vi kan alla vara nöjda?
Så är det naturligtvis. Precis som du beskrivit innan så fyller även SD en funktion, då de sätter invandringen på kartan och visar att frågan existerar samt ser till att normalisera mer kritiska åsikter. De kan även fungera som en bromskloss för invandringen och även som en sluss för folk som hoppar över till SvP. Så visst fyller SD en funktion. Däremot anser många nationalister att SDs politik kan vara farlig och gör mer skada än nytta om de får igenom sin politik där man ska assimilera främlingar och underlätta för ytterligare rasblandning. Man kan även spekulera i om det inte behövs bli värre och ännu mer kaos för att det ska hända något. Om SD bromsar den negativa utvecklingen så kanske det tar längre tid eller att folk finner sig att leva med mångkultur och etniska främlingar i landet, det beror ju helt på ur vilket perspektiv man vill se det.
Citera
2013-06-15, 16:03
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Nu vet vi att du ljög och inte har några exempel på rent praktisk SvP-politik. Vi vet också att samma brist hos SD fick dig att kalla partiet meningslöst.

Vi får väl vänta och se om det faktiskt dyker upp någon i tråden som kan berätta om rent praktisk SvP-politik eller om partiet är lika meningslöst som SD (kakburks uppfattning).
Nej, det enda jag kräver är ett utbyte. Eftersom du inte har något att erbjuda ser jag diskussionen som meningslös. Jag kan ha ett bättre utbyte av att diskutera politik med min kuk för den svarar varje fall på tilltal.

Du säger att du inte har en lösning att presentera på assimileringen, hur den rent praktiskt ska gå till.
Kan man då anta att du inte stödjer assimilering? Att du liksom jag inte tror på det?
Och i så fall, vad stödjer du då?

Det handlar ju mycket om det här: Att man kommer till nödvändiga slutsatser. Stöder du inte assimilering men ändå är invandringskritisk så återstår bara andra alternativ.
Vilka andra alternativ kan det vara?

Jag kan säga att jag inte stjäl och förmodligen är inte heller du eller andra debattörer här tjuvar.
Ligger det en brödkaka obevakad så låter vi den ligga. Vi köper vårt eget bröd.
Var går gränsen där vi faktiskt stjäler den där brödkakan?
Var går gränsen för när vi är villiga att acceptera drastiska åtgärder på invandringsproblemet?

När sonen får ärva förra årets nedklottrade undervisningsmaterial i skolan?
När Big Brother tar slut i Tvn?
När dottern blivit våldtagen av en negerskock?
När det blir ekonomiskt kaos på allvar och du inte kan betala hyran, åker ut på gatan och socialen vägrar ge dig pengar?
NÄR????

Du ser, det handlar om vad folk är villig att göra i den situation som råder. Vissa kan se det komma men andra sover djupt framför Big Brother och hoppas att någon annan fixar problemen automatiskt efter hand de dyker upp.

Var ligger din gräns? Vad är du beredd att göra?
Senast redigerad av kakburk 2013-06-15 kl. 16:08.
Citera
2013-06-15, 16:23
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Partiledningen har dock inte fastställt några lösningar, det stämmer. Så visst kan man se det som att partiet inte har några lösningar, då man inte gått ut med något officiellt. Det var ju detta du ville veta?
Ja, det är ju intressant att få det bekräftat att SvP inte har någon praktisk politik. Den som stöder partiet har därmed ingen aning om vilken politik som egentligen döljer sig bakom det vagt hållna punktprogrammet.

Det står till exempel inget i punktprogrammet om någon etnisk rensning av icke-svenskar. I programmet och dess utveckling talas bara om medborgarskap och det går ju utmärkt att leva i ett land utan att vara medborgare. Hur vet vi att partiet faktiskt tänker visa ut någon? Partiet kan, såvitt går att bedöma, vara mjukare än Åkesson eller hårdare än Hitler men ingen vet. Jag är nog inte ensam om att vilja ha klarare besked innan man överväger att stödja något.
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching

SD har heller inga praktiska lösningar, och än så länge verkar inte ens aktivister kunna spekulera i hur assimileringen ska gå till. Ändå så har folk inga problem med att köpa grisen i säcken när det gäller SD.
Trams, jag fick 341 träffar när jag sökte på Sverigedemokraterna i riksdagens motionsdatabas. Allt från kulturpolitik till Västsahara och budgetmotioner.

Valet mellan SvP och SD framstår alltså som ett val mellan ett mikroparti med okänd/obefintlig faktisk politik och ett stort etablerat riksdagsparti med förhålladevis detaljerad politik.
Citera
2013-06-15, 16:29
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Nej, det enda jag kräver är ett utbyte.
Utbyte? SvP har ju ingen rent praktisk politik och är därmed meningslöst, mätt med den måttstock du själv använder. Nu när det är klarlagt, vad mer skall vi prata om menar du?
Citera
2013-06-15, 16:36
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Utbyte? SvP har ju ingen rent praktisk politik och är därmed meningslöst, mätt med den måttstock du själv använder. Nu när det är klarlagt, vad mer skall vi prata om menar du?
Vad sägs om det övriga i mitt inlägg som du så lämpligt nog klippte bort.
Citera
2013-06-15, 16:44
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Som ett litet sidospår, vad tycker Du själv är så bra med SD politik? Samt borde de inte kunnat gjort mera sedan deras inträdde i riksdagen då de ändå är vågmästare?
Citera
2013-06-15, 16:55
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ja, det är ju intressant att få det bekräftat att SvP inte har någon praktisk politik. Den som stöder partiet har därmed ingen aning om vilken politik som egentligen döljer sig bakom det vagt hållna punktprogrammet.

Det står till exempel inget i punktprogrammet om någon etnisk rensning av icke-svenskar. I programmet och dess utveckling talas bara om medborgarskap och det går ju utmärkt att leva i ett land utan att vara medborgare. Hur vet vi att partiet faktiskt tänker visa ut någon? Partiet kan, såvitt går att bedöma, vara mjukare än Åkesson eller hårdare än Hitler men ingen vet. Jag är nog inte ensam om att vilja ha klarare besked innan man överväger att stödja något.
Så är det. Tyvärr så finns det inget annat alternativ för dem som strävar efter svenskarnas rätt till sin etniska existens och självbestämmande i sitt eget land. Tycker man detta är viktigt så får man köpa grisen i säcken och vara med och bygga upp folkrörelsen och sedan utforma de praktiska lösningarna. Tycker man inte det är viktigt så kan man ju rösta på SD eller något annat svenskfientligt cirkusparti och hoppas på det bästa.

För övrigt förstår jag inte hur man ska kunna uppnå etnisk homogenitet utan att repatriera etniska främlingar? Då är det väl ganska givet att dessa inte kan bo kvar i landet som icke-medborgare. Hur repatrieringen ska gå till är dock inte fastställt.
Citat:
Trams, jag fick 341 träffar när jag sökte på Sverigedemokraterna i riksdagens motionsdatabas. Allt från kulturpolitik till Västsahara och budgetmotioner.

Valet mellan SvP och SD framstår alltså som ett val mellan ett mikroparti med okänd/obefintlig faktisk politik och ett stort etablerat riksdagsparti med förhålladevis detaljerad politik.
Det är lätt att lägga motioner när man väl sitter i riksdagen. I partiprogrammet framgår dock inga lösningar.
Citera
2013-06-15, 17:06
Medlem
Citat:

Fånigt. Vet du vad Löfven kommer göra om han "väljs" till nästa statsminister? SvPs politik, skulle jag vilja påstå, är BETYDLIGT mer tydlig än vad det svenskfientliga extremistpartiet S politik är. Ändå blir folk inte (ännu) avskräckta från S i tillräckligt stor utsträckning för att de ska åka ur riksdagen.

Vill du ha en bild av vad partiet vill åstadkomma, så kan du följa realisten.se i något halvår, och läsa samtliga krönikor. Efter att ha plöjt ett tjugotal av dessa brukar man få en bild av vad partiet egentligen står för, och vad den nationella ideologin faktiskt handlar om. Det handlar om att se att sätter man svenskarna först - framför judiska bankirer och andra särintressen - så får samtliga mer i plånboken och en betydligt tryggare och omtänksammare vardag med god hälsa, stor gemenskap, vänskap och kärlek.

Givetvis ligger min röst på SvP i nästa val. Det är betydligt lättare för ett balanserat parti som SvP att nå folkets öron, än ett extremistiskt parti som SD som vill fortsätta invandringen och anser att kulturens överlevnad spelar mer roll än folkets överlevnad, eller att Israel går före Sverige. Eftersom SvP undviker sådan extremism så kan de betydligt lättare vinna folkets sympatier och skapa den förändring som måste ske.
Citera
2013-06-15, 18:38
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Inför rasprofilering i alla ID-handlingar
Den som har ickegermanskt blod ska inte nåtnjuta några som helst offentliga bidrag.

Detta är en intressant punkt tycker jag. Jag antar att detta faktiskt är en förutsättning för flera av punkterna i SvP's lista, eftersom de ju vill skilja på rättigheterna mellan svenskar och icke-svenskar.

Hur skulle denna rasprofilering se ut?

Skulle det vara en procentsats, dvs hur många procent nordgerman, latino, asian, arab, indian eller afrikan man är. Eller skulle man klassas in som en av dessa?

En nordgerman som fått barn tillsammans med en asiat, vad är detta barn?

Jag tror problemet är ganska stort, eftersom er förhatliga rasblandning ju praktiseras med stort nöje av många människor.
Citera
2013-06-15, 18:55
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
SvPs praktiska politik är att organisera sig nationellt och utveckla och förädla rörelsen på alla sätt och vis. Ungefär som 1800-talets nationella rörelser, som endast nominellt och i undantagsfall hade med parlamentarism att göra. Likt 1800-talsnationalisterna, men till skillnad från t ex ND, så har SvP inga illusioner om att vår tids imperier kommer låta oss rösta bort deras makt. Kommunmandat och eventuella riksdagsplatser är därför bara att betrakta som en plattform bland flera. Därmed finns det inget egenvärde i att blåsa upp detaljfrågor. SvP har också vett att förstå att Sveriges situation inte är unik och bygger därför upp ett internationellt nätverk. De försöker göra det som praktiskt krävs för att underminera den destruktiva kraft som dagens maktkarteller innebär.

Vad bedriver då SD för någon praktisk politik? SDs själva problemformulering utgår dels från att situationen i Sverige är unik, och dels från att massinvandringen bara är ett hjärnsläpp från Sveriges politiker, som saknar egentlig orsak. Deras praktiska politik går ut på att hålla nolltolerans mot nationalism och att försöka övertala Expo till att sluta kalla dem rasister. De tror att om de lyckas med detta så kommer deras politiska motståndare plötsligt ge upp och bjuda in dem till en koalitionsregering. SDs slutgiltiga mål, det som hägrar långt borta i horisonten, är inte på nåt sätt att lösa några praktiska problem, utan bara att minska nyinvandringen till våra grannländers nivå; de är nöjda när svenskarna blir minoritet i Sverige samma år som danskarna blir det i Danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in