2013-06-15, 13:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det står inte att det var signalen 18:40 som togs emot vid Sävastklinten. Dessutom är texten skriven av en journalist, som mycket väl omedvetet kan ha förvrängt sanningen, genom missförstånd eller fel minnesbild. Men i artikeln som jag länkade citerades en polisman som sa att signalen 18:40 togs emot vid Åberget.
"Ja, "vid Åberget", ja (en förenkling eftersom sökningarna ägde rum där). Signalerna man fick gjorde att man företrädesvis sökte vid Åberget och det gamla fortet ("ett friluftsområde vid Åberget"). - Enligt FUP-12:s terrängkarta tycks Åbergsmasten huvudsakligen vara riktad norrut.

Det kan alltså vara en av Sävastklintens master som gäller för tidpunkten 18:40 (och som f.ö. kan ha varit det sms hon ska ha avsänt till en manlig bekant och som ett bra tag gick under benämningen "sista signalerna" från hennes mobil).
https://www.flashback.org/sp43829502
Citera
2013-06-15, 14:05
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Akrobaten svar när jag ställde samma fråga som du:

Tack, jag missade det. Det var alltså en tolkning Akrobatens polare gjorde utifrån polisens frågor.
Man ska dock komma ihåg att polisen ibland väljer att sprida desinformation. I'm just saying
Citera
2013-06-15, 14:08
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ok.. Nu kan jg förhoppningsvis stilla några hungriga öron.
Gällande kroppsdelarna och när dom kom dit.

En polares föräldrar bor inte så långt från FP.
Polarens mamma var veckan innan fynden gjordes då ute i sin trädgård o grävde..
Det blåste kraftigt den dagen och hon har tydligen jättebra luktsinne, en sån där person som typ kan arbeta med att identifiera ingredienser i olika kosmetika produkter. Ja ni vet..

Mamman var i trädgården o helt plötsligt kände en hon vidrig "kadaver" lukt, s
Eftersom hon inte ville hitta detta kadaver ensam så ropade hon på mannen. Han kom ut och dom gick igenom trädgården tillsammans utan att hitta någonting.. Mannen sa också att han kunde känna den vidriga lukten då och då men att dom blev fundersamma vart den kom ifrån. Hon kom tillsist fram till att lukten kom med vinden och nöjde sig med faktum tt de inte låg nå dött djur på deras gård och i närliggande omgivning

Da borde luften varit full av kajor och annat om det fanns kadaverlukt. Det missar de inte och ansamlingen av asatare missar inte folk.
Citera
2013-06-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
rätta mig gärna om jag har fel, men hade inte hon bytt klubb och förflyttat till Luleå-klubben?
Vet jag inget om , men graderingen skulle väl vara i Luleå om jag inte missminner mig. Vanligt att flera städer går ihop med gradering.
Här är en artikel av en som tränar med henne

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7657274
Citera
2013-06-15, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Da borde luften varit full av kajor och annat om det fanns kadaverlukt. Det missar de inte och ansamlingen av asatare missar inte folk.
Men var det inte så man kom på den här platsen? Att det var fullt med korpar.
Det menar den som tipsade om platsen

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7668339
Citera
2013-06-15, 14:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vet inte hur man lägger till utan att omcitera.

Men det är polarens morsa som jag fått höra detta ifrån, hon säger att hon är inte helt säker på bilen dag men att det var ca 1 vecka innan fyndet gjordes och att det måste ha vart på helgen lördag el söndag därför att hon ropade på sin man (pappan) att komma ut i trädgården o han jobbar på veckorna o det här var på dagen. Så hon säger lördagen el söndagen en vecka innan fyndet gjordes.

Jag får detta till den 11e el 12e maj
Lördagen 11/5 kl 11:50 var det näst intill vindstilla i Luleå. Dagen därpå blåste det sydlig vind 4 m/s. Det stämmer dåligt med iakttagelsen.
Citera
2013-06-15, 14:17
Medlem
Hon var medlem i Boden, men åkte till Luleå för att träna extra

Viktig händelse
I dag skulle Vatchareeya Bangsuan ha varit med om en viktig händelse: hennes karateklubb ska ha gradering i dojon i Bergviksskolan i Luleå.

Vatchareeya Bangsuan hade lagt ner stor möda på att nå en ny nivå i den skola av karate som heter Ashihara.

- Hon hade tränat hårt på alla kator och hade utan tvekan tagit ett nytt bälte, säger Amando Morino, 24, som ibland tränade med Vatchareeya Bangsuan.

"Jättejobbigt
En kata är ett komplicerat rörelsemönster.

Intresset för karaten var mycket stort hos Vatchareeya Bangsuan. Hon var medlem i en klubb i Boden, men åkte med jämna mellanrum till Luleå för att träna extra.

- Hon var alltid positiv. Hela klubben tycker att det här är jättejobbigt, säger Amando Morino.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?articleid=7675698
Citera
2013-06-15, 14:18
Medlem
Citat:
Lördagen 11/5 kl 11:50 var det näst intill vindstilla i Luleå. Dagen därpå blåste det sydlig vind 4 m/s. Det stämmer dåligt med iakttagelsen.

det är STOR skillnad på vinden i Boden resp. Luleå
Citera
2013-06-15, 14:18
Medlem
Citat:
Luleå ja, men hur var det i Boden?
Och ja det är stor skillnad på vädret i dessa städer
Citera
2013-06-15, 14:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Polisen har ställt frågor om vilka personer runt VB som sysslat med jakt, jaktämnet var återkommande genom hela förhöret. Dom är ute efter en person som sysslar/ sysslat med jakt.

Eftersom denna karatemedlem inte har någon koppling till KJ så fick denna person en klar uppfattning om att dom söker en person i anslutning till VB som sysslar med jakt och som då inte är självaste KJ själv. En ytterligare GM alltså ! Och dom tycks ha spår, detta pga av de specifika frågorna som dom ställt.

Tänker av respekt för att inte förstöra polisens arbete och utredningen avslöja exakt vilka frågor dom ställt och vilka spår dom tycks ha. Men att det är ganska uppenbart att som är efter en jakt sysslande person.
Jag skulle tro att styckningen tyder på att det är en styckningskunnig person som styckat kroppen. Typ att man gått in i ljumskar och armhålor när man delat kroppen.
En lekman kanske skulle nog inte göra så, utan skära/kapa utifrån och in vid axlar och ljumskar/lår.

Men på ett mindre vilt, typ rådjur, hittar man de stora lederna från ljumskar och armhålor, det ger sig själv för en jägare.
Citera
2013-06-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det var ju då det var Fallen Angel spelet.
Tydligen var inte KJ och grillade tillsammans med de andra kompisarna. Kommer inte ihåg var jag läst det....om det var i tråden, på Facebook eller i artikel...då denna tråd är så lång. Sorry :/
Men jag minns att jag reagerade på det. Undrar om ngn annan av dessa kompisar inte heller var med och grillade vid Dammen?

Min tanke: kanske KJ berättat för ngn om vad som hänt och de bestämmer sig för att stycka upp kroppen och gömma den någonstans. Nojja kanske har satt in och de förflyttar kroppen flera ggr

Menar du att kroppen kan ha blivit styckad flera dagar efter döden inträtt?
Citera
2013-06-15, 14:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Nån som vet vilken mobilmast som täcker in Vibbyn, ca en mil öster om Boden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in