2013-06-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Polisen har ställt frågor om vilka personer runt VB som sysslat med jakt, jaktämnet var återkommande genom hela förhöret. Dom är ute efter en person som sysslar/ sysslat med jakt.

Eftersom denna karatemedlem inte har någon koppling till KJ så fick denna person en klar uppfattning om att dom söker en person i anslutning till VB som sysslar med jakt och som då inte är självaste KJ själv. En ytterligare GM alltså ! Och dom tycks ha spår, detta pga av de specifika frågorna som dom ställt.

Tänker av respekt för att inte förstöra polisens arbete och utredningen avslöja exakt vilka frågor dom ställt och vilka spår dom tycks ha. Men att det är ganska uppenbart att som är efter en jakt sysslande person.

Då borde väl polisen söka efter personer i närheten av KJ och inte VB eftersom det är KJ som är häktad.
Citera
2013-06-15, 13:07
Medlem
Citat:
Vet inte hur man lägger till utan att omcitera.

Men det är polarens morsa som jag fått höra detta ifrån, hon säger att hon är inte helt säker på bilen dag men att det var ca 1 vecka innan fyndet gjordes och att det måste ha vart på helgen lördag el söndag därför att hon ropade på sin man (pappan) att komma ut i trädgården o han jobbar på veckorna o det här var på dagen. Så hon säger lördagen el söndagen en vecka innan fyndet gjordes.

Jag får detta till den 11e el 12e maj
Det var ju då det var Fallen Angel spelet.
Tydligen var inte KJ och grillade tillsammans med de andra kompisarna. Kommer inte ihåg var jag läst det....om det var i tråden, på Facebook eller i artikel...då denna tråd är så lång. Sorry :/
Men jag minns att jag reagerade på det. Undrar om ngn annan av dessa kompisar inte heller var med och grillade vid Dammen?

Min tanke: kanske KJ berättat för ngn om vad som hänt och de bestämmer sig för att stycka upp kroppen och gömma den någonstans. Nojja kanske har satt in och de förflyttar kroppen flera ggr
Citera
2013-06-15, 13:09
Medlem
Citat:
Polarens mamma var veckan innan fynden gjordes då ute i sin trädgård o grävde..
Det blåste kraftigt den dagen och hon har tydligen jättebra luktsinne, en sån där person som typ kan arbeta med att identifiera ingredienser i olika kosmetika produkter. Ja ni vet..

Mamman var i trädgården o helt plötsligt kände en hon vidrig "kadaver" lukt, så hon började gå igenom hela trädgården för hon var övertygad om att det låg en död katt el råtta någonstans på gården.

Idag säger polarens mamma att hon är helt övertygad om att det var från skogen eftersom lukten kom med vinden och det blåste kraftigt den dagen. Hon har inte pratat med polisen om det eftersom hon anser att polisen nog kommer tycka att hon är "knäpp och inbillar sig".

Det skulle väl utesluta att kroppen kom dit den 16 maj.

Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag vidhåller att jag är övertygad om att inte vem som helst kan stycka en människa. Antingen är man störd på något sätt, eller jobbar med det i yrket eller jägare. Jag kan knappt stycka en kyckling!
Jagade KJ?

Har väl ingen erfarenhet alls av styckning men känner väl inte man skulle behöva ha alltför mycket kunskap. Beror väl på tid och verktyg men även plats. Men vi har inge koll på hur det är gjort.
yxa, såg eller vass spade borde gå hyfsat fort utan kunskap?
Citera
2013-06-15, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Aftonbladet kan nu avslöja ytterligare ett spår i jakten.
Under lördagen skickade hon ett sms till en manlig bekant.
– Hon skrev något om att det var någon som hade retat upp henne, säger mannen till Aftonbladet.
Lämnat telefonen
Han har varit i kontakt med polisen och lämnat in sin telefon.
– Jag såg inte sms:et förrän på kvällen. Senast jag såg henne var på torsdagen innan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab

Förstår du?

Ja, jag förstår. Men anser fortfarande att det kan vara KJ. Han var ju med ute och letade efter henne också.
Citera
2013-06-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
De som har känt liklukt där kroppen förmultnar säger att det liknar ingenting annat och den lukten glöms inte bort. Vinden kan mkt väl fört med sig lukten in mot Erikslund.
Föresten de letade väl en del där också.

Lukten är så speciell att vinden måste ha fört den till många näsor under flera dagar, så troligtvis har polisen denna information, eller i vart fall borde ha.
Citera
2013-06-15, 13:12
Medlem
Citat:
Polisen har ställt frågor om vilka personer runt VB som sysslat med jakt, jaktämnet var återkommande genom hela förhöret. Dom är ute efter en person som sysslar/ sysslat med jakt.

Eftersom denna karatemedlem inte har någon koppling till KJ så fick denna person en klar uppfattning om att dom söker en person i anslutning till VB som sysslar med jakt och som då inte är självaste KJ själv. En ytterligare GM alltså ! Och dom tycks ha spår, detta pga av de specifika frågorna som dom ställt.

Tänker av respekt för att inte förstöra polisens arbete och utredningen avslöja exakt vilka frågor dom ställt och vilka spår dom tycks ha. Men att det är ganska uppenbart att som är efter en jakt sysslande person.

Ok tack. Din polares slutledningsförmåga alltså. Var så jag tänkte.
Med återkommande jakt ämnes frågor så verkar det vara ett klokt antagande.
Jag är ju helt inne på fler GM än MtGM KJ så det passar ju in i mina tankar. Ja alltså just det att polis jagar fler GM.
Citera
2013-06-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, jag förstår. Men anser fortfarande att det kan vara KJ. Han var ju med ute och letade efter henne också.
Kan ju vara en skitklantig journalist. Men borde det inte ha kommit med typ:
Jag såg smset först på kvällen men då var hon ju här....
Då hon satt hos mig på kvällen så såg jag smset hon skickat tidigare på dagen....

Nä jag kan inte få det till att KJ är mottagare av "uppretad smset"
Citera
2013-06-15, 13:17
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Citat:
Det blåste kraftigt den dagen och hon har tydligen jättebra luktsinne, en sån där person som typ kan arbeta med att identifiera ingredienser i olika kosmetika produkter. Ja ni vet..

Mamman var i trädgården o helt plötsligt kände en hon vidrig "kadaver" lukt, så hon började gå igenom hela trädgården för hon var övertygad om att det låg en död katt el råtta någonstans på gården.
Eftersom hon inte ville hitta detta kadaver ensam så ropade hon på mannen. Han kom ut och dom gick igenom trädgården tillsammans utan att hitta någonting.. Mannen sa också att han kunde känna den vidriga lukten då och då men att dom blev fundersamma vart den kom ifrån. Hon kom tillsist fram till att lukten kom med vinden och nöjde sig med faktum tt de inte låg nå dött djur på deras gård och i närliggande omgivning (diket, ytterkanten av deras gård)

Idag säger polarens mamma att hon är helt övertygad om att det var från skogen eftersom lukten kom med vinden och det blåste kraftigt den dagen. Hon har inte pratat med polisen om det eftersom hon anser att polisen nog kommer tycka att hon är "knäpp och inbillar sig".
Det skulle väl utesluta att kroppen kom dit den 16 maj.

Nu är jag inte säker på att jag hänger med.

Om likdelarna har legat någonstans i skogen, t ex samlat, och kanske i "gropen", så kan det ju stämma. Om kadaverlukten kom från VB:s kroppsdelar så säger det inget om ifall benen därefter skulle ha flyttats i till ödehuset. Fyndplatserna ligger väl inom ungefär samma vindfång, från Erikslund räknat.
Citera
2013-06-15, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Kan ju vara en skitklantig journalist. Men borde det inte ha kommit med typ:
Jag såg smset först på kvällen men då var hon ju här....
Då hon satt hos mig på kvällen så såg jag smset hon skickat tidigare på dagen....

Nä jag kan inte få det till att KJ är mottagare av "uppretad smset"

Eller:
Först när hon gick hem från mig såg jag smset.
Citera
2013-06-15, 13:18
Medlem
Citat:

När jag läser det får jag känslan att det är en helt annan GM dom fiskar efter? Ingen koppling till KJ bara till VB?
Men är väl bra att dom inte låst fast sig vid en huvudteori utan har öppna sinnen.
Citera
2013-06-15, 13:19
Medlem
Här beskriver en tjejkompis hur VB uttryckt sin oro över en kille som gillar henne och som inte vill ge sig

http://www.expressen.se/nyheter/tidigare-klasskompis-ar-verkligen-hemskt/

Raderade Facebook-inlägg
Konkanok Larsson säger att hon inte vill prata om 22-åringen.
Samtidigt minns hon ett Facebookinlägg som Vatchareeya enligt väninnan skrivit för ett par veckor sedan - men sedan raderat.
– Hon skrev att det är en kille som gillar henne men att hon inte gillar honom. Hon frågade vad hon skulle göra. Då kommenterade någon att hon skulle säga sanningen till honom men hon svarade att han inte gav upp, säger Konkanok Larsson om Vatchareeyas Facebookinlägg och tillägger:
– Men hon berättade aldrig vem hon syftade på.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-15 kl. 13:29.
Citera
2013-06-15, 13:21
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ok.. Nu kan jg förhoppningsvis stilla några hungriga öron.
Gällande kroppsdelarna och när dom kom dit.

En polares föräldrar bor inte så långt från FP.

Eftersom hon inte ville hitta detta kadaver ensam så ropade hon på mannen. Han kom ut och dom gick igenom trädgården tillsammans utan att hitta någonting.. Mannen sa också att han kunde känna den vidriga lukten då och då men att dom blev fundersamma vart den kom ifrån. Hon kom tillsist fram till att lukten kom med vinden och nöjde sig med faktum tt de inte låg nå dött djur på deras gård och i närliggande omgivning (diket, ytterkanten av deras gård)

Hållet nog med dom, polisen lär ju tro att dom inbillar sig. Men vem vet, kanske är värdefull info !?

Dom bor på Erikslund, inte långt från FP.

En annan polare som är medlemi karatelaget har vart in på polisförhör i veckan. H*n har avslöjat att polisen är ute efter en ytterligare GM som sysslar med jakt. Så mycket kan jag avslöja. så ja det finns fler GM, och polisen tycks ha spår ..

Mycket intressant om det stämmer. Logiskt till och med. Jag tror inte att KJ jagade, inte vad jag sett i tråd/FB alla fall. Då behöver man nog hjälp med styckning.

Jag tycker absolut att kvinnan ska tipsa polisen om detta! Det är ju svårt att avgöra om det kan ha betydelse eller inte. Vi vet nog inte vilka pusselbitar de letar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in