2013-06-15, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Det KAN ha varit så. Bara tänkbart scenarie. De Kanske bara var där för att promenera och prata.
Långsökt jag vet men ändå inte. Vem vet hur relationen VB-mamman var. Hon kanske var väldigt kontrollerande trots att VB var 20. Alla mammor släpper inte sina barn och ser att de blivit vuxna...

Om mamman var kontrollerande så kan man tycka att hon borde ha reagerat när dottern inte kom hem på kvällen, eller kvällen efter...
Citera
2013-06-15, 12:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Att signalerna 18:40 gällde en av Sävastklintens master (finns utmärkta på FUP-12:s terrängkarta).
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6837130
Det står inte att det var signalen 18:40 som togs emot vid Sävastklinten. Dessutom är texten skriven av en journalist, som mycket väl omedvetet kan ha förvrängt sanningen, genom missförstånd eller fel minnesbild. Men i artikeln som jag länkade citerades en polisman som sa att signalen 18:40 togs emot vid Åberget.
Citera
2013-06-15, 12:25
Medlem
troubleices avatar
Detta har säkert redan sagts i tråden tidigare. Fått höra av en vän som har en kompis som brukar träffa KJ's ena bror (låter bli att nämna mer detaljer för att inte hänga ut någon). Tydligen ska hela familjen vara "obehagliga" och "skumma". Speciellt pappan. Den yngsta brodern ska dock vara den "enda normala i familjen".

Inte helt omöjligt att KJ fått hjälp av familjemedlemmar?
Citera
2013-06-15, 12:28
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
När MPS hittade benen var det först efter att de tagit sig in i det mörka ödehuset. Väl inne i huset dröjde det inte så länge eftersom benen låg till höger om fönstret. Detta innebär att om någon utifrån tittat in bland allt bråte som fanns därinne, och som då knappt kan skymtas, det är högst tveksamt; närmast uteslutet, att de fått syn på några ben. Samma sak gäller om ficklampa använts; synfältet in till höger var begränsat.

Inte för inte har gm kastat in sina ben åt höger: Dels har han haft bråttom, och dels har han inte velat att benen skulle upptäckas om någon utifrån skulle råka titta in genom fönstret. Av det kan man dra slutsatsen att gm:s avsikt varit att benen inte skulle upptäckas i första taget; då hade han släppt ned dem rakt i blickfånget och inte som nu: kastat in benen så långt bort från fönstret han kunnat.

Samma sak gäller torson och skallen; dessa delar befanns inkilade under en eller flera större stenar och därefter nödtorftigt övertäckta och osynliga för blotta ögat.

Sammantaget tyder gm:s agerande på brådska. Det är oklart huruvida hans avsikt varit att bränna upp delarna: Torson och skallen låg inne i en eldstad, mitt i en brandgata. Han kan ha störts av något och tvingats avbryta; tagit benen med sig och slängt in i huset, innan han snabbt kört från platsen. – En grön, smutsig presenning som lär ha återfunnits nära huset kan möjligen ha tjänstgjort som emballage till likdelarna.

Jag tror på 2 möjliga scenarion i dagsläget.
1) Han tänkte bränna allt i gropen, en bil eller något närmar sig, han inser att benen inte får plats i gropen tillräckligt för att skylas från stigen/brandgatan bredvid. Han springer till ödehuset och slänger in dem, menat som provisoriskt.

2) Han tänkte bränna ner allt med ödehuset. Eftersom det ligger vid en "större" väg och han inte vill bli upptäckt med att baxa likdelar från bilen, backar han in på den lilla stig/brandgata en bit, dumpar delarna i gropen. Han börjar med att bära bort benen till ödehuset, slänger in dem och går tillbaka efter de andra delarna. Då blir han avbruten av något, täcker slarvigt och hastigt över delarna och drar.
Till alt 2 hör möjligheten att han arrangerade platsen/påbörjat att arrangera platsen på något sätt.
Senast redigerad av Popcorn76 2013-06-15 kl. 12:44. Anledning: edit
Citera
2013-06-15, 12:33
Medlem
Citat:
När man kollar på VBs sidor, twitter, youtube och även FB verkar hon kontaktsökande och lite ensam, med behov av bekräftelse. Antar att hon och KJ inte fick fortsätta träffas för hennes mamma- därav har de smugit när de träffats och kanske varit uppe i skogen någonstans inte för långt bort från ödehuset, tillsammans den aktuella kvällen. Kan VB ha lekt med KJs känslor en längre tid?
Kanske tom så att VB hade för avsikt att stoppa deras relation, att hon känt sig hotad, stalkad av honom och velat träffas för att "prata". Jag menar, hur vanligt är det inte att man ljuger för ens föräldrar om att man ska iväg och plugga när man inte vill de ska veta.
Har hon varit sån ett bra tag och lekt med hans känslor kan man förstå att frustration härjar...

Tänkte exakt så! Tänk om hon skickade "det irriterande smset" när hon var hos honom, han tar hennes telefon för att se vad och till vem hon skriver. Läser att hon skrivit massa skit om honom och kanske eventuella kärlekssms till/från andra män och då utbryter ett sjujävla bråk som bara eskalerar...
Citera
2013-06-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Om mamman var kontrollerande så kan man tycka att hon borde ha reagerat när dottern inte kom hem på kvällen, eller kvällen efter...
Hon ringde väl redan den 5e och anm. henne försvunnen, var det inte så? Sen 48 timmar senare igen? VBs mamma kanske inte tyckte om KJ (av ren instinkt)och VB ville inte göra henne ledsen o upprörd över att de träffades. Men det var bara en liten teori jag hade. Vet lika lite som alla andra här.
Får liksom inte ihop detta med hennes mobil, hur signalerna hamnat där när VB ska ha varit hemma hos KJ samma tid. Därför tror jag de var i skogen och att det hände där. Ett samtal som urartade. Det var inte planerat, impulskontrollen försvann och GM handlade i blint raseri
Citera
2013-06-15, 12:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
När man kollar på VBs sidor, twitter, youtube och även FB verkar hon kontaktsökande och lite ensam, med behov av bekräftelse. Antar att hon och KJ inte fick fortsätta träffas för hennes mamma- därav har de smugit när de träffats och kanske varit uppe i skogen någonstans inte för långt bort från ödehuset, tillsammans den aktuella kvällen. Kan VB ha lekt med KJs känslor en längre tid?
Kanske tom så att VB hade för avsikt att stoppa deras relation, att hon känt sig hotad, stalkad av honom och velat träffas för att "prata". Jag menar, hur vanligt är det inte att man ljuger för ens föräldrar om att man ska iväg och plugga när man inte vill de ska veta.
Har hon varit sån ett bra tag och lekt med hans känslor kan man förstå att frustration härjar. Äter han mediciner man inte ska blanda med alkohol kan en enda öl bli en kraftig snedfylla - psykos och VB var på fel plats vid fel tillfälle?
De bråkar uppe i skogen, det slår över, han sticker ned henne. Gömmer henne under presenning han haft i sin bil. Detta kan ha varit redan vid 19-tiden. Lägger blodig ex tröja i bilen vilken han även tar in i stugan för attt han vill tvätta den. På så sätt placeras hennes blod både i bilen o stugan. Sen är han med på festen som brodern har för att få alibi från den tidpunkt han säger att hon avvikit hemifrån honom.

Tror inte soft-air-pojkarna har med det att göra i alla fall. Verkar ha varit ett stort event.

http://www.airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=6061&sid=4c01a23d57efb9491bbc 38f74c91e4b2

Och de verkar harmlösa, lallar omkring i skogarna och leker krig - långt ifrån vad ett styckmord faktiskt är för handling.

Det är antingen ensam GM eller så har han tagit hjälp av En person, en nära släkting eller vän. Men OM han haft hjälp att bära så hade VB varit i ödehuset och nedbränt vid det här laget och bevis borta.

Ja, ett stort event verkar det vara och de flesta lallar naturligtvis bara omkring med attrapper av riktiga vapen och leker krig men är inga riktiga krigare. Hur många deltog ? Har polisen gått igenom deltagarlistan och topsat samtliga ? Jag tror KJ utsåg Vatchareeya till Fallen Angel irl vid eftersläckningen när alla hade dragit utom några stycken som ville döda på riktigt under fältmässiga former när övningsfältet låg fritt - har väldigt svårt att frigöra mig från misstanken att mordet har bäring mot airsoft-spelen och att KJ haft medbrottslingar inom den gruppen, men jag utesluter inte att dessa kan vara några andra ur KJ:S "civila" bekantskapskrets, det är fullt möjligt. Ödehuset tror jag var tänkt som krematorium och hade bränts ner om inget kommit emellan och stört den planen. Händerna saknas av en anledning. Togs som "krigsbyte" ?
Citera
2013-06-15, 12:44
Medlem
Ok.. Nu kan jg förhoppningsvis stilla några hungriga öron.
Gällande kroppsdelarna och när dom kom dit.

En polares föräldrar bor inte så långt från FP.
Polarens mamma var veckan innan fynden gjordes då ute i sin trädgård o grävde..
Det blåste kraftigt den dagen och hon har tydligen jättebra luktsinne, en sån där person som typ kan arbeta med att identifiera ingredienser i olika kosmetika produkter. Ja ni vet..

Mamman var i trädgården o helt plötsligt kände en hon vidrig "kadaver" lukt, så hon började gå igenom hela trädgården för hon var övertygad om att det låg en död katt el råtta någonstans på gården.
Eftersom hon inte ville hitta detta kadaver ensam så ropade hon på mannen. Han kom ut och dom gick igenom trädgården tillsammans utan att hitta någonting.. Mannen sa också att han kunde känna den vidriga lukten då och då men att dom blev fundersamma vart den kom ifrån. Hon kom tillsist fram till att lukten kom med vinden och nöjde sig med faktum tt de inte låg nå dött djur på deras gård och i närliggande omgivning (diket, ytterkanten av deras gård)

Idag säger polarens mamma att hon är helt övertygad om att det var från skogen eftersom lukten kom med vinden och det blåste kraftigt den dagen. Hon har inte pratat med polisen om det eftersom hon anser att polisen nog kommer tycka att hon är "knäpp och inbillar sig".

Hållet nog med dom, polisen lär ju tro att dom inbillar sig. Men vem vet, kanske är värdefull info !?

Dom bor på Erikslund, inte långt från FP.

En annan polare som är medlemi karatelaget har vart in på polisförhör i veckan. H*n har avslöjat att polisen är ute efter en ytterligare GM som sysslar med jakt. Så mycket kan jag avslöja. så ja det finns fler GM, och polisen tycks ha spår ..
Citera
2013-06-15, 12:49
Medlem
Popcorn76s avatar
Jag vidhåller att jag är övertygad om att inte vem som helst kan stycka en människa. Antingen är man störd på något sätt, eller jobbar med det i yrket eller jägare. Jag kan knappt stycka en kyckling!
Jagade KJ?
Citera
2013-06-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Händerna saknas av en anledning. Togs som "krigsbyte" ?
Eller så prövades det att bränna dem MEN det luktade för mycket. En brand i ödehuset skulle inte ge samma rök....
Citera
2013-06-15, 12:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guvario
Om det gått till så kan man kanske anta att den personen är vänsterhänt?
Det ser ut att vara ungefär lika trångt på bägge sidor om rampen, om man ska sträcka sig in för att kasta ifrån sig något. Det är svårt att veta hur gm gått tillväga; t ex från vilket håll han kommit, hur bråttom han hade, osv. - Om han varit högerhänt och velat få undan benen så mycket som möjligt åt något håll så borde han ha valt den sida som gett honom mest kraft i högerhanden. - Det tycks ha funnits ett fönster som utifrån sett öppnats utåt och åt höger, dvs gm hade haft rutan tätt inpå sig om han valt att kasta in benen från den högra sidan om rampen. Å andra sidan satt fönstrets vänstra bastanta fönsterlucka fast. Sedan, om han tittade in som hastigast genom fönstret kan han ha bedömt att det fanns ett större utrymme på den ena eller den andra sidan. Hur rampen exakt var placerad när gm var där vet vi inte heller; gm kan också ha lyft den lite åt sidan och låtit den temporärt vila på fönsterluckan eller fönsterfodret.
Citera
2013-06-15, 12:53
Medlem
ME077s avatar
Någon som har info om storebrorsan? Namn etc. Kan ha drömt detta, men har för mig att jag i början av allt detta på något sätt såg jaktbilder med storebrorsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in