2013-06-15, 13:34
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Du får ursäkta, men jag har svårt att tro på att polisen skulle ha avslöjat detta i samband med förhöret med din polare. Om nån polis verkligen har sagt så, har vederbörande babblat bredvid munnen - och det riktigt rejält. Ett solklart fall av tjänstefel, om du frågar mig.

Står väl ingenstans att polisen sagt det uttryckligen, men har det ställts exakta frågor kring just detta så är det väl lätt att dra slutsatser.
Citera
2013-06-15, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Du får ursäkta, men jag har svårt att tro på att polisen skulle ha avslöjat detta i samband med förhöret med din polare. Om nån polis verkligen har sagt så, har vederbörande babblat bredvid munnen - och det riktigt rejält. Ett solklart fall av tjänstefel, om du frågar mig.

Akrobaten svar när jag ställde samma fråga som du:

Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Polisen har ställt frågor om vilka personer runt VB som sysslat med jakt, jaktämnet var återkommande genom hela förhöret. Dom är ute efter en person som sysslar/ sysslat med jakt.

Eftersom denna karatemedlem inte har någon koppling till KJ så fick denna person en klar uppfattning om att dom söker en person i anslutning till VB som sysslar med jakt och som då inte är självaste KJ själv. En ytterligare GM alltså ! Och dom tycks ha spår, detta pga av de specifika frågorna som dom ställt.

Tänker av respekt för att inte förstöra polisens arbete och utredningen avslöja exakt vilka frågor dom ställt och vilka spår dom tycks ha. Men att det är ganska uppenbart att som är efter en jakt sysslande person.
Citera
2013-06-15, 13:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Står väl ingenstans att polisen sagt det uttryckligen, men har det ställts exakta frågor kring just detta så är det väl lätt att dra slutsatser.

Kanske har SKL sagt att styckningen troligen utförts av någon med kunskap om anatomi och som har styckningserfarenhet. Då kan ju KJ komma ifråga med tanke på ryktet om hunden.

Hur är det med styvpappan, fiskeintresserad, kanske jagar också?
Citera
2013-06-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Cirka 700-800 meter fågelvägen till närmsta bostadshus iaf.
Då bör det vara mycket spya på marken i närheten av fp2 för där bör stanken varit fruktansvärd o förmodligen anmäld till polis/miljökontoret om man kunnat känna lukten på 700-800 meter..
Citera
2013-06-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror inte att det har framkommit någonstans vem som fick smset. Och KJ är väl hennes ex? Jag tänker mest på det här att KJ inte "betett sig som en gärningsman". Vad betyder det? Att han var ovanligt hjälpsam mot polisen?

Nej tråden vet inte vem som mottagit smset. Det tråden kan göra med säkerhet är dock att UTESLUTA att KJ skulle varit mottagaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Aftonbladet kan nu avslöja ytterligare ett spår i jakten.
Under lördagen skickade hon ett sms till en manlig bekant.
– Hon skrev något om att det var någon som hade retat upp henne, säger mannen till Aftonbladet.
Lämnat telefonen
Han har varit i kontakt med polisen och lämnat in sin telefon.
– Jag såg inte sms:et förrän på kvällen. Senast jag såg henne var på torsdagen innan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab

Citera
2013-06-15, 13:50
Medlem
Personen som fick sms skulle kunna vara hennes karatetränare, eller ngn från karateklubben eftersom det var träning på torsdagar för avancerad ungdom/vuxen. Men hon kanske bara tränade Ashihara och det är enligt detta schema på onsdagar

19.30-21.00 Karate AvanceradeVuxen/Ungdom torsdagar
Matta 2
http://www.bodenbushido.se/?page_id=17
Citera
2013-06-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Personen som fick sms skulle kunna vara hennes karatetränare, eller ngn från karateklubben eftersom det var träning på torsdagar för avancerad ungdom/vuxen. Men hon kanske bara tränade Ashihara och det är enligt detta schema på onsdagar

19.30-21.00 Karate AvanceradeVuxen/Ungdom torsdagar
Matta 2
http://www.bodenbushido.se/?page_id=17

rätta mig gärna om jag har fel, men hade inte hon bytt klubb och förflyttat till Luleå-klubben?
Citera
2013-06-15, 13:55
Medlem
Popcorn76s avatar
Men det är väl ingen kompis som skulle ställa upp och stycka en människa? Tänk er;
Riiing: -Ja hallå?
- Du, kompis, jag råkade döda en här kan du komma och stycka henne?
- Visst, jag kommer på stuberten.

Om någon annan än KJ styckat henne så är det antingen någon som var med på det från början, ELLER någon som KJ ringde desperat, som han står mycket nära och som känner till KJs ev diagnoser/svagheter, som tänkte typ: Shit, han KAN bara inte hamna i fängelse. Det skulle bli slutet för honom, han överlever inte det. Jag är beredd att offra min framtid som fri man för honom.

Men det är bara vad jag tror. Jag har då ingen kompis som skulle ställa upp och stycka en person åt mig.

Fråga: När man som jägare skjutit en tex älg, och man "rensar" det, vart slänger man huvud, inälvor, klövar etc? Hoppas någon kan svara på det.
Citera
2013-06-15, 13:55
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, hon hade messat med någon annan än den misstänkte. Någon hade gjort henne upprörd. Kan du länka till artikeln där det står att en annan än den misstänkte var den som lämnade in mobilen till polisen?

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7661959
Jag hoppas länken fungerar nu, för igår gjorde den det inte. Jag sa fel datum. Denna publicerades 17 maj.
Citera
2013-06-15, 13:56
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
rätta mig gärna om jag har fel, men hade inte hon bytt klubb och förflyttat till Luleå-klubben?

Jo (sa någon tidigare i tråden)
Citera
2013-06-15, 13:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Det skulle väl utesluta att kroppen kom dit den 16 maj.

Har väl ingen erfarenhet alls av styckning men känner väl inte man skulle behöva ha alltför mycket kunskap. Beror väl på tid och verktyg men även plats. Men vi har inge koll på hur det är gjort.
yxa, såg eller vass spade borde gå hyfsat fort utan kunskap?

Om en jägare är inblandad är denne förmodligen någotsånär kunnig i styckning och då används knappast yxa, såg eller vass spade. Med en vass kniv är det gjort på några minuter att kapa benen vid höftlederna och knälederna samt armarna vid axel, armbåge och handleder. Att dra igång en motorsåg för att separera ben och armar från torso verkar väl inte direkt troligt. Eller har något vittne påstått sig ha hört ljudet av en motorsåg ..?
Citera
2013-06-15, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nej tråden vet inte vem som mottagit smset. Det tråden kan göra med säkerhet är dock att UTESLUTA att KJ skulle varit mottagaren.

Kan man utesluta att KJ i början försökte förneka att han sett VB på lördagen? Enligt vissa i tråden hörde han ju inte av sig till polisen fast han borde ha vetat att VB saknades. De fick söka upp honom.

Men okej, det kan mycket väl vara en annan bekant som fick smset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in