2013-06-15, 12:59
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Enligt ny rapport så bidrar invandrare till ökat export också.
Text tv sid. 111!

Ena spiken efter den andra sätts i rasisternas kista!
Vad exporterar vi till Somalia, Kurdistan, Syrien och Afghanistan? Hur stort är handelsöverskottet?
Citera
2013-06-15, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --locco--
Nu har jag inte läst rapporten.Men har man räknat med kostnader för rättsapparaten såsom fängelse mm.
Kostnader för ensamkommande vuxna barn som kostar uppåt 16K varje dygn.
Utöver den ekonomiska delen så är ju dom sociala problemen med invandringen övervägande negativa för svensken.

Nej, det har man inte. Man har slarvräknat i största allmänhet för att få till denna intetsägande glädjekalkyl. Enligt OECD:s egna beräkningar hamnar vi på minus 0,57% av BNP per år om man räknar med samtliga offentliga utgifter. Då är asylverksamheten fortfarande inte inkluderad och inte heller alla indirekta kostnader av brottsligheten, som rättegångskostnader, tolkkostnader, brottsoffers sjukfrånvaro, belastning på sjukvården och så vidare. Eller den utbredda svarta marknaden med enorma skattebortfall. Inte heller invandrarnas överrepresentation i brottsligheten.
Citera
2013-06-15, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Enligt ny rapport så bidrar invandrare till ökat export också.
Text tv sid. 111!

Ena spiken efter den andra sätts i rasisternas kista!:evilgrin39:

Sitter på paddan nu men är det inte samma rapport som visar att importen ökar ännu mer, vilket ger en negativ handelsbalans? Dvs mer pengar försvinner ut ur landet än som kommer in? Så redovisar man det som att invandringen ger "ökad handel" men skiter i att nämna den negativa handelsbalansen... Som vanligt i propaganda-Sverige. Det är i vart fall vad de tidigare rapporterna på samma tema visat, gissningsvis är detta bara ett upprepning av gammal skåpmat för att hamra hem budskapet om invandringens förträfflighet, på falska grunder, de enda grunder som stöder budskapet.
Citera
2013-06-15, 13:11
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --locco--
Nu har jag inte läst rapporten.Men har man räknat med kostnader för rättsapparaten såsom fängelse mm.
Kostnader för ensamkommande vuxna barn som kostar uppåt 16K varje dygn.
Utöver den ekonomiska delen så är ju dom sociala problemen med invandringen övervägande negativa för svensken.
Nej rättsapparaten är en av de kostnader som inte är fördelade på hushållen enligt beräkningsmodellen. En rimlig fördelning vore att de 15% av hushållen som räknas som invandrarhushåll enligt modellen tog 50% av den kostnaden och de 85% svenska tog resterande 50% av kostnaden. Redan där skulle siffrorna bli lite rimligare.
Citera
2013-06-15, 13:18
Medlem
dubterrors avatar
Tror inte någon som är ute i arbetslivet eller verkligheten överhuvudtaget blir speciellt förvånade över denna rapport. Arbetslösa unga killar som runkar ikapp på Flashback och får sin världsbild från Avpixlat däremot..
Citera
2013-06-15, 13:21
Bannlyst
Varför måste man komma med en sådan rapport? Vi vet ju redan att massinvandringen innebär guld och gröna skogar. Det är ju de som vill motbevisa det som ska komma med rapporter.
Citera
2013-06-15, 13:43
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubterror
Tror inte någon som är ute i arbetslivet eller verkligheten överhuvudtaget blir speciellt förvånade över denna rapport. Arbetslösa unga killar som runkar ikapp på Flashback och får sin världsbild från Avpixlat däremot..
Hur vet du det? Känner du någon som är ute i arbetslivet eller verkligheten?
Citera
2013-06-15, 13:43
Medlem
Culprits avatar
Jag läste inte genom tråden men om ämnet kan jag säga sedan ni för bedöma själva.

Jag tjänade 296000kr(brutto) förra året och fick tillbaka bara 582kr. Har ingen familj och barn.
Många mina utländska kollegor som hade ca 350000kr fick inte mer än 2000kr tillbaka vissa av de till och med fick betala.
Citera
2013-06-15, 14:00
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culprit
Jag läste inte genom tråden men om ämnet kan jag säga sedan ni för bedöma själva.

Jag tjänade 296000kr(brutto) förra året och fick tillbaka bara 582kr. Har ingen familj och barn.
Många mina utländska kollegor som hade ca 350000kr fick inte mer än 2000kr tillbaka vissa av de till och med fick betala.

Och med detta vill du ha sagt?
Citera
2013-06-15, 14:00
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culprit

Det jag bedömer efter att ha läst ditt inlägg är att du inte förstår.

Du ger intryck av att tro att det handlar om inkomstskatt och att få tillbaka pengar från skatteverket. Du behöver studera källmaterialet lite djupare, för det är inte detta som diskuteras.
Citera
2013-06-15, 14:09
Medlem
Bra rapport.

SD = ÄGDA!
Citera
2013-06-15, 14:17
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoniii
Bra rapport.

SD = ÄGDA!
Lol, du är beviset för att anti-rasister inte ens en gång har förmågan till självständigt tänkande. Ni är ungefär som Hitler-Jugend: den 15/4-45 och den store ledaren lovar er slutsegern med resultatet att ett stort jubel bryter ut bland Hitler-Jugend. Men det hjälpte liksom inte. Sanningen kom ifatt dem också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in