2013-06-15, 12:12
Medlem
SFC1977s avatar
Enligt ny rapport så bidrar invandrare till ökat export också.
Text tv sid. 111!

Ena spiken efter den andra sätts i rasisternas kista!
Citera
2013-06-15, 12:14
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Text tv sid. 111!

Som sagt: Det beror på vilken invandring. Den humanitära invandringen är olönsam, den högutbildade är lönsam.
Citera
2013-06-15, 12:16
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag tvivlar på att DN ångrar sig. Rubriken låg kvar på förstasidan på webben ända till sent igår. Det vill säga långt efter att artikeln strimlats i småbitar precis överallt.

DN resonerar antagligen att "alltid lurar den någon, bra så".

Även om de inte ångrar sig så har de satt ett formidabelt vapen i händerna på de som är kritiska mot den rådande invandringspolitiken. Trots att man med sådana tricks som att lägga in alla som invandrat till Sverige, tex en finne som kom hit i 16-årsåldern och arbetat hela sitt liv så kan man inte vrida siffrorna till önskade resultat, utan hamnar på -0,57%. Det betyder att de sista årens invandring måste vara en katastrof även ur ekonomisk vinkel. De övriga negativa effekterna kan inte ens en gång Sjuklövern och PK-media mörka.
Senast redigerad av Bertil Jonson 2013-06-15 kl. 12:18.
Citera
2013-06-15, 12:22
Medlem
Citat:
Text tv sid. 111!

Varför är du så jävla ivrig att byta ut det svenska folket i Sverige?
Jag förstår inte..
OECD rapporten var ingen spik våran kista, detta vet ju du också? Eller läste du bara DNs ljugartikel och nöjde dig där?

Men vad spelar detta för roll egentligen? Är du alltid för att man byter ut folket mot nya ifall de nya genererar "vinst"?
Citera
2013-06-15, 12:25
Medlem
pramuss avatar
Citat:
Text tv sid. 111!

Utlandsfödda bidrar till ökat export med "sina hemländer" p.g.a språkkunskaperna. Absolut så är tyskar, amerikanare, holländare, fransmän m.fl bra för företag att anställa. Dock kan man fråga sig hur vida exporten ökar för företaget i sig med 1% per anställt, då borde ju exporten öka med 100% om man anställer 100 personer?

Sen även här så buntar man ihop alla i en homogen grupp.

Sen kan jag ju även tipsa dig om att läsa själva artikeln innan du kommer med oneliners http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/forskarens-rad-anstall-utlandsfodda-och-oka-exporten_8266812.svd

"– Ja, vi ser ett starkare samband när utlandsfödda är välutbildade och har varit en kort tid i Sverige. Det tolkar vi som att personernas nätverk påverkas av avståndet, så de som har varit kortast tid i Sverige påverkan exporten i en högre grad eftersom deras nätverk fortfarande lever kvar, säger Magnus Lodefalk. "

Det handlar om välutbildad arbetskraft, inte analfabeter etc.

Jag tror ingen här, vilket det också nämnts flera ggr har något emot välutbildad arbetskraft. Men men jag dömer dig inte, du verkar ha svårt med läsförståelse och sätta ihop 1+1 vilket jag också märkt enligt dina andra inlägg.
Citera
2013-06-15, 12:26
Medlem
Nu har folk säkert konstaterat detta i de snart 80 sidorna som skrivits men det är slående att DN räknar kostnader=bidrag istället för kostnader=bidrag+annat typ skola, infrastruktur sjukvård (skolan och sjukvården brukar ju alltid annars vara det som våra skattepengar går till när media uttalar sig)
Om skatteinkomsterna från den totala invandringen endast nätt och jämt täcker bidragen så är det riktigt illa...
Citera
2013-06-15, 12:34
Medlem
NyanNyans avatar
Är jag som svensk en vinstmaskin om jag flyttar till ett land utanför Europa?
Citera
2013-06-15, 12:37
Medlem
pramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan

Är du högutbildad, har jobb inom företag när du kommer till det andra landet samt kan bidra med dina språkkunskaper i svenska för företaget så är du en vinst för företaget.
Citera
2013-06-15, 12:37
Medlem
Citat:
Men pengarna fördelas det är också bra.
Nej. Fördelning är inte alls bra.
Citera
2013-06-15, 12:42
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Om du är det i Sverige är nog chanserna stora.
Däremot att flytta låg/ helt obildade människor från utvecklingsländer där de inte genererar några vinster till Sverige, ett kunskapssamhälle genererar knappast någon vinst.
Vi skulle ju då som någon påpekade enkelt kunna lösa hela jordens fattigdomsproblem enkelt genom att flytta på befolkningar kors och tvärs.
Flytta somalier till Spanien vips så är Spanien av med sina ekonomiska bekymmer.
Flytta eritrianer till Mali vips så blir Mali genast rikare. Så enkelt är det, not.
Citera
2013-06-15, 12:47
Medlem
Ibland kan man bli lite misstänksam när man läser sådant här:

http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/

Förutom huvudbudskapet, som ju kan verka lite väl tillyxat eftersom OECD tydligt syftar på invandrare med kvalificerad utbildning och med relativt små kulturella skillnader jämfört med värdlandet, så kan man ju undra om det inte finns en dold politisk tanke bakom rapporten. Man vill öppna för att ge ännu mer i stöd till stenåldersfolk som kommer till olika länder i västvärlden eftersom välutbildade invandrare täcker stenåldersmänniskornas kostnader. Det kommer nämligen behövas öka stöden med tiden eftersom stödsystemen inte klarar mycket mer i väst.
Citera
2013-06-15, 12:50
Medlem
--locco--s avatar
Nu har jag inte läst rapporten.Men har man räknat med kostnader för rättsapparaten såsom fängelse mm.
Kostnader för ensamkommande vuxna barn som kostar uppåt 16K varje dygn.
Utöver den ekonomiska delen så är ju dom sociala problemen med invandringen övervägande negativa för svensken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in