Citat:
Ursprungligen postat av
SFC1977
Enligt ny rapport så bidrar invandrare till ökat export också.
Text tv sid. 111!
Ena spiken efter den andra sätts i rasisternas kista!

Utlandsfödda bidrar till ökat export med "sina hemländer" p.g.a språkkunskaperna. Absolut så är tyskar, amerikanare, holländare, fransmän m.fl bra för företag att anställa. Dock kan man fråga sig hur vida exporten ökar för företaget i sig med 1% per anställt, då borde ju exporten öka med 100% om man anställer 100 personer?
Sen även här så buntar man ihop alla i en homogen grupp.
Sen kan jag ju även tipsa dig om att läsa själva artikeln innan du kommer med oneliners
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/forskarens-rad-anstall-utlandsfodda-och-oka-exporten_8266812.svd
"– Ja, vi ser ett starkare samband när utlandsfödda är välutbildade och har varit en kort tid i Sverige. Det tolkar vi som att personernas nätverk påverkas av avståndet, så de som har varit kortast tid i Sverige påverkan exporten i en högre grad eftersom deras nätverk fortfarande lever kvar, säger Magnus Lodefalk. "
Det handlar om välutbildad arbetskraft, inte analfabeter etc.
Jag tror ingen här, vilket det också nämnts flera ggr har något emot välutbildad arbetskraft. Men men jag dömer dig inte, du verkar ha svårt med läsförståelse och sätta ihop 1+1 vilket jag också märkt enligt dina andra inlägg.