2013-06-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaangieee
Många verkar haka upp sig på att KJ måste vara psyksjuk för att han sitter på rättspsyk.. Har jobbat på en sådan avdelning och alla mtgm till grova våldsbrott skickas till rättspsyk - eftersom det är där man gör P-7an, sk "liten sinnesutredning". Beroende på vad den visar kan mtgm sedan skickas till häktet om P7an inte visar nåt eller om den gör det blir man kvar och får ofta göra den större undersökningen.
Du har så rätt, men jag tror att många tror att han är psyk sjuk utifrån att ev ha begått ett så grovt brott.
Citera
2013-06-14, 21:59
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Borde han inte sjungit ut vid det här laget då....eller är förnekandet så starkt?
Eller anser han att han gjorde rätt och därför vägrar att se att det är ett brott? Dvs att VB gjorde ngt som fick honom så arg att han rättfärdigat handlande!
Men visst växer du upp i en miljö där respekt och vapen är en del å visst påverkas du.

Eller så är han oskyldig

Han kanske är så mån om familjens fasad att han inte kan erkänna? Sedan påstår ju expertisen att just styckmördare har svårt att erkänna vad de har gjort, eftersom brottet är så makabert och tabubelagt.
Citera
2013-06-14, 22:00
Medlem
highfives avatar
Lägger ihop de uppgifterna jag fått via pm så får vi se om någon kommer på något. Någon gång mellan 13/5 - 20/5 skulle alltså benen ha hamnat i ödehuset. Detta kommer från två pm;are. Ett annat pm säger att en minderårig skulle ha sett en bil (troligtvis KJs) stå parkerad vid ödehuset. Samma vittne ska ha sett en vit skåpbil vid grillplatserna. Detta den 16/5.

Den som tittat in i ödehuset troligtvis den 13/5 ska vara en myndighetsperson och ska ha förhörts av polisen. Detta skriver båda pm;arna. Det minderåriga vittnet ska vara vittnet som polisen vallade.

Sen har vi ytterligare en pm som beskriver att kJ skulle varit med mps den 20/5. Totalt info från fyra pm;are.

Sen har vi hon som rastat hunden efter vägen vid ödehuset. Den 20/5 reagerade hunden både morgon och kväll.

Pm är pm, det jag definitivt tror på är att någon varit där kring den 13:e och noterat att det inte låg några ben där de senare hittades av mps den 20/5.
Citera
2013-06-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han kanske är så mån om familjens fasad att han inte kan erkänna? Sedan påstår ju expertisen att just styckmördare har svårt att erkänna vad de har gjort, eftersom brottet är så makabert och tabubelagt.
Tror du har en poäng där
Citera
2013-06-14, 22:10
Bannlyst
Citat:
Någon slags reaktion. Vi får inte glömma att dagen innan lämnades in en ansökan i Hovrätten att KJ skulle bli frigiven, som senare avslogs. Har du en advokat som talar för din frigivning och sedan får du veta att det finns fler bevis mot dig och att du är fortsatt häktad borde ngn reaktion komma. Men han visade i ha tecken på det. Han är antagligen starkt medicinerad eller om han har AS som det sägs i denna tråd så är han i sin autistiska bubbla, alt vill inte ta in vad som händer.

Eftersom han har hävdat sin oskuld så starkt och fått veta att han är fortsatt häktad så borde ngn reaktion komma. Dvs om han är oskyldig. Stämmer det med AS så bör han ha ett oerhört starkt rättspatos och det som får honom att bli arg när han beskylls för någonting han inte gjort.

Vid skuld så kan han antingen agera ut, vara tyst därför att han är överbevisad eller därför att han anser att de har ingenting på honom. Beroende på personlighet så kan han agera som om han står över rätten.

Finns många olika sorters reaktioner. Då denna förhandling pågick i ca 25 min så gissar jag att allting videofilmades
Jag frågade vad för slags reaktion? Du anser att någon borde kommit, men vad?

Det finns många fler förklaringar att omhäktningar sker bakom stängda dörrar än vad åklagarn
vill få fram. Det vet du, jag och resten av tråden.
Citera
2013-06-14, 22:11
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Tror på en kombination av det tidigare medlemmar skrivit; förträngning, svårigheter att ta in och medicinering. Kanske också fattar att det är kört, och har accepterat sitt öde. Kan det t o m vara så att han har det "bättre" på rättspsyk än vad han har det i verkliga livet? Bara en tanke.

Så kan det vara. Han kan ju ha haft det svårt med sej själv och hela sin livssituation, innan vansinnesdådet, så nu blir han omhändertagen och m.a.o ompysslad.
Citera
2013-06-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Lägger ihop de uppgifterna jag fått via pm så får vi se om någon kommer på något. Någon gång mellan 13/5 - 20/5 skulle alltså benen ha hamnat i ödehuset. Detta kommer från två pm;are. Ett annat pm säger att en minderårig skulle ha sett en bil (troligtvis KJs) stå parkerad vid ödehuset. Samma vittne ska ha sett en vit skåpbil vid grillplatserna. Detta den 16/5.

Den som tittat in i ödehuset troligtvis den 13/5 ska vara en myndighetsperson och ska ha förhörts av polisen. Detta skriver båda pm;arna. Det minderåriga vittnet ska vara vittnet som polisen vallade.

Sen har vi ytterligare en pm som beskriver att kJ skulle varit med mps den 20/5. Totalt info från fyra pm;are.

Sen har vi hon som rastat hunden efter vägen vid ödehuset. Den 20/5 reagerade hunden både morgon och kväll.

Pm är pm, det jag definitivt tror på är att någon varit där kring den 13:e och noterat att det inte låg några ben där de senare hittades av mps den 20/5.

Var det sök samma dag av MPS den 20/5. Samma dag som benen hittades av en privat styrka?
Hade inte KJ span på sig vid det laget?
Citera
2013-06-14, 22:12
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:

Tack highfive för den intressanta informationen. Ett pussel att lägga angående detta ödehus och dom olika iakttagelserna. Vet du något om när den troliga KJ-bilen ska ha synts parkerad vid huset?

Och så denna vita skåpbil. Undrar vems den är.
Citera
2013-06-14, 22:17
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Tack highfive för den intressanta informationen. Ett pussel att lägga angående detta ödehus och dom olika iakttagelserna. Vet du något om när den troliga KJ-bilen ska ha synts parkerad vid huset?

Och så denna vita skåpbil. Undrar vems den är.

Har frågat om tiden, men inte fått det mer preciserat än att det skulle varit på kvällen den 16/5.
Citera
2013-06-14, 22:20
Medlem
Citat:
Du har så rätt, men jag tror att många tror att han är psyk sjuk utifrån att ev ha begått ett så grovt brott.

De flesta föredrar väl att se att gm till grova brott är just psyksjuka på något vis. Att tänka tanken att vem som helst under "rätta" förutsättningar kan mörda (och stycka) är skrämmande för de flesta. Det är liksom lättare att hantera om dessa gm har en diagnos.

Jag funderar lite på om det faktum att mtgm sitter på psyk att det faktiskt kan vara bidragande orsak att han inte sjunger ut. Daltas/skyddas det inte där en hel del om man jämför den betydligt tuffare miljön i häktet?
Citera
2013-06-14, 22:21
Medlem
highfives avatar
Citat:
Var det sök samma dag av MPS den 20/5. Samma dag som benen hittades av en privat styrka?
Hade inte KJ span på sig vid det laget?

Privatsöket var nog kvällen den 19/5. KJ skulle ha varit med den 20/5 med mps söket den enligt en pm. Den 20/5 hade han definitivt span på sig.
Citera
2013-06-14, 22:24
Medlem
Citat:
Privatsöket var nog kvällen den 19/5. KJ skulle ha varit med den 20/5 med mps söket den 20/5 enligt en pm. Den 20/5 hade han definitivt span på sig.
Här hittade jag artikel om MPS och bilen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16811811.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in