Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Honduras.
Varför? Utveckla gärna (nyfiken). Jag har dålig koll på det landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Frågan är vad "demokrati" är. De som har valt dessa skurkar för att "representera" sig har ju blivit lurade. Hela poängen med "demokratin" i modern tappning är att det ska gå att lura majoriteten att göra sådant som är rakt mot deras egna intressen.
Det här kan knappast komma som en överraskning för folk som följer med i samhällsutvecklingen.
Signalspaning har pågått i över 50 år. Det är inget nytt. Den som tror att man kan vara anonym på nätet bör tänka om. Internet glömmer aldrig. Bästa sättet att skydda sin integritet på är att överge all elektronik. Skaffa en klassisk skrivmaskin (som ersättare till PC), använd kontanter istället för kreditkort och gå klädd i burka osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Frk.Lindholm
Du bevisar ju hur torsk i skallen människor av idag egentligen är!
Folket har inte varit medvetna om den närgångna bevakning som de utsatts för. Hur f-n kan det bli folkstyre? Det är en minoritet som håller på att möblera om all logik i världen med hänvisning till "terrorism"! Det är fullt uppenbart vilka de verkliga terroristerna är numera. Vilket inte minst alla drönarattacker med många civila dödsoffer bevisar. Betänk möjligheten att något land skickat drönare över Sverige och mördat människor till höger och vänster.
Problemet är att folk inte kan och eller vill tänka längre än näsan räcker. Hela världen fördes bakom ljuset då olika offentliga lögner medförde invasion av Irak. Vilket j-vla pack de är! De drar allehanda krigshetsare inför rätta men går själva lösa. Är det ett juridiskt hållbart system baserat på demokrati?

Det är enkom reptilhjärnor och räknenissar som styr inom politiken, krigsmakten samt krigsindustrin. De och inga andra kan dra igång tillräckligt med konflikter så mänskligheten snart är ett minne blott på planeten.
Då tillhör inte jag "folket". För det här kom inte som någon överraskning för mig. Inget av det här är nytt.
Det som möjligen har varit okänt är omfattningen på signalspaningen. Men en normalfuntad människa borde ju inse att världens alla säkerhetstjänster ser Internet som en guldgruva för informationshämtning. Tror man någonting annat så är man enligt mig naiv och blåögd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arthur Dent
Oavsett hur man definierar demokrati kan man under inga omständigheter kalla USA för en demokrati. Tror du verkligen att en som hotar kontinuiteten inom maktsfären i det landet skulle kunna bli vald till president, eller ens som kandidat till presidentposten? Det är ju val i Iran nu och enda skillnaden är väl att i Iran
vet alla att "demokratin" är något satt ur spel. Makten bakom irans president känner alla till, i USA är det mer diffust.
Ett väldigt gott exempel är Ron Pauls valrörelse eller snarare hur andra politiker och media samt valdistrikt hanterade dennes valrörelse. Köpt media och riggade val borgar knappast för ett demokratiskt styrt land.
För att återknyta till trådens ämne så var Ron Paul den ende som faktiskt ville avsluta
kriget mot terrorismen, vilket Obama använder för att rättfärdiga det övergrepp på personlig integritet vi nu ser. Och vilket Bush använde, och är vad vem som helst av de andra kandidaterna skulle använt. Demokrati? pyttsan heller.
http://www.youtube.com/watch?v=o_WBo4sfmi4
Jag ser USA som en demokrati. Sedan finns det självfallet brister i deras system. En sak som du nämner är pengarnas makt. Kandidater som inte har tillräckligt med ekonomiska resurser når inte ut till väljarna. Det är tråkigt men å andra sidan är det väl så verkligheten ser ut? Det kostar att ligga på topp.