Citat:
Ursprungligen postat av
imthedudeman
Hej alla snedvridna invandrarhatare, jag har en fråga gällande integration?
Schweiz toppar tydligen listan med invandrare som ger 15 000 euro tillbaka, medan Sverige låg på 800 euro? I schweiz så är ca 10 % av befolkningen kosova-albaner (500 000), dvs samma typ av människor som de vi finner i Landskrona. Jag förstår att ett land som Shweiz har bättre finanser och har möjlighet att sysselsätta sina invandrare i högre grad? Men en skillnad på 14200 euro? Ni som hela tiden är ute efter att förstärka stereotypen, hur resonerar ni här? Ni är måna om att skylla på politiker samt invandrarna själva, men varför har samma typ av "drägg" lyckats så mycket bättre i exempelvis Schweiz?
Mitt svar är att svenska systemet är för naivt, ställer man rimliga krav så får man prestation efter det med. Jag förstår ilskan bland många svenskar, men att hela tiden försöka stärka stereotypen för att det är det enda svaret ni har på invandrares beteende är väl lite att ta i? Ni har inte bara förstått hur man bemöter människor från olika kulturer

Vad menar du, ska jag som svensk känna skuld?Jag har inte bett att få albaner till mitt land.
Vad jag vet har ni kommit hit självmant utan inbjudningskort.
Ska vanliga Svenssons som inte har bjudit in er till Sverige ha skuldkänslor?
Bland albanerna finns det fö. en hel del drägg och kriminaliteten är hög.
Minns på 90-talet då det började komma människor därifrån under kriget på balkan som tackade för gästfriheten genom att springa runt i svenskarnas bostadsområden och trädgårdar och stjäla allt från cyklar till tvätt hängandes i svenska trädgårdar. Kommunchefen i min kommun på den tiden kände sig tvingad och manad att besöka kosovoalbanernas förläggning och tala om för kosovoalbanerna att han ville att de åkte hem igen då kommunens invånare var förbannade på tjuvpacket dvs. kosovoalbanerna.
Han hette Anders Gustav, en man av den gamla svenska sorten inte som dagens syltryggar.
Blev stort rabalder i tidningar och press då i början på 90-talet om tjuvpacket.
Nå, ska svensken som inte har skickat ut inbjudningskort till er känna skuld