Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-14, 00:56
  #8161
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Du har så rätt så, SvP måste synas mer.

Fast man märker åtminstone på de politiska delarna utav forumet att SD:are har i princip tagit över helt, all diskussion verkar härröra utav SD och i bakvattnet utav detta har även SvP fått allt större utrymme i normala politiska diskussioner, bland annat i jätte-tråden Svp eller SD, vilket är rätt intressant då utvecklingen utav partiers stöd på flashback är som Fula Gubben brukar vara inne på några år före själva den politiska utveckling som sker bland folket.


(Följande stycke är riktat åt allmänheten)
Oavsett vad man tycker om partiet så börjar de få medvind i seglen och så länge man håller sig till att använda vinden och inte komma med lögner eller dumdristigheter för kort eller personlig vinning så skall väl partiet kunna plocka en stor del utav sympatisörerna till SD inom några år och det är väl det Vitruivanska Mannen är rädd för, för annars skulle han inte spendera så mycket tid åt att racka ned på SvP.
Citera
2013-06-14, 09:33
  #8162
Medlem
Niss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Underbar tråd, måste vara den skönaste, galnaste på hela Flashback! Här är det alltså en handfull människor som tillhör Sveriges mest fanatiska nazister, och som på fullt allvar ( ) tror att ett parti som lockar 600-700 röster i hela landet ska vara någon sorts "hot" mot SD.

Och dessutom drömmer om att komma in i riksdagen

Ni är medvetna om att storleken på hela SvP är ungefär 1/1000 av SD? Storleken på hela SvP är kanske 100 gånger mindre än SD's normala variation mellan två mätningar.

Eller: sedan i höstas har SD ökat med ca 1-2 SvP per dag.

Den retorik och jargong du använder, använde den etablerade median mot SD i 20 års tid, du är en del av det politiskt korrekta nu. 681 röster fick SvP år 2010, och då har man säkerligen från Valmyndighetens håll tagit bort en del "felskrivna" röster. Jag tror inte att det är några problem att minst dubbla den siffran i valet 2014. ND fick 1141 röster 2010, och mycket har hänt sen dess, vart hamnar deras röster i valet 2014?
__________________
Senast redigerad av Niss3 2013-06-14 kl. 09:36.
Citera
2013-06-14, 09:50
  #8163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niss3
Den retorik och jargong du använder, använde den etablerade median mot SD i 20 års tid, du är en del av det politiskt korrekta nu. 681 röster fick SvP år 2010, och då har man säkerligen från Valmyndighetens håll tagit bort en del "felskrivna" röster. Jag tror inte att det är några problem att minst dubbla den siffran i valet 2014. ND fick 1141 röster 2010, och mycket har hänt sen dess, vart hamnar deras röster i valet 2014?

SVP mål är 10000 röster i riksdagsvalet så lite mer än en fördubbling får vi väl ändå hoppas att dom får?
Citera
2013-06-14, 11:35
  #8164
Medlem
Niss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
SVP mål är 10000 röster i riksdagsvalet så lite mer än en fördubbling får vi väl ändå hoppas att dom får?

Jag visste inte att SvP hade satt 10 000 röster som mål. Oavsett vad valresultatet blir nästa år så handlar det om tålamod, så länge man växer i medlemsantal och röster för varje val så finns fortfarande hoppet. Men det hänger på att organisationen är så stark att man har tålamod att vänta.
Citera
2013-06-14, 12:18
  #8165
Medlem
Att jämföra SvP och SD är idiotiskt. SD klarade av att komma in till riksdagen bara efter att de droppade den radikala programmet. Och de blir mindre radikala för varje gång. Sverige är inte grekland där GD kan förbli radikala och lyckas i valen.
Citera
2013-06-14, 12:20
  #8166
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Att jämföra SvP och SD är idiotiskt. SD klarade av att komma in till riksdagen bara efter att de droppade den radikala programmet. Och de blir mindre radikala för varje gång. Sverige är inte grekland där GD kan förbli radikala och lyckas i valen.
Att Sverige inte är Grekland är väl ganska självklart, men med ett sådant uttalande så kan du väl beskriva varför det fungerar i Grekland men inte i Sverige?
Citera
2013-06-14, 12:35
  #8167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Underbar tråd, måste vara den skönaste, galnaste på hela Flashback! Här är det alltså en handfull människor som tillhör Sveriges mest fanatiska nazister, och som på fullt allvar ( ) tror att ett parti som lockar 600-700 röster i hela landet ska vara någon sorts "hot" mot SD.

Och dessutom drömmer om att komma in i riksdagen

Ni är medvetna om att storleken på hela SvP är ungefär 1/1000 av SD? Storleken på hela SvP är kanske 100 gånger mindre än SD's normala variation mellan två mätningar.

Eller: sedan i höstas har SD ökat med ca 1-2 SvP per dag.

Tja, nu tror jag ju att det kommer att ske en tröskel- eller flaskhalseffekt inom kort. Liksom det gjorde för SD förresten, sen ska man ju inte glömma att SD kämpade i 20 år för att ens märkas i mätningarna. Nu vet folk att det händer på riktigt och det kommer att gå betydligt fortare för SvP att nå framgångar, och stöveltrampet hörs inte ens i horisonten än.
Citera
2013-06-14, 12:38
  #8168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Att Sverige inte är Grekland är väl ganska självklart, men med ett sådant uttalande så kan du väl beskriva varför det fungerar i Grekland men inte i Sverige?
Grekland har en helt annan politisk kultur än de flesta europeiska länderna. Grekland var ju ett fascistisk diktatur som fick stöd från USA. Sen så är greklands ekonomi helt kollapsad. Denna kombination leder till att folket blir hopplösa och letar efter en radikal lösning, det är ju inte bara GD som växer, man har ju också rörelser på vänsterkanten som får massvis med stöd.
Citera
2013-06-14, 12:43
  #8169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Att jämföra SvP och SD är idiotiskt. SD klarade av att komma in till riksdagen bara efter att de droppade den radikala programmet. Och de blir mindre radikala för varje gång. Sverige är inte grekland där GD kan förbli radikala och lyckas i valen.

Ja, det framstod som radikalt eftersom de inte har ett statsbärande program där deras enda fråga kunde sättas in i ett sammanhang. Men har man en målbild där en homogen befolkning är ett förutsättning för framgång så ter det sig inte lika drastiskt eftersom det bara är en justering bland många.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2013-06-14 kl. 12:45.
Citera
2013-06-14, 12:52
  #8170
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Grekland har en helt annan politisk kultur än de flesta europeiska länderna. Grekland var ju ett fascistisk diktatur som fick stöd från USA. Sen så är greklands ekonomi helt kollapsad. Denna kombination leder till att folket blir hopplösa och letar efter en radikal lösning, det är ju inte bara GD som växer, man har ju också rörelser på vänsterkanten som får massvis med stöd.
Du har även Jobbik i Ungern och Sveboda i Ukraina. Ska vi hitta på ursäkter till dessa länder också?
Citera
2013-06-14, 13:10
  #8171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niss3
Jag visste inte att SvP hade satt 10 000 röster som mål. Oavsett vad valresultatet blir nästa år så handlar det om tålamod, så länge man växer i medlemsantal och röster för varje val så finns fortfarande hoppet. Men det hänger på att organisationen är så stark att man har tålamod att vänta.
Precis, och man kan förstås inte heller som personen du citerade resonera i form av "tillväxt i procent" i ett så tidigt skede av ett partis existens. Mp - på den tiden de brydde sig om miljö - grundades 1981 och var med i riksdagen 1988. Från 1981 till 1982 - dvs på ett enda år - gick man från noll röster till 1,65% av hela folket. Att försöka mäta tillväxt i procent på ett parti som hade 681 röster är löjeväckande. Jag tillhör själv de som röstade på SD i förra valet men enda skälet till det var inte att jag fann SDs politik "mer tillgänglig" utan att det var det enda parti kritiskt till massinvandring och folkmord som jag kände till. Nu känner jag till SvP och föredrar givetvis deras folkförankrade balanserade politik framför SDs extremistiska "israel först" och "all makt åt de judiska storbankerna" och "fortsätta invandringen/folkmordet, fast lite långsammare takt, och inte repatriera alla de miljontals svenskfientliga invandrare som vill mörda svenskar som finns i landet". Där har SvP, som just undviker sådan extremism, goda möjligheter att få starkt fäste bland massorna. Hade SD haft SvPs politik hade man idag säkerligen kunnat sitta på 25% av rösterna i opinionsmätningarna.

SvP in i riksdagen hjälper dessutom SD. Eftersom Jimmie Åkesson är en katastrofalt dålig debattör - förmodligen en av de sämsta debattörer som de invandringskritiska rörelserna i landet haft - och utöver det måste debattera 1 mot 7 i alla debatter, så skulle SvPs inträde i riksdagen, samtidigt med utträde för C och Kd (kanske också Fp) istället leda till 2 mot 4 varje gång frågan om invandring togs upp. Där skulle de skickliga debattörerna i SvP med lätthet besegra globalistmarionetterna och folkförrädarna, och hjälpa den svaga debattören Åkesson, och därmed påskynda utjagandet av svenskfientliga extremistpartier som S, M, V och Mp ur riksdagen.

Det är också värt att komma ihåg att SvP kan komma in i riksdagen även om man mot förmodan skulle få mindre än 4% av rösterna, nämligen genom att få väldigt många röster i en av de kommuner man ställt upp i.
Citera
2013-06-14, 15:41
  #8172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Att Sverige inte är Grekland är väl ganska självklart, men med ett sådant uttalande så kan du väl beskriva varför det fungerar i Grekland men inte i Sverige?

Grekerna har ju i och för sig alltid varit lite lätt inskränkta av sig, sedan att deras ekonomi gått käpprätt åt helvete gör det inte bättre (sämre?)

Jag skulle ge SvP 5-10 år för att verkligt komma igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in