Citat:
Ursprungligen postat av
Niss3
Jag visste inte att SvP hade satt 10 000 röster som mål. Oavsett vad valresultatet blir nästa år så handlar det om tålamod, så länge man växer i medlemsantal och röster för varje val så finns fortfarande hoppet. Men det hänger på att organisationen är så stark att man har tålamod att vänta.
Precis, och man kan förstås inte heller som personen du citerade resonera i form av "tillväxt i procent" i ett så tidigt skede av ett partis existens. Mp - på den tiden de brydde sig om miljö - grundades 1981 och var med i riksdagen 1988. Från 1981 till 1982 - dvs på ett enda år - gick man från noll röster till 1,65% av hela folket. Att försöka mäta tillväxt i procent på ett parti som hade 681 röster är löjeväckande. Jag tillhör själv de som röstade på SD i förra valet men enda skälet till det var inte att jag fann SDs politik "mer tillgänglig" utan att det var det enda parti kritiskt till massinvandring och folkmord som jag kände till. Nu känner jag till SvP och föredrar givetvis deras folkförankrade balanserade politik framför SDs extremistiska "israel först" och "all makt åt de judiska storbankerna" och "fortsätta invandringen/folkmordet, fast lite långsammare takt, och inte repatriera alla de miljontals svenskfientliga invandrare som vill mörda svenskar som finns i landet". Där har SvP, som just undviker sådan extremism, goda möjligheter att få starkt fäste bland massorna. Hade SD haft SvPs politik hade man idag säkerligen kunnat sitta på 25% av rösterna i opinionsmätningarna.
SvP in i riksdagen hjälper dessutom SD. Eftersom Jimmie Åkesson är en katastrofalt dålig debattör - förmodligen en av de sämsta debattörer som de invandringskritiska rörelserna i landet haft - och utöver det måste debattera 1 mot 7 i alla debatter, så skulle SvPs inträde i riksdagen, samtidigt med utträde för C och Kd (kanske också Fp) istället leda till 2 mot 4 varje gång frågan om invandring togs upp. Där skulle de skickliga debattörerna i SvP med lätthet besegra globalistmarionetterna och folkförrädarna, och hjälpa den svaga debattören Åkesson, och därmed påskynda utjagandet av svenskfientliga extremistpartier som S, M, V och Mp ur riksdagen.
Det är också värt att komma ihåg att SvP kan komma in i riksdagen även om man mot förmodan skulle få mindre än 4% av rösterna, nämligen genom att få väldigt många röster i en av de kommuner man ställt upp i.