2013-06-14, 08:44
Medlem
ME077s avatar
Har aldrig läst om ett mordfall där all information och fakta motsäger sig varandra så här mycket.

Om KJ är gm känns det som att mordet inte kan ha varit planerat, samt att KJ´s psykiska sjukdom (vad den nu är) är betydligt mycket allvarligare än någon vetat, men också att KJ antagligen är rent ut sagt ointelligent på ett anmärkningsvärt sätt.

- Varför skulle han placera kroppsdelarna på en plats som just han har extra anknytning till? Som dessutom ligger mellan hans bostad och föräldrahem?
- Varför skulle han lämna blodspår i sin bil? (Alla människor över ca 12 års ålder vet att polisen hittar även mikroskopiska mängder blod och dna).
- Alla vet att polisen kan spåra sms, telefonsamtal och mastpositioner.
Citera
2013-06-14, 08:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att de personerna inte trätt fram och sagt något kan betyda att de är inblandade. Dock finns det en omständighet som gör att sommarstugeteorin inte går ihop, nämligen mobilens position. Men det kan vara så att den har varit påslagen när den fraktades till en dumpningsplats, förslagsvis kring Åberget/Sävast. Den försvann när den grävdes ner, och av någon anledning valde man en annan plats för kroppen?

Sant, men då skulle hon varit död före klockan 21 och "festen" pågick fram till 02:30.
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Just det, det var ju i samband med att han greps i stugan, det kan vara en rimlig och trolig förklaring.

Greps i stugan?
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ja, det är en möjlig teori, men det som den teorin faller lite på då är att det finns 3 ytterligare personer som kunnat styrka att VB och KJ varit tillsammans, efter klockan 21, och som av något skäl, trots det hemska som har begåtts, valt att inte säga något.

Sedan är det fortfarande telefonen som spökar, den stängdes av strax innan hon lämnade KJs hem, enligt hans uppgift, runt 21.
Det VET vi väl iofs inte om dessa 3 personer sagt något eller inte, men jag håller med dig om att det är en omständighet som problematiserar teorin.

Sen kan det ju vara så att det bara var 5 personer tidigare på kvällen och att det efter 21 inte var fler än VB, KJ och möjligen då en person till. Men, då borde denna tredje person ha ringats in vid det här laget. Om det var fest borde ju i alla fall KJ ha varit där, det var ju hans föräldrars sommarstuga. Frågan är NÄR festen ska ha börjat? Den uppgiften är av central betydelse. Har festen börjat efter 21 kan ju KJ ha anlänt utan VB, och då är kvinnan som nämns en annan. Är kvinnan VB så bör övriga deltagare bekräftat detta och då borde inte masterna vara så intressanta i utredningen om man vet att VB var i stugan efter kl 21. Men, batteriet kan ha dött eller hon kan ha stängt av telefonen på grund av den person hon var irriterad på och ville göra sig oanträffbar.
Citera
2013-06-14, 08:46
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Du gör dig bara löjlig.
Vem fan skulle inte vilja se bevisen och ta del av dem?
Såvida vi inte har det tvivelsamma nöjet att,
å yrkets vägnar ingå i förundersökningen,
så lär både du och jag få vänta.
Du får nog vänta längst, då du verkar ha uppenbara problem att ta till dig fakta.

Polisen har ny teknisk bevisning mot den 22-åring som misstänks för mordet på Vatchareeya Bangsuan.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7708520

Absolut, om man ingår i förundersökningen så får man tidigare information..

Nej då, jag har tagit till mig fakta, men inte tillräckligt eftersom det inte finns mer just nu
Citera
2013-06-14, 08:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En rättelse av mindre betydelse, han greps i föräldrahemmet. NK:

Okej, det stämmer, men jag har för mig att de i samband med avspärrningar av förädrahem och stugan så intervjuades en person i stugområdet.
Citera
2013-06-14, 08:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Okej, det stämmer, men jag har för mig att de i samband med avspärrningar av förädrahem och stugan så intervjuades en person i stugområdet.
Det stämmer. NSD 23 maj:
Citat:
NSD kom med nyheten att grannstugan spärrats av och att polisen då hade gripit en misstänkt person i fallet Vatchareeya Bangsuan. De reagerade med obehag.

- Jag är chockad. Det är jätteobehagligt, sa kvinnan och ville fara hem.
Citera
2013-06-14, 08:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det VET vi väl iofs inte om dessa 3 personer sagt något eller inte, men jag håller med dig om att det är en omständighet som problematiserar teorin.

Sen kan det ju vara så att det bara var 5 personer tidigare på kvällen och att det efter 21 inte var fler än VB, KJ och möjligen då en person till. Men, då borde denna tredje person ha ringats in vid det här laget. Om det var fest borde ju i alla fall KJ ha varit där, det var ju hans föräldrars sommarstuga. Frågan är NÄR festen ska ha börjat? Den uppgiften är av central betydelse. Har festen börjat efter 21 kan ju KJ ha anlänt utan VB, och då är kvinnan som nämns en annan. Är kvinnan VB så bör övriga deltagare bekräftat detta och då borde inte masterna vara så intressanta i utredningen om man vet att VB var i stugan efter kl 21. Men, batteriet kan ha dött eller hon kan ha stängt av telefonen på grund av den person hon var irriterad på och ville göra sig oanträffbar.

Nej, det är riktigt, vi VET inte om de sagt något men vi kan utgå från polisens utredning där bara KJ sitter och deras uttalanden om bevisläget att det med största sannolikhet inte framkommit sådana vitala uppgifter som förändrar hela utgångsläget för fallet.

Däremot tror jag att polisen säkert visste om denna fest långt före denna helg och förmodligen vilka som varit där och att polisen även har hört dessa.

Batteriet kan ha dött eller telefonen kan ha stängts av av henne själv, men det är oerhört besynnerligt om detta sker nästan synkroniserat med att hon lämnar hans hem, enligt KJs egen utsago.

KJ kan ha anlänt till festen ensam efter 21, han kan även ha anlänt till stugan efter att festen var slut och alla gått hem, om nu ingen sov över vill säga. Vi borde då fått information om att KJ varit på fest efter att hon gick så att polisen kan få in nya vittnesuppgifter om detta.

Advokaten borde även använt detta för att påtala att hon gick klockan 21 och efter det har min klient varit på fest och har ingen aning om vad som hänt.
Citera
2013-06-14, 09:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det stämmer. NSD 23 maj:

Tack!

Det verkar som hela grannskapet i området uttalar sig i media, någon av dessa borde vara uppgiftslämnaren avseende informationen om festen.
Citera
2013-06-14, 09:14
Medlem
lilltoes avatar
Det är något som inte stämmer här.
Jag utgår ifrån att KJ:s berättelse om kvällen stämmer fram till ca 21.00. Det har polisen kunnat kolla ihop med masterna i området. Hade de avvikit för mycket från KJ:s berättelse hade de tagit in honom långt tidigare som misstänkt. I detta läge vet inte polisen att hon både är mördad och styckad och hade agerat utifrån det de hade, KJ:s berättelse och mobilsignaler. Det gör att KJ blir den "siste" som ser henne vid liv och senare misstänkt. Försvunnen blir efter detta människorov. Hans historia stämmer, men vi ska nog ha ett öga på honom, typ.

Det är efter 21.00 allt snurrar till sig!

Vittnet vid sommarstugan säger att det förekommit mycket biltrafik, bål och flertal personer fram till kl. 02.30.
Men när började trafiken?
Hur många bilar avses?
Senast redigerad av lilltoe 2013-06-14 kl. 09:17.
Citera
2013-06-14, 09:21
Medlem
Vilken tid hålls omhäktningen idag? Hörde nyss på nordnytt att åklagarna kommer avslöja mera bevisning mot KJ
Citera
2013-06-14, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det är något som inte stämmer här.
Jag utgår ifrån att KJ:s berättelse om kvällen stämmer fram till ca 21.00. Det har polisen kunnat kolla ihop med masterna i området.

Fast det vet vi inte tror jag. För mig låter det mer som att telefonen varit avstängd mellan 18:40 och 21, och att den tillfälligt kom "online" kl 21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in