2013-06-14, 08:18
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du har trott från början att KJ är oskyldig ? Hur kunde du från början vara så säker på det ? Hur förklarar du då att "Kibba" omedelbart blev huvudmisstänkt ? Polisen drog hans namn ur en hatt ? Har KJ skjutit någon i ansiktet i ett leksaksvapenkrig, eller är det något du hittar på ? Du menar att fel man sitter och att KJ inte har någonting att göra med det som hände VB ? Om det inte var KJ som utdelade det dödande sticket kan han väl haft andra uppgifter i detta ? Medverkat vid styckningen ? Vid transporten av kroppsdelar? Kanske var det KJ som kastade VB till vargarna, dvs tog henne till målområdet för Fallen Angel-spelen eller något annat "spel" på liknande tema ? Som jag skrev; det finns inte en chans på miljonen att KJ är herr "Snövit" i detta.

Det finns ingen garanti vem som är mördaren tyvärr, detta pga bristande bevis. Och det gäller inte enbart i KJ´s fall, utan även i de nu kallnade spåren på annan GM, spår som inte gjorts officiellt, vare sig vi vill det eller inte.
Senast redigerad av jonkoping83 2013-06-14 kl. 08:20.
Citera
2013-06-14, 08:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Uppgifterna om fest i stugan, var kommer de ifrån? Är det en uppgift från åklagarna? Lite underligt att det kommer fram först nu hur som helst.

Det är NSD som gått ut med den uppgiften.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7708520

Det säger att polisen fick ta del av nya uppgifter om sommarstugan i helgen, om de uppgifterna är nya för polisen framgår inte. Vem som är uppgiftslämnare till NSD framgår inte heller, men eftersom ingen namngiven källa finns så är det med säkerhet inte polis eller åklagare.

Jag läser det som att det är vittnet själv eller någon i dess närhet som lämnat uppgiften till media.

Citat:

Under helgen fick polisen ta del av nya uppgifter om sommarstugan. Den kväll då Vatchareeya Bangsuan försvann, 4 maj, var det aktiviteter i stugan, enligt ett vittne. Vittnet har uppgett till polisen att cirka fem personer, varav en kvinna, befann sig på platsen.

Vittnet, som inte kan säga om kvinnan var den mördade 20-åringen, hävdar att bilar körde fram och tillbaka ända till 02.30-tiden. Det var högljutt och eldades intill stugan.
Citera
2013-06-14, 08:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Det säger att polisen fick ta del av nya uppgifter om sommarstugan i helgen, om de uppgifterna är nya för polisen framgår inte. Vem som är uppgiftslämnare till NSD framgår inte heller, men eftersom ingen namngiven källa finns så är det med säkerhet inte polis eller åklagare.

Jag läser det som att det är vittnet själv eller någon i dess närhet som lämnat uppgiften till media.

Det var ju en dam som är granne med sommarstugan som uttalade sig i media när polisen gjorde en husrannsakan, inte omöjligt att media våldgästade henne och pumpade henne på uppgifter, antagligen hade hon bakat kanelbullar och bjöd på kaffe, sedan berättade hon om fest och fem personer varav en var en kvinna, enklaste förklaringen.
Citera
2013-06-14, 08:28
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:

Ok, tack. Ja troligen en uppgiftslämnare som inte är delaktig i utredningen.

Intressant iaf. Cirka fem personer, högljutt, eldat utomhus (tolkar jag det som) samt bilar som kört fram och tillbaka fram till cirka 02.30. Hur skulle detta stämma in med mordet? Jag tror ju inte att det är fem personer som är inblandade. Då bör VB, om hon nu var kvinnan som nämns, ha bragts om livet efter denna fest. En tanke kan vara att det bara var hon och KJ kvar efter att övriga deltagare gett upp och åkt hem. Då är troligen sommarstugan med omnejd mordplats.
Citera
2013-06-14, 08:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var ju en dam som är granne med sommarstugan som uttalade sig i media när polisen gjorde en husrannsakan, inte omöjligt att media våldgästade henne och pumpade henne på uppgifter, antagligen hade hon bakat kanelbullar och bjöd på kaffe, sedan berättade hon om fest och fem personer varav en var en kvinna, enklaste förklaringen.

Just det, det var ju i samband med att han greps i stugan, det kan vara en rimlig och trolig förklaring.
Citera
2013-06-14, 08:32
Moderator
OYs avatar
Citat:

Intressant iaf. Cirka fem personer, högljutt, eldat utomhus (tolkar jag det som) samt bilar som kört fram och tillbaka fram till cirka 02.30. Hur skulle detta stämma in med mordet? Jag tror ju inte att det är fem personer som är inblandade. Då bör VB, om hon nu var kvinnan som nämns, ha bragts om livet efter denna fest. En tanke kan vara att det bara var hon och KJ kvar efter att övriga deltagare gett upp och åkt hem. Då är troligen sommarstugan med omnejd mordplats.

Kan ha varit ett bokbål, den gula ica påsen lämnades vid Mjösjöberget. VB kläder och annat brändes med böckerna, likaså blodbesudlade kläder som gärningsmännen använde vid transport och styckning.
Citera
2013-06-14, 08:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Ja, det är en möjlig teori, men det som den teorin faller lite på då är att det finns 3 ytterligare personer som kunnat styrka att VB och KJ varit tillsammans, efter klockan 21, och som av något skäl, trots det hemska som har begåtts, valt att inte säga något.

Sedan är det fortfarande telefonen som spökar, den stängdes av strax innan hon lämnade KJs hem, enligt hans uppgift, runt 21.
Citera
2013-06-14, 08:36
Medlem
Cyborg_ses avatar
Fest med sprit, porr på dator, kvinnlig besökare som kanske betecknas "lös och villig", nu skulle grabbarna "få sig" äntligen efter alla dessa år som pubertala krigare, kvinnlig besökare blev aspackad och slocknar, pubiskrigarna turas om att ge " skott i råttan", senare hotas dom med anmälan om våldtäckt och saker går ännu mera fel.... My 2 cents.
Citera
2013-06-14, 08:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Fest med sprit, porr på dator, kvinnlig besökare som kanske betecknas "lös och villig", nu skulle grabbarna "få sig" äntligen efter alla dessa år som pubertala krigare, kvinnlig besökare blev aspackad och slocknar, pubiskrigarna turas om att ge " skott i råttan", senare hotas dom med anmälan om våldtäckt och saker går ännu mera fel.... My 2 cents.

Även om det här inte är den mest sannolika händelsen så tycker jag att den är sannolikare än att hon var med på fest där sedan 3 personer lämnar festen och därefter blir hon mördad.

Jag tror inte att dessa 3 personer, av denna kategori personer, skulle klara av att hålla tyst om en sådan sak, ifall de inte var inblandade själva.
Citera
2013-06-14, 08:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, det är en möjlig teori, men det som den teorin faller lite på då är att det finns 3 ytterligare personer som kunnat styrka att VB och KJ varit tillsammans, efter klockan 21, och som av något skäl, trots det hemska som har begåtts, valt att inte säga något.

Sedan är det fortfarande telefonen som spökar, den stängdes av strax innan hon lämnade KJs hem, enligt hans uppgift, runt 21.

Att de personerna inte trätt fram och sagt något kan betyda att de är inblandade. Dock finns det en omständighet som gör att sommarstugeteorin inte går ihop, nämligen mobilens position. Men det kan vara så att den har varit påslagen när den fraktades till en dumpningsplats, förslagsvis kring Åberget/Sävast. Den försvann när den grävdes ner, och av någon anledning valde man en annan plats för kroppen?

EDIT;När man grävde ner mobilen förstod man att det skulle ta för lång tid att gräva ner kroppen, kanske tjäle eller stenig terräng? Då kom man på att det gula huset är en bra plats, insynsskyddat.
Citera
2013-06-14, 08:42
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Än en gång, vittnet som ska ha kvittrat till Q har inte sagt vilken färg den långa rocken hade:

Vi vet alltså inte om den långa rocken, som en person säger sig ha sett, var svart, brun, beige, eller någon annan färg.

Den kan ha varit svart. Eller brun. Eller beige. Eller någon annan färg.

Precis! Det var antagligen jag som skapade färgen i min fantasi - en trådsanning. Bort bort!

Dock kvarstår frågan:
Om nu KJ var och övade med gänget till ung. 15.00 den 4 maj..varför skulle han då vara iklädd denna långrock vid 16.00?
Är den inte lite opraktisk i skogen?
Eller har han åkt hem och bytt innan han hämtar VB? Det blir ett farande fram och tillbaka.
Kan han i långrocken vara en annan än KJ?
Någon bör väl veta om han ens äger en lång rock, eller t o m veta vad han hade på sig vid uppbrottet från kompisarna?
Citera
2013-06-14, 08:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Just det, det var ju i samband med att han greps i stugan, det kan vara en rimlig och trolig förklaring.
En rättelse av mindre betydelse, han greps i föräldrahemmet. NK:
Citat:
Det är mitt på dagen och den 22-årige mannen befinner sig på föräldrarnas villatomt i Boden när polisen kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in