Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Massiv dörrknackningsinsats i Bodsvedjan, vad kan det vara polisen fiskar efter? Vittnen som sett KJ bära väskor, kropp, märkliga fordonsrörelser?
Dom ville veta om man sett något misstänksamt den 4:e maj vid omkring 16:00 och 21:00.
Om man hade haft besök av någon, om den som besökte kanske hade sett något. Sen om man visste vad KJ hette, vad han hade för bil, om man visste vem han var sen innan eller att man fått fram det via medier (flashback var vad som nämdes

) och om man visste vem VB var. Dom ville veta om man sett KJ eller VB någon gång, alltså inte bara den 4:e maj. Det som verkade vara bland det viktigaste dom ville få reda på var om man sett något vid KJ:s bostadsområde vid 16 eller 21. För att bekräfta att hon ens hade varit där. Det finns väl ett vittne som sagt sig ha sett någon med VB:s signalement vid KJ:s bostad vid 21 tiden. Dom vill få reda på om vittnet inte bara har sett någon boende i området. Så folk som vistats i det området här nog fått berättat om dom kommer ihåg vad man hade på sig.
Jag kommer inte ihåg allt man frågade efter men det är vad jag kommer ihåg just nu.
Dock kan jag tycka att utfrågningarna är lite väl sen, lite svårt att komma ihåg vad man sett/gjorde/hade på sig den 4:e maj (över en måndad sen).
Utfrågningen tog gissningsvis ungefär 10 minuter, ganska mycket dom frågade.