2013-06-14, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Men asså måru bra?
Har jag sagt så eller? Haha dags för dig att sova snart?

Min teori är att någon har ett hat både emot KJ & VB så de båda har fallit offer för en sjuk människa.
Ja, jag tror någon är ute & planterar bevis lite här & var.

Att jag tog upp att han råkat skjutit någon var för att ta ett exempel på folk som kan tycka illa om honom! Nu tror jag inte att så är fallet att den skjutne är mördaren utan som jag sa, ett exempel...

Reviderar din teori, baserat på att KJ sitter häktad, misstanken är sannolika skäl, ny bevisning verkar finnas enlig åklagare.

Och sen fatta hur totalt psykiskt rubbad du skall vara för att börja plantera ut bevis som pekar mot någon annan, det innebär ju bara att nästa gång du får en likadann psykknäpp så är det du som åker in och inte åtalad, eftersom då har hela cirkeln slutits.
Citera
2013-06-14, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Reviderar din teori, baserat på att KJ sitter häktad, misstanken är sannolika skäl, ny bevisning verkar finnas enlig åklagare.

Och sen fatta hur totalt psykiskt rubbad du skall vara för att börja plantera ut bevis som pekar mot någon annan, det innebär ju bara att nästa gång du får en likadann psykknäpp så är det du som åker in och inte åtalad, eftersom då har hela cirkeln slutits.

Ja, men fatta hur psykiskt rubbad man ska vara för att ens klara av att stycka en kropp. Så jo, jag tror den här mördaren är kapabel till vad som helst. Dessutom har jäveln haft flera veckor på sig att plantera & röja undan bevis både innan kj vart anhållen & nu efter.

Hur som haver så är personen ( oavsett vem ) som dödat inte frisk nånstans så inget i denna utredning skulle förvåna mig om man säger så..
Citera
2013-06-14, 01:48
Medlem
Citat:
Ja, men fatta hur psykiskt rubbad man ska vara för att ens klara av att stycka en kropp. Så jo, jag tror den här mördaren är kapabel till vad som helst. Dessutom har jäveln haft flera veckor på sig att plantera & röja undan bevis både innan kj vart anhållen & nu efter.

Hur som haver så är personen ( oavsett vem ) som dödat inte frisk nånstans så inget i denna utredning skulle förvåna mig om man säger så..

Äntligen lite kloka meningar från dig, må så vara, men är KJ skyldig så är han enligt honom själv inte sjuk och kanske dåligt skött medicinering osv vid tillfäller Och därav känner han att allt är bra, därför han nu med mediciner och sånt inte fatar att sticka kniven i den där "asiat*oran" *=h som kompisar kanske kallat henne inte vore fel just för att hon var det.

Är det bad timing som detta antyder får vi snart veta det, annars dröjer det.
Citera
2013-06-14, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Massiv dörrknackningsinsats i Bodsvedjan, vad kan det vara polisen fiskar efter? Vittnen som sett KJ bära väskor, kropp, märkliga fordonsrörelser?

Dom ville veta om man sett något misstänksamt den 4:e maj vid omkring 16:00 och 21:00.
Om man hade haft besök av någon, om den som besökte kanske hade sett något. Sen om man visste vad KJ hette, vad han hade för bil, om man visste vem han var sen innan eller att man fått fram det via medier (flashback var vad som nämdes ) och om man visste vem VB var. Dom ville veta om man sett KJ eller VB någon gång, alltså inte bara den 4:e maj. Det som verkade vara bland det viktigaste dom ville få reda på var om man sett något vid KJ:s bostadsområde vid 16 eller 21. För att bekräfta att hon ens hade varit där. Det finns väl ett vittne som sagt sig ha sett någon med VB:s signalement vid KJ:s bostad vid 21 tiden. Dom vill få reda på om vittnet inte bara har sett någon boende i området. Så folk som vistats i det området här nog fått berättat om dom kommer ihåg vad man hade på sig.

Jag kommer inte ihåg allt man frågade efter men det är vad jag kommer ihåg just nu.
Dock kan jag tycka att utfrågningarna är lite väl sen, lite svårt att komma ihåg vad man sett/gjorde/hade på sig den 4:e maj (över en måndad sen).

Utfrågningen tog gissningsvis ungefär 10 minuter, ganska mycket dom frågade.
Citera
2013-06-14, 01:55
Medlem
Citat:
Men asså måru bra?
Har jag sagt så eller? Haha dags för dig att sova snart?

Min teori är att någon har ett hat både emot KJ & VB så de båda har fallit offer för en sjuk människa.
Ja, jag tror någon är ute & planterar bevis lite här & var.

Att jag tog upp att han råkat skjutit någon var för att ta ett exempel på folk som kan tycka illa om honom! Nu tror jag inte att så är fallet att den skjutne är mördaren utan som jag sa, ett exempel...

På grundval av att tjommen fick sätta ett bamseplåster på näsan efter att han lekt låtsaskrig så tror du att både VB & KJ var hatade- tjommen blev nog arg-det finns på film. Det finns antagligen fler som är arga o hatar dom - Lite så du tänker, eller?

Försök lägga fram en teori kring, varför dessa stackars människor skulle vara hatade av någon,
att den ena mördas och den andre får skulden...
Har du mer än din känsla och bamseplåstret, så tveka inte
Citera
2013-06-14, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilsonFisk
Dom ville veta om man sett något misstänksamt den 4:e maj vid omkring 16:00 och 21:00.
Om man hade haft besök av någon, om den som besökte kanske hade sett något. Sen om man visste vad KJ hette, vad han hade för bil, om man visste vem han var sen innan eller att man fått fram det via medier (flashback var vad som nämdes ) och om man visste vem VB var. Dom ville veta om man sett KJ eller VB någon gång, alltså inte bara den 4:e maj. Det som verkade vara bland det viktigaste dom ville få reda på var om man sett något vid KJ:s bostadsområde vid 16 eller 21. För att bekräfta att hon ens hade varit där. Det finns väl ett vittne som sagt sig ha sett någon med VB:s signalement vid KJ:s bostad vid 21 tiden. Dom vill få reda på om vittnet inte bara har sett någon boende i området. Så folk som vistats i det området här nog fått berättat om dom kommer ihåg vad man hade på sig.

Jag kommer inte ihåg allt man frågade efter men det är vad jag kommer ihåg just nu.
Dock kan jag tycka att utfrågningarna är lite väl sen, lite svårt att komma ihåg vad man sett/gjorde/hade på sig den 4:e maj (över en måndad sen).

Utfrågningen tog gissningsvis ungefär 10 minuter, ganska mycket dom frågade.

Mkt intressant! Vad mer kan du berätta? Hur pass känner du till KJ, VB mm mm?..Hoppas du kan/vill säga mer!
Citera
2013-06-14, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvick
Bor i boden, känner en som var där.

ok intressant då borde polisen kunna avskriva det relativt fort. Och föräldrarnas stuga kan man nästan helt avskriva som BP om det stämmer.

Och tv-spels alibit kan avskrivas helt med men ingen vet väl var det kom ifrån?
Citera
2013-06-14, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamelens
KJ ska tydligen ha alibi för den kvällen, då han direkt efter det gick till sin brorsa (min kompis) och hans kompis för att spela tv-spel. Sen vet jag inte om det är vattentätt direkt, men har väääldigt svårt att se KJ som en styckmördare.

Citat:
Ursprungligen postat av kamelens
I teorin ja, jag är inte helt säker på tiden över hela kvällen då det bara var det jag fick höra av KJs bror.

Här kanske tv-spels ryktet kommer ifrån?

Men nu är det två personer som känner KJs bror men kommer med uppgifter som inte går ihop. Kan DJ försökt hjälpa bror med ett alibi (men som polisen spräckte fort)? För han anande vad som hade hänt eller hans bror bönade om det?
Citera
2013-06-14, 05:15
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
/.../KJ har setts med en bolagspåse aktuell dag.
Ja, och iklädd en svart långrock. - Tror vi på det..?

Än en gång, vittnet som ska ha kvittrat till Q har inte sagt vilken färg den långa rocken hade:
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Pippin har återkommit.
Citat:
Den dag/eftermiddag som kj och ? (vb) kom till adressen 4c så hade kj på sig lång rock och bar på systempåse. De var 2 st som gick ur bilen och till porten. Samma kväll så kom de skrik jag skrev till dig om tidigare.
Bilen som han kör har inte kommit tillbaka till parkeringen och jag har fortfarande inte sett den vid polishuset. Däremot så lämnade en av patrullerna sin polisbil och hoppade in i efterföljande civilbil när kj åkte iväg. Möjligen så har de poliserna kört Kj;s bil till tekniska.
Det som stod på kuriren att det var folk där "just nu" var när jag var där 1500, dvs när jag sen skrev till dig.

Vi vet alltså inte om den långa rocken, som en person säger sig ha sett, var svart, brun, beige, eller någon annan färg.

Den kan ha varit svart. Eller brun. Eller beige. Eller någon annan färg.

Citera
2013-06-14, 05:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nu hade vittnet vid stugan sett att en var en kvinna, men det kanske var någon annan än VB?

Hade vittnet sett en kvinna som hölls av 4 män med tvång så hade nog vittnet sagt detta också.

Den här uppgiften om festen är jag säker på att polisen känt till väldigt länge, det är media som åter igen, nu när det är stilje i informationen, skapar lite spänning åt sina läsare.
Citera
2013-06-14, 06:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu har bevisläget blivit än starkare efter att nya provsvar har inkommit från Statens kriminaltekniska laboratorium, SKL, hävdar åklagarsidan. Analyser som binder 22-åringen till Vatchareeya Bangsuan.

Jaha, och det var en nyhet att det fanns ett band mellan de här två personerna, särskilt det aktuella dygnet?

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6866962

Massiv dörrknackningsinsats i Bodsvedjan, vad kan det vara polisen fiskar efter? Vittnen som sett KJ bära väskor, kropp, märkliga fordonsrörelser?

Finns knappt en uppgift som är rätt i den artikeln, reportern sitter och gissar.
Citera
2013-06-14, 07:57
Medlem
Fettsugnings avatar
Uppgifterna om fest i stugan, var kommer de ifrån? Är det en uppgift från åklagarna? Lite underligt att det kommer fram först nu hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in