2013-06-13, 23:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Enda källa jag har är att jag sett MPS karta med mast de sökt på och där är rätt mast den som på sammanfattningenskart syns vid sävastvägen, från bodsvedjan mot sävast.
Den närmast Paradisön? Det påstods i tråden att den inte finns.
Citera
2013-06-13, 23:12
Medlem
Citat:
Enda källa jag har är att jag sett MPS karta med mast de sökt på och där är rätt mast den som på sammanfattningenskart syns vid sävastvägen, från bodsvedjan mot sävast.

Den andra masten står visserligen på gamla A8:s område, sen om de satt upp telekommunikation i den så låt mig be om ursäkt för att de äntligen breddat nätet, men med så här urusel täckning vi har tvivlar jag på det.
Citera
2013-06-13, 23:12
Moderator
OYs avatar
Nu har bevisläget blivit än starkare efter att nya provsvar har inkommit från Statens kriminaltekniska laboratorium, SKL, hävdar åklagarsidan. Analyser som binder 22-åringen till Vatchareeya Bangsuan.

Jaha, och det var en nyhet att det fanns ett band mellan de här två personerna, särskilt det aktuella dygnet?

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6866962

Massiv dörrknackningsinsats i Bodsvedjan, vad kan det vara polisen fiskar efter? Vittnen som sett KJ bära väskor, kropp, märkliga fordonsrörelser?
Citera
2013-06-13, 23:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du rätta mastpositionerna på kartan till sammanfattningen, med källa?
Den här utmärkta terrängkartan som FUP-12 förfärdigat bör finnas med i sammanfattningen:
http://img600.imageshack.us/img600/3213/masterjy.jpg
https://www.flashback.org/sp43687495

...liksom dessa uppgifter betr. de s k militärmasterna:
https://www.flashback.org/sp43829502
Citera
2013-06-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den närmast Paradisön? Det påstods i tråden att den inte finns.

Masten, eller paradisön? MAsten kanske är aningens högre upp på berget, paradisön finns, dock inte tillgänglig när mycket vatten släpps från kraftverk.
Citera
2013-06-13, 23:17
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ja, men altersjön där stugan är och det spekulerades kring ligger inte så att Sävastmasten kan vara ens nära att ta upp den, det gör snarare Bodsvedjan och KJ:s lägenhet, Spekulationen byggde på att hon aldrig varit dit, men telefonen registrerats i området flera gånger, alltså är KJ:s lägenhet i bodsvedjan intressant plats att förvara den på genom att inga andra misstänkta finns just i det området om vi nu inte skall dra in familjen B med bra alibin.

En Fråga bara Fam / B vem är det ??
Citera
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Om det nu var fest eller nån tillställning, så tror jag att polisen hört dessa. Iaf upplysningsvis! Eftersom det talas om en fest så borde deltagarna vara kända. Om det sen är av intresse för utredningen så håller de nog inne på informationen.

Men jag håller med att deltagarna som varit med på en fest borde kontakta polisen, speciellt om dom tror det kan driva utredningen framåt.

Sen kan det här "läckaget" från åklagarna om en fest ha ett annat syfte. De har ju varit så duktiga med att ha locket på.

Enligt ett vittne. Inte åklagarna. Fel av mig.

Info om festen släpptes idag genom NSD, där framgår att det var ett vittne som i helgen tipsade polisen
Därmed blir det konstigt att deltagarna inte tidigare berättat om detta, om NSD har rätt kan det betyda att inblandade redan blivit hörda av Polisen och undanhållit denna information och inte vill kännas vid denna tillställning(festen), ser inte att det var genom åklagarna denna info kom från NSD
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den här utmärkta terrängkartan som FUP-12 förfärdigat bör finnas med i sammanfattningen:
http://img600.imageshack.us/img600/3213/masterjy.jpg
https://www.flashback.org/sp43687495

...liksom dessa uppgifter betr. de s k militärmasterna:
https://www.flashback.org/sp43829502

Då finns det en sävastmast, men långt borta, åbergsmasten är det polisen gav till MPS i alla fall, och den som avsökts, tjänstefel? säkert, men fynden gjordes vid annan mast.
Citera
2013-06-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
En Fråga bara Fam / B vem är det ??

Finns en AN, MB och AB inblandat tidigare i tråd, läs sammanfattningen på sida 1 så kan du kanske komma in i det.
Citera
2013-06-13, 23:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
/.../ Massiv dörrknackningsinsats i Bodsvedjan, vad kan det vara polisen fiskar efter? Vittnen som sett KJ bära väskor, kropp, märkliga fordonsrörelser?
Det kan vara mycket, t ex om någon sett att mt:s bil saknats på parkeringen aktuell tid, eller om någon sett mt och/eller VB? - Det är ju inte uteslutet att mt och hans bil varit någon helt annanstans än på F-vägen - fram till ett visst klockslag.
Citera
2013-06-13, 23:21
Medlem
Citat:
Tack för all fakta, telefon har befunnits i området vid aktuella tidpunkter, stängts av, batteri tagit slut efter det. Det talar i alla fall inte för att VB varit i lägenheten, VB kan ha legat död och KJ SMS:at med telefon. Fast telefonen kan också blivit kvarglömd i KJ lägenhet och när KJ kom hem efter picknicken som gick lite snett där uppe på mjösjöberget så stängde han och slängde hennes telefon som blivit kvar för att hon glömt den där.

Förenkla allt så hamnar vi närmre sanningen.

Ja. Vi gör kanske bäst i att förenkla i den mån det går att göra så men samtidigt måste man förhålla
sig till helheten, den samlade bilden av fakta, indicier, omständigheter och andra uppgifter som vi känner till. Jag menar att ingenting utesluter att VB som person kan ha befunnit sig vid stugan den
4:e, antingen innan, under tiden eller efter att hon mördades. Var sedan telefonen befunnit sig exakt och i vems ägo, finns det många alternativa möjligheter till.

KJ har setts med en bolagspåse aktuell dag.
KJ har uppgivit att han druckit öl aktuell dag/kväll.
En fest äger rum i KJ:s familjs stuga aktuell dag.
KJ är den sista som, vad känt är, sett VB i livet.

Att titta på stugan som brottsplats är inte att krångla till det hela.
Fortfarande enkelhet och logik om än hypotetisk.

Telefonens sista signal är inte vid stugan och en enkel förklaring kan vara att den befann sig i ett fordon innan batteri togs ur, innan den laddade ur, innan någon slängde den i ett vattendrag utmed vägen. Det sistnämnda alternativet känns väl också ganska möjligt om någon vill göra sig av med den. Varför det då skulle skett kring Bodsvedjan/sävast med omnejd vet jag inte.
Citera
2013-06-13, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Masten, eller paradisön? MAsten kanske är aningens högre upp på berget, paradisön finns, dock inte tillgänglig när mycket vatten släpps från kraftverk.
Masten som du sa fanns utefter Sävastvägen, är det den närmast Paradisön? Det påstods i tråden att den inte finns. FUP-12 har utmärkt Åbergsmasten och Sävastmasten på en karta. Är det fel på dess placering av de båda masterna?

Jag har uppfattat att signalen 18:40 togs emot av Åbergsmasten och 21:00 av Sävastmasten, och av det dragit slutsatsen att mobilen förflyttats söderut. Har du annan uppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in