2013-06-14, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vem har pratat om att de leder firmorna de jobbar på dom!
Tror du verkligen att bara toppkvalificerade arbetare jobbar på lager och med att växla pengar, grow up, baby!
Är du förvirrad? Du började orera om invandrarledda (av lågkvalificerade) företag som är viktiga för vår export. Det är rena fantasier.

Återigen: Ja, invandrare kan jobba med sådant. Men den invandrade lågkvalificerade arbetskraftens bidrag till en svenska exporten är inte märkbar. Det handlar om promille.
Citera
2013-06-14, 00:29
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Kanske lite självgott, men i ett sånt här sammanhang lyfter jag gärna min 1,5 år gamla tråd om Malmö, mångkulturens pärla. Jag känner att jag fortfarande inte riktigt fått svar på mina frågor på ett tillfredsställande sätt, kanske kan den här rapporten ge lite hjälp på traven?
Citera
2013-06-14, 00:30
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Hur långt tillbaka då? Som sagt så konverterade väldigt många judar till kristendomen för många hundra år sedan och med tanke på att ett enda par på 1500 talet kan ha gett upphov till uppemot en halv miljon ättlingar så är det rätt säkert man kan säga att de flesta svenskar har judeblod i sig. Vt att många rasister inte vågar släktforska av rädsla för att hitta källan till sitt judeblod. Men ärligt vem bryr sig?

Väldigt långt för att vara säker på min sak, även något jag inte tänker avslöja till dig.

Jag bryr mig, kristendomen ligger inte i min släkt och har aldrig varit. Mina förfäder har utvandrat från länder tidigare pga religion, som kristendomen bland annat. Jag hatar religion av hela mitt hjärta.
Citera
2013-06-14, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Kanada har en invandringspolitik som skulle få SD att se ut som liberala. Ja jag har läst på, Kanada är extremt restriktiva med vilka tar in. Att de lyckats så väl med sin invandring beror på att de som kommit är högutbildade och en stor grupp är östasiater.
Kanada påminner rätt mycket om Sverige och dess invandringspolitik kritiseras också av mindre vetande http://www.immigrationwatchcanada.org/ men Kanada är ett multikulti land från början med Indianer, Engelsmän, amerikaner, Fransmän, kineser mf.l så ä knappast det land snubben som ville flytta ett idealland. Själv tycker jag det är ett grymt coolt land men då har som sagt jag inga problem med multikulti snarare tvärtom.
Senast redigerad av Nibiru2011 2013-06-14 kl. 00:35.
Citera
2013-06-14, 00:35
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
OK du är säker men jag är mer säker på att du liksom de flesta andra jorden runt har judeblod i i dig, men det är inget att skämmas över.

Du kan vara hur säker du vill, övertygar inte mina kunskaper om mig själv och vem jag är. Finns inte en droppe judeblod i mig.
Citera
2013-06-14, 00:38
Bannlyst
Citat:
Kanada påminner rätt mycket om Sverige och dess invandringspolitik kritiseras också av mindre vetande rassar,men Kanada är ett multikulti land från början med Indianer, Engelsmän, amerikaner, Fransmän, kineser mf.l så ä knappast det land snubben som ville flytta ett idealland. Själv tycker jag det är ett grymt coolt land men då har som sagt jag inga problem med multikulti snarare tvärtom.
Varför är du så förtjust i kriminella främlingar, fanatiska muslimer och bidragsberoende analfabeter..? Du tycker de stärker och berikar vårt land..?
Citera
2013-06-14, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Är du förvirrad? Du började orera om invandrarledda (av lågkvalificerade) företag som är viktiga för vår export. Det är rena fantasier.
Nu skrev jag ju faktiskt att de lågkvalificerade jobbade för invandrarledda företag men sjävlklart finns det även framgångsrika företag som startats av lågkvalificerade invandrare just för att de sett en möjlighet och dessutom troligen inte serverats något bra jobb på silverbricka.

Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Återigen: Ja, invandrare kan jobba med sådant. Men den invandrade lågkvalificerade arbetskraftens bidrag till en svenska exporten är inte märkbar. Det handlar om promille.
Tror på betydligt mer några procent åtminstone och dessutom så möjliggör invandrare många andra stora exportaffärer.
Citera
2013-06-14, 00:40
Bannlyst
Citat:
Kanada är uppbyggt på multikulti trodde du visste det?

Nej. Du har fel. Kanada är uppbbygt av inhemskt folk. Men förneka historien bäst du vill.
Citera
2013-06-14, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Nej. Du har fel. Kanada är uppbbygt av inhemskt folk. Men förneka historien bäst du vill.
Nja, hela Nordamerika är ju en invandrarkontinent.. Har alltid varit..
Citera
2013-06-14, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FonnieSaltloek
Nja, hela Nordamerika är ju en invandrarkontinent.. Har alltid varit..

Att kalla Kanada för multikulti är ganska fel.
Citera
2013-06-14, 00:43
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Sorry men det kan du inte veta. Faktiskt betydligt större chans att du har det än att du inte har. Förstår att detta är jobbigt för dig men oroa dig inte många av de största rasisterna i historien har haft judeblod så du är i "gott" sällskap.

Det kan jag visst veta.

Större chans kanske, men inte omöjligt, en större chans betyder inte att det är så.

Det är inte direkt jobbigt för mig. Jag hatar inte judar, jag vill bara komma så långt bort ifrån dom som jag kan. Jag har en unik genetik som få har och jag tänker fortsätta bevara den som min släkt har gjort innan i många 100 år.
Citera
2013-06-14, 00:44
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Om några år kommer svenska företag skrika efter somaliska analfabeter. Det är bra att Sverige för en politik där vi snor åt oss så många som möjligt, trots att det inte finns några jobb idag, och förvarar dem i betongghetton tills explosionen av arbetstillfällen av analfabeter sker. När det väl sker kan det vara försent att få hit fler somalier eftersom de kommer vara eftertraktade i hela världen.

Haha ja det är bäst att bunkra upp med analfabeter inför den förestående arbetsexplosionen av simpla uppgifter som våra politiker tycks ta för givet kommer när som helst. Alldeles snart, precis när som helst, så brister dammen och arbetstillfällena som alla kan göra bara väller in: gatsopare, kapsylpåskruvare, varupackare - det kanske är 30-talet som knackar på helt plötsligt.

Stackars Ullenhag när han gör studiebesök om några år i fabrikerna för att få reda på varför explosionen trilskas med att infinna sig, och märker att det finns robotar som kan skruva på tusen kapsyler i minuten, och att hela serviceavdelningen lagts ut till Indien. Men analfabeterna kanske kan anställas som jobbcoacher åt varandra?
Senast redigerad av El Capitano 2013-06-14 kl. 00:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in