2013-06-14, 00:16
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Att berätta positiv sanning är inte att klanka ned.

Inte de senaste generationerna vad jag vet men de flesta europeer har ju judeanknytning. Det konverterades ju en del för många hundra år sedan om man säger så.

Beror på hur man ser på sanningen.

Jag har ingen judeanknytning. Men jag antar väl att jag inte faller in under "de flesta"
Citera
2013-06-14, 00:16
Medlem
Om några år kommer svenska företag skrika efter somaliska analfabeter. Det är bra att Sverige för en politik där vi snor åt oss så många som möjligt, trots att det inte finns några jobb idag, och förvarar dem i betongghetton tills explosionen av arbetstillfällen av analfabeter sker. När det väl sker kan det vara försent att få hit fler somalier eftersom de kommer vara eftertraktade i hela världen.
Citera
2013-06-14, 00:17
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Nordpolen.

Räknas det som ett land?
Citera
2013-06-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Dessa företag leds dock antagligen inte av individer från de grupper vi diskuterar. Har du möjligtvis svårt för begreppen? Vet du vad "lågkvalificerad arbetskraft" betyder?
Vem har pratat om att de leder firmorna de jobbar på dom!
Tror du verkligen att bara toppkvalificerade arbetare jobbar på lager och med att växla pengar, grow up, baby!
Citera
2013-06-14, 00:18
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Propaganda i sin renaste form. Det är helt sjukt att man inte reagerar starkare alltså.
Citera
2013-06-14, 00:19
Medlem
Fingaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Nu har jag inte studerat rapporten, men jag utgår ifrån att det inte har konstaterats att vi skulle haft det sämre utan invandrare, utan bara att de faktiskt inte utgör någon nettobelastning.

Man kan nog utgå ifrån att det inte finns några katastrofala felräkningar i rapporten.
Förutom alla de kostnader modellen DN citerar inte räknar,

Allt inräknat är det -0.57, inte 0.20.

http://www.friatider.se/wp-content/uploads/cache/picture102573.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer

Jag har ingen judeanknytning. Men jag antar väl att jag inte faller in under "de flesta"
Hur vet du det? Jag tippar på att ALLA svenskar har judeblod i sig, men jag har inget problem med det.
Citera
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Propaganda i sin renaste form. Det är helt sjukt att man inte reagerar starkare alltså.

Det borde gå att anmäla. Jag vet dock inte hur.
Citera
Medlem
White Christmass avatar
Lite mer information om sveriges sämsta skribent som klippte och klistrade i rapporten så det passade den agendasättande politiken i DN:

Henrik Brors är chef för DN:s politikredaktion sedan 1998. Han har tidigare arbetat för Tidningarnas Telegrambyrå, bland annat som EU-korrespondent i Bryssel och säkerhetspolitisk reporter, och på Dala-Demokraten, Borlänge Tidning, ETC och A-pressens Stockholmsredaktion.
Citera
2013-06-14, 00:20
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Hur vet du det? Jag tippar på att ALLA svenskar har judeblod i sig, men jag har inget problem med det.

För att jag har pluggat min historia och min släkt väldigt noga. Sluta tippa, sådant gör judar.
Citera
2013-06-14, 00:25
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Läs på lite om Kanada tack!
Kanada har en invandringspolitik som skulle få SD att se ut som liberala. Ja jag har läst på, Kanada är extremt restriktiva med vilka tar in. Att de lyckats så väl med sin invandring beror på att de som kommit är högutbildade och en stor grupp är östasiater.
Citera
2013-06-14, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
För att jag har pluggat min historia och min släkt väldigt noga.
Hur långt tillbaka då? Som sagt så konverterade väldigt många judar till kristendomen för många hundra år sedan och med tanke på att ett enda par på 1500 talet kan ha gett upphov till uppemot en halv miljon ättlingar så är det rätt säkert man kan säga att de flesta svenskar har judeblod i sig. Vt att många rasister inte vågar släktforska av rädsla för att hitta källan till sitt judeblod. Men ärligt vem bryr sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in