2013-06-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Inte otroligt iaf och kan inte uteslutas.
men vad som hände sen? å vart brottsplatsen och styckplatsen är en gåta att lösa
Citera
2013-06-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
e nog 2-3 mil till stan

Nu lugnar vi ner oss lite grann va, 2-3 mil, är 4 mil till Gunnarsbyn från Boden, 3-3,5 mil till Luleå, kolla kartan, sen om hon nu satt och häckade i stugan där hade aldrig mobilmasten vid åberget uppfattat hennes telefon.
Citera
2013-06-13, 21:31
Medlem
Citat:
men vad som hände sen? å vart brottsplatsen och styckplatsen är en gåta att lösa

Brottsplats och styckplats har städats utav moder jord själv, omöjligt att hitta därav.
Citera
2013-06-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Brottsplats och styckplats har städats utav moder jord själv, omöjligt att hitta därav.
men vart är alla hennes tillhörigheter mobil/kläder/plånbok
Citera
2013-06-13, 21:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jahapp, Bosse ansträngde sig lite mer då fastän lite datum här och där vart fel.
Men och andra sidan så behöver ju åklagarsidan inte anstränga sig allt för mycket,
deras ansökan går igenom hursomhelst.
Jag har läst någonstans,någongång att åklagarn får igenom 9 av 10 häktningar,
ifall det stämmer kan man nog skriva i princip vad som helst,lite trist är det nog.

Mmm, problemet för Bosse är att han måste formulera sig och belägga varje ord han skriver, åklagarsidan kan skriva precis det dom skriver och vips har de fått förlängt.

Sidorna är inte helt jämlika i det avseendet.
Citera
2013-06-13, 21:35
Medlem
Pelleblaous avatar
En enkel teori VB följde med på fest i stugan, något hände, flera var inblandade(kanske2st under småtimmarna)
Eftersom ingen normal person klarar av situationen, blev inledande händelseförlopp kaotisk
Inte heller säkert att inblandade kunde samla sig ordentligt varför efterföljande händelseförlopp också blev irrationellt (med av sikten att "komma undan"), kanske man höll på med något olagligt, och med sådan anledning får svårt att komma fram som vittne, mordet utfördes sannolikt av en person också sannolikt av den personen i påverkan av droger, kanske droger som var party, och ingen fler vill komma fram. Dels för att det är olagligt med droger och också därför att man hoppas att denna hemskhet inte har skett.
Jag gissar att ett bättre utfört mord måste planeras av någon med rätt bakgrund(yrkeskriminell) vilket jag också tror inte är fallet
Att det var fest i stugan samtidigt som allt inträffar tror jag inte är en slump, det är något lurt i detta!
Känns troligt med fest i stugan istället för öl framför tv medan flickvän pluggar, det blir så intetsägande annars i deras ålder, varför skulle han sitta i soffan och pimpla öl ensam och hon komma och plugga, borde varit tvärt om,exempelvis (utan vetskap om personerna) att han sitter och pluggar hon kommer och vill festa, han avböjer och hon drar vidare till en fest. Jag tror helt enkelt inte på detta.
Hon borde i dagens IT samhälle känt till att han drack öl, och blev säker lätt övertygad att dra till fest, kanske i stugan, knappast bara besluta sig för att komma och plugga(sådant kan man skoja om på FB)
Det här festen borde ha avbönats till Polisen av inblandade inte genom vittne.
Jag tror att rättsordningen i Sverige är att i händelse av brott behöver man inte ange sina släktingar, dvs man kan i sådana fall inte åka dit på skyddande av brottsling, vilket kan göra uppklarandet svårt om så är fallet(mordet utfördes tillsammans med brorsan), vill på inget sätt peka ut brorsan utan bara exemplifiera hur det skulle kunna ha gått till, och svårigheten som kan uppstå juridiskt om avsaknad av teknisk bevisning ifall detta har hänt, rena spekulationer alltså
Citera
2013-06-13, 21:37
Medlem
Hon skulle nog aldrig å plugga till kj utan på fest till stugan med gänget
Citera
Medlem
Citat:
men vart är alla hennes tillhörigheter mobil/kläder/plånbok

Ja, elden är ju ingen dum kompis på det va? Ta en semestertipp till mjösjöberget och titta på hur många eldningsplatser du hittar där. Plånboken har de i behåll, den befann sig hemma hela tiden.
Alt. 2 på soptippen. Uppbränt.
Citera
Medlem
Citat:
Hon skulle nog aldrig å plugga till kj utan på fest till stugan med gänget

Förklara då varför KJ tagit hennes mobil till bodsvedjan och förvarat den där?
Citera
2013-06-13, 21:40
Medlem
en intressant viktig grej jag kom å tänka på just , låg det is på altersjön 4-5 maj eller va det öppet
Citera
2013-06-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
En enkel teori VB följde med på fest i stugan, något hände, flera var inblandade(kanske2st under småtimmarna)
Eftersom ingen normal person klarar av situationen, blev inledande händelseförlopp kaotisk
Inte heller säkert att inblandade kunde samla sig ordentligt varför efterföljande händelseförlopp också blev irrationellt (med av sikten att "komma undan"), kanske man höll på med något olagligt, och med sådan anledning får svårt att komma fram som vittne, mordet utfördes sannolikt av en person också sannolikt av den personen i påverkan av droger, kanske droger som var party, och ingen fler vill komma fram. Dels för att det är olagligt med droger och också därför att man hoppas att denna hemskhet inte har skett.
Jag gissar att ett bättre utfört mord måste planeras av någon med rätt bakgrund(yrkeskriminell) vilket jag också tror inte är fallet
Att det var fest i stugan samtidigt som allt inträffar tror jag inte är en slump, det är något lurt i detta!
Känns troligt med fest i stugan istället för öl framför tv medan flickvän pluggar, det blir så intetsägande annars i deras ålder, varför skulle han sitta i soffan och pimpla öl ensam och hon komma och plugga, borde varit tvärt om,exempelvis (utan vetskap om personerna) att han sitter och pluggar hon kommer och vill festa, han avböjer och hon drar vidare till en fest. Jag tror helt enkelt inte på detta.
Hon borde i dagens IT samhälle känt till att han drack öl, och blev säker lätt övertygad att dra till fest, kanske i stugan, knappast bara besluta sig för att komma och plugga(sådant kan man skoja om på FB)
Det här festen borde ha avbönats till Polisen av inblandade inte genom vittne.
Jag tror att rättsordningen i Sverige är att i händelse av brott behöver man inte ange sina släktingar, dvs man kan i sådana fall inte åka dit på skyddande av brottsling, vilket kan göra uppklarandet svårt om så är fallet(mordet utfördes tillsammans med brorsan), vill på inget sätt peka ut brorsan utan bara exemplifiera hur det skulle kunna ha gått till, och svårigheten som kan uppstå juridiskt om avsaknad av teknisk bevisning ifall detta har hänt, rena spekulationer alltså

Hur förklarar det mobilsignalen från Bodsvedjan området vid 21 tiden när MTGM sagt hon lämnat?
Citera
2013-06-13, 21:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Förklara då varför KJ tagit hennes mobil till bodsvedjan och förvarat den där?

Sista signalen togs emot av Sävastmasten och då var hennes mobil INTE i Bodsvedjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in