2013-06-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot
Mycket otroligt att KJ tog VB till stugan. Många som skulle ha läckt redan isåfall...men föräldrahuset var ju antagligen tomt den 4/5 -5/5 , om DJ hade fest i stugan och föräldrarna var utomlands. Vad hände där den natten ?
Vet vi att det var DJ som hade fest i stugan å inte KJ?
Citera
2013-06-13, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
VB var inte ett random offer, jag är rätt säker på att mordet även har ett rasistiskt motiv. Verkar som om främlingsfientligheten i Boden är rätt utbredd i KJ:s ålderskategori och förtäckt såväl som uttalat hat mot Vatchareeya även bland kvinnor vilka upplevt sin äktenskapliga ställning hotad har ju framskymtat i tråden och avspisade grabbar/män kanske inte heller ska bortses ifrån. Har inte läst att hon hade några syskon utan bodde tillsammans med sin mamma och detta kan ligga i potten på minussidan och gjort henne sårbar. De som planerat att begå det perfekta brottet hade "bara" (om vi för ett ögonblick tänker bort polisen) en medelålders, nedbruten mamma som knappt kan göra sig förstådd på svenska att oroa sig för. Hade hon haft fyra biffiga bröder är det inte säkert att de hade vågat sig på henne. hade mordet antagligen begåtts av en ensam psykiskt sjuk galning med tvångsföreställningar. Det här är någonting annat.

När du säger att det inte är Random, räcker med att läsa det för att frige KJ, han gjorde inte det mot henne pga rasistskäl, snarare att hon vart den där random som han valde i så fall, Ja, det snackas en hel del rasistiskt här, men sker ändå inte så mycket rasistiska dåd som man kan tyckas borde med tanke på stor invandring osv. Hoten är avskrivna för polisen sedan länge. Styvpappan de bodde med spelar då ingen roll?
Citera
2013-06-13, 21:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virtualreality
Håller med om att det är lönlöst att sitta och tolka statusuppdateringar... Tror inte nån skulle skriva om mordplaner eller utförda mord, inte ens i kryptiska ordalag.
Håller däremot inte med om att alltmer talar mot enbart KJ som gärningsman, trots att jag hela tiden trott så fram tills nu. Tycker att den senaste informationen antyder en stark misstanke om att någon mer är inblandad, i min värld mest sannolikt en som hjälpt till att försöka undanröja bevis. I min värld är det sannolikt att det isåfall är någon som står kJ mycket nära....
Vem var det som skrev att det var lillebror som hade fest? Vet man att det var så eller är det en gissning?

Nej, för all del, tro vad du vill, men jag blir mer och mer övertygad om att vilken tokig teori som helst som presenteras här, så har det hänt förr.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15704441.ab

Ingenting är för osannolikt för att det ska kunna ske.
Citera
2013-06-13, 21:23
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag tror att du kan ha rätt. Läste i annan tråd här om Boden och främlingsfientligheten var ganska genomsyrande. Kanske är det en slump att hon då var thailändska, kanske inte. Hon verkade ju dessutom ha haft svårt att avgöra gränser, "stalkat" och verkade vara ganska rättfram (men det vet jag inte om det stämmer). Hon kanske var ett tacksamt offer av flera anledningar.

VB beter sig som en typisk "aspie" vad gäller stalkning och lite lätt naivitet (samt isolering både i högstadiet, gymnasiet och universitetet) samt sökande sig till andra ålderskategorier. Tyvärr dras väl sådant här folk till varandra, på gott och ont, och jag tror att KJ i så fall haft några riktigt barnsliga grabbar på besök i stugan, som hetsat varandra. Kanske grabbar som aldrig kommit i närheten av någon tjej någon gång. Vår i luften, hormoner?

Filmen med de där typerna som lattjar och ser ut som "retards", vad heter de? Kan någon någon lägga upp filmen igen. Var KJ med i filmen, vem filmade?
Citera
2013-06-13, 21:24
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
OK tänkte efter det kanske dom tog nån liten tillställning i sommarstugan och VB hakade också på

Inte otroligt iaf och kan inte uteslutas.
Citera
2013-06-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Enligt ryktet som presenteras i artikeln (tidigare i tråden tror jag också) skulle det alltså vara fyra gm och ett bo... tyvärr verkar det inte otroligt att något helt spektakulärt kan ha hänt och att det nu handlar om att identifiera ytterligare tre män. Tyvärr stärker väl det tesen om att någon placerat ut kroppsdelar vid gula huset obemärkt, runt 19-20 maj. Ska ytterligare tre familjer i Boden med omnejd få sina liv förstörda?

Här är en film som brorsan till KJ gjort. Har han själv aspergers eller är han anhörig? Klart att något finns här, man ger sig knappast in i "branschen" om man inte har någon anknytning.

http://vimeo.com/7454004
Tror inte det är DJ som gjort denna film! Producerad av en namne med produktionsbolaget d*njo.se *=a med adress i Jönköping...
Citera
2013-06-13, 21:26
Medlem
Citat:
Nej, tycker snarare att det verkar väldigt troligt. VB skickade flera irriterade mess vid halv sju, och jag tror att hon satt fast i stugan då. Är det gångavstånd till stan? VB saknade körkort. Hon kan ha blivit "kidnappad" mer eller mindre.
e nog 2-3 mil till stan
Citera
2013-06-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, för all del, tro vad du vill, men jag blir mer och mer övertygad om att vilken tokig teori som helst som presenteras här, så har det hänt förr.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15704441.ab

Ingenting är för osannolikt för att det ska kunna ske.

Ok, det blir jag glad över att höra, för jag är övertygad om att Jesus, Elvis Presley, Ryssmaffian, Svenska och Amerikanska regeringen samt utomjordingar har gjort detta i en komplott.
Citera
2013-06-13, 21:27
Medlem
Minutvisarens avatar
Gamla inlägg om långrocken:

Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Något vittne hade uppgett att KJ kom hem i (mörk/svart?) långrock ihop med en mörkhårig av obestämt kön. Datum ska vara 4 maj.

Det sades inget om färgen. Bara att det var en lång rock. Jag skrev om detta den 2 juni.

Sen kan ju rocken ha varit mörk, men det finns mig veterligen ingen säker källa om vilken färg rocken hade. Jag kan ju ha missat något men har inte hittat en färguppgift.

Quarrels pippi om rocken:
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Pippin har återkommit.
Citat:
Den dag/eftermiddag som kj och ? (vb) kom till adressen 4c så hade kj på sig lång rock och bar på systempåse. De var 2 st som gick ur bilen och till porten. Samma kväll så kom de skrik jag skrev till dig om tidigare.
Bilen som han kör har inte kommit tillbaka till parkeringen och jag har fortfarande inte sett den vid polishuset. Däremot så lämnade en av patrullerna sin polisbil och hoppade in i efterföljande civilbil när kj åkte iväg. Möjligen så har de poliserna kört Kj;s bil till tekniska.
Det som stod på kuriren att det var folk där "just nu" var när jag var där 1500, dvs när jag sen skrev till dig.
(min fetning)
Citera
2013-06-13, 21:28
Medlem
highfives avatar
KJ gillade "asian chicken Norrbotten". Var det något som softpolarna gillar också på fejjan?
Citera
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Enligt ryktet som presenteras i artikeln (tidigare i tråden tror jag också) skulle det alltså vara fyra gm och ett bo... tyvärr verkar det inte otroligt att något helt spektakulärt kan ha hänt och att det nu handlar om att identifiera ytterligare tre män. Tyvärr stärker väl det tesen om att någon placerat ut kroppsdelar vid gula huset obemärkt, runt 19-20 maj. Ska ytterligare tre familjer i Boden med omnejd få sina liv förstörda?

Här är en film som brorsan till KJ gjort. Har han själv aspergers eller är han anhörig? Klart att något finns här, man ger sig knappast in i "branschen" om man inte har någon anknytning.

http://vimeo.com/7454004

Nu gick det visst lite för fort i svängarna !!!!! Denna DJ är född 1975 och bor i Jönköpng, ägare av Danjo productions.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Kan det ha gått till så här: KJ planerar "fest", men festen går ut på att utnyttja VB. Hon körs till stugan, där finns flera grabbar. Det börjar "trevligt" tidig kväll, förutom att VB är förbannad på att hon blir ditförd mot sin vilja, hon skulle ju studera hemma hos KJ...

VB utsätts för övergrepp av killarna (det kan vara alltifrån retards till den här RÅL (hur smart är han?) och sedan spårar det ur totalt. KJ grips, övriga skickar kryptiska meddelanden (eller så är det andra grabbar) och de håller tyst, har kommit överens om det.

Frågan är om kroppen hade brännskador? I så fall verkar teorin om att "det brann vid stugan" tyvärr obehagligt logisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in