2013-06-13, 18:57
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Om det är rätt människor som vandrar in.

Jag skulle vilja utvandra dig Bengrot. Vad gör vi nu då? Slåss?
Citera
2013-06-13, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fetkuk
Vilken himla tur för multi kulti älskarna att vi haft/har stor invandring från Norden, Tyskland och andra arbetsamma vita länder. Skulle vilja se samma rapport gällande endast afrika.. Hade inte varit någon rolig läsning direkt...
Det här känns kul. Annars brukar det vara jag som påstår som du. Har du en källa på vad du påstår?
Citera
2013-06-13, 18:59
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
OECD har gjort en undersökning i 27 länder där man bland annat titta på Sverige.

Diskutera följande: Vad tycker ni om rapporten? Bör den ligga till grund för ökad invandring? Är den statistiskt korrekt?

Länk: http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/

http://www.oecd.org/els/mig/imo2013.htm
Hittar inte i den hänvisade rapporten någon statistik som visar vad invandrarhushållen betalar in i skatter och avgifter . Hittar bara statistik på hur många som sökt asyl hur många som kommer från land x och y osv. Har du hittat det eller kan hänvisa till exakta sidor?
Citera
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shahpour
Tror mer på DN som presenterar en OECD rapport än summaSummarum på FB, du behöver mer än så för att jag ska lita mer på dig.
DN styrs av främmande intressen och har inte svenskarnas bästa i åtanke. De strävar efter att skapa en globaliserad värld som primärt passar judiska bankirer. De försöker inbilla oss att det är något positivt och berikande att bli koloniserad, marginaliserad och bortblandad när man tillhör ett germanskt folkslag men så är det inte.

Invandringens kostnader har diskuterats en hel del på det här forumet, om du söker på det ämnet lär du hitta en mängd undersökningar som visar att vi går back på mångkulturprojektet. Rapporten som DN tar upp använder en sådan av Ekberg (1999). Jag citerade den delen här:
https://www.flashback.org/sp43885785

Allt handlar dock inte om ekonomi som sagt. Ni "anti-rasister" bortser lägligt ifrån svenskars strävan efter att överleva och bevara vår kultur och självständighet. Anti-rasist är ett kodord för anti-vit.
Citera
Medlem
SFC1977s avatar
Jag förstå att rasisterna försöker smutskasta rapporten eftersom hela deras värld är nu krossad.
Vad ska dom gnälla på nu?
Kläderna?
Citera
2013-06-13, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
en lallarrapport av en neoliberal som gör drängtjänst åt det globala utsugarkapitalet som vill ha låglönejobb o svaga fackföreninng

exempel på fel: sidan 147 -graf 3.2 antyder att alla länder i Europa skulle ha enorma fiskala överskott, FEL

Sweden samma graf: uselt bidrag från invandrare , bra från svenskar samt utmärkt bidrag från mixade PAR - mixades resultat fördelas sen på invandrare också

FELTÄNK: INVANDRARE FRÅN 70- 80 TAL RÄKNAS MED.
dvs sjuksköterskan Rita från Finland som kom 1979, stannade o i gifte sig med doktor Anders o jobbat sen dess - det paret bär upp somaliernas statistik där 1 av 10 har jobb!!!!

pajasundersökning
http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/social-issues-migration-health/international-migration-outlook-2013_migr_outlook-2013-en

skriv 147 i lilla rutan
Drygt 400sidor och du hittar inte större fel?
Citera
2013-06-13, 19:01
Medlem
DoktorEbbas avatar
Citat:
Det var ett nytt uttryck, äkta invandrare. Är en amerikan som är färgad och muslim som kommer till vårt land en invandrare eller äkta invandrare?

Exakt- du sätter själv huvudet på spiken.
Det här är inte någon fråga med ett enkelt svar, eller ens en enkel frågeställning.

Det går inte att svara på frågan "är du för eller emot invandring", eftersom det är en så ytlig och ogenomtänkt formulering.
Citera
2013-06-13, 19:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Jag förstå att rasisterna försöker smutskasta rapporten eftersom hela deras värld är nu krossad.
Vad ska dom gnälla på nu?
Kläderna?

Smutskastning? Kritiken mot rapporten verkar vara väl underbyggd.
Citera
2013-06-13, 19:02
Medlem
DoktorEbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Precis, man måste börja prata om ras för att det ska ge något...

Hur menar du? Utveckla gärna.
Citera
2013-06-13, 19:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Drygt 400sidor och du hittar inte större fel?

Det där är ju å andra sidan ganska allvarliga fel, framförallt för oss som kan se skillnad på negrer och europeér.
Citera
2013-06-13, 19:05
Medlem
hejsan07s avatar
Intrycket av rapporten är att den bara tittar antal utlandsfödda som flyttat till oecd land. Kan någon hitta exakta sidor i dokumentensom visar det som skall diskuteras så vi kan granska statistiken runt detta utan massa småglin som lägger sig i och tycker och gissar olika saker.

Var, dvs vilka sidor, finns informationen i dokumentet där man ser vad invandrarhushållen betalar in i skatter och avgifter jämfört med vad de kostar i form av socialbidrag, pensioner och annan samhällsservice enligt frågeställningen..har jag missat något..... eller är det fler rapporter?

Får mer frågor i huvudet? Har det samkörts mot annan statistik?
Citera
2013-06-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
http://www.upf.edu/enoticies/1112/_img/humanmigration.jpg
Om kartan stämmer så har folkvandringen skett från Afrika till norra Europa skett via Pakistan/Indien. Hur många tiotusentals år som skiljer oss åt syns däremot inte.
Tänk om rasister en gång för alla fattade att det finns bara en människoras då torde de sluta vara rasistiska men det lär väl aldrig ske för tjockskallar är och förblir tjockskallar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in