jag kan ev. ta reda på när Börstingen ska göra en sådan bottensökning..
Skulle vara intressant och kanske informera dom om att tänka på att söka andra föremål som kan häröra från detta brottet om dom inte redan tänkt på det.
Efter att varit inne och kollat lite på Kj vänner på facebook så är det några saker som jag inte kan släppa tex..
R.Å som tidigare nämns lägger upp en bild 7/5 denna sjuka bild....som man ser tydligt di indikerar ett par avkapade ben...flera dagar innan msp hittar dom... den 2/6 skojar han om att det är ett par avkapade ben!!! Måste skrolla ner på sidan lite..
min tanke är..sitter en av sina närmaste vänner för detta hemska brott,skojar men ens om det..eller lägger ut antydan till vad som är kapat långt innan det hittas?? http://www.facebook.com/Robiolio?fref=ts
Sedan Återstår även en annan intressant bild på
Jo**n Johan**on Nil**o* sida..även denna god vän till dom båda.
köpt en ny skiva blodsvept ett tag innan som bara handlar om slakt mord och törstiga begär efter att dräpa..
Till sist en tredje vän Mag**s Yo*gu** som lägger ut konstiga bilder från en båt där man kallar båten" mödraknullande båt".
Denna R.Å kommerterar - Ajaj, bäst vi låter det ligga så då.
Vi vill ju inte att det ska bli lite drama.
samt -RIP rest in peace.
är detta ett ritual mord vet vi inte men känns som att om det är det så är det fler än 1, och sanningen kanske ligger framför ansiktet på en ..men som sagt ingen vet än..alla söker vi svar..även jag!
Den där bilden har varit med ett tag här på FB, liksom han själv skriver under bilden den andra juni, det ser ju alla att det är ett par avkapade ben. Sen några sekunder senare postar han hjärta Flashback, så ta den kommentaren med en stor nypa salt.
Tror vi kan släppa den här personen för tillfället och koncentrera oss kring den nu häktade.
Efter att varit inne och kollat lite på Kj vänner på facebook så är det några saker som jag inte kan släppa tex..
R.Å som tidigare nämns lägger upp en bild 7/5 denna sjuka bild....som man ser tydligt di indikerar ett par avkapade ben...flera dagar innan msp hittar dom... den 2/6 skojar han om att det är ett par avkapade ben!!! Måste skrolla ner på sidan lite..
min tanke är..sitter en av sina närmaste vänner för detta hemska brott,skojar men ens om det..eller lägger ut antydan till vad som är kapat långt innan det hittas?? http://www.facebook.com/Robiolio?fref=ts
Sedan Återstår även en annan intressant bild på
Jo**n Johan**on Nil**o* sida..även denna god vän till dom båda.
köpt en ny skiva blodsvept ett tag innan som bara handlar om slakt mord och törstiga begär efter att dräpa..
Till sist en tredje vän Mag**s Yo*gu** som lägger ut konstiga bilder från en båt där man kallar båten" mödraknullande båt".
samt -RIP rest in peace.
är detta ett ritual mord vet vi inte men känns som att om det är det så är det fler än 1, och sanningen kanske ligger framför ansiktet på en ..men som sagt ingen vet än..alla söker vi svar..även jag!
Jag har också sett bilden som tillhör statusen "Börjar få lite sommarkänslor.", men jag tror inte det är de bara benen som är värst. Tror jordgubbarna eller glassen innehåller något.
De har läst flashback och med alla nojjiga kommentarer här, har jag full förståelse för att de vill driva med oss. Tror inte jag skulle kunna låta bli att göra detsamma.
Det är väl som det mesta annat i livet. Om du drar ett fyrtal på floppen i Texas NLHE och motståndaren har fått toppkåken så kommer du att få in alla pengar/marker i potten oavsett om du är tidernas största pokerfisk eller Phil Ivey. Omvänt så kan inte ens världens bästa pokerspelare lira en hand som 94o med profit i långa loppet, ens mot ett ganska krattigt motstånd. Handen är för dålig helt enkelt. Det är i de marginella fallen som den individuella skickligheten får betydelse på allvar.
I Sverige är väl utrymmet för trolleri också mindre för en advokat än i USA eftersom det är betydligt knepigare att manipulera ett gäng gråa nämndemän och en lagfaren domare än 12 random juryledamöter + att friande domar överprövas av en domstol med majoritet av lagfarna domare till skillnad från USA där juryns utslag (normalt) gäller.
Alla spelar ju liksom inte poker MrFold och många har inte en susning om vad floppen eller rivern eller vem Phil Ivey är i poker är så jämförelsen var väldigt taskig...
Tur för mig att jag spelar lite poker så jag fattade iaf
Väntat och det kommer dom att få också.
Och som alltid så kommer dom att använda sig av att man inte fått alla svar från SKL.
Det är lite trist med den här rutinmässiga tidsförlängningen som de av ren slentrian använder, jag har läst deras ansökan och något mer torftigt har jag inte sett på pränt.
Man får ju hoppas att den muntliga förhandlingen ger advokaten något att jobba med.
Absolut så måste man fokusera på den häktade..men är man så pass nära vänner..och ens vän sitter häktad/anhållen för så grovt brott..så finns det ingen normal människa som skulle skämta om sin vän på det viset!!
Samt att bilden är tagen redan innan benen hittades...samt att hans vän lägger upp en bild från en båt..skriver så äckliga komentarer ..och R.Å avslutar konversionen med R.I.P ??
Är det ett ritual mord så finns det inte för min del en tvekan om att det är fler än 1 gm..
sen så hoppas jag självklart att det inte är så...
Kolla runt lite bland K.j närmaste vänner och du hittar mycket omänskligt!
Men som sagt bara en teori ,hoppas jag har fel!
Att skända en kropp så som i brottsoffrets fall och inte lämna det
minsta spår av DNA måste väl nästan ses som osannolikt. Det är
ju väldigt mycket beröring av offret och någonstans måste ju ett
misstag gjorts med någon slags vidröring, om än litet.
Hans garderob måste ju ha gåtts igenom om något plagg fattas.
Hur kan han ha varit klädd när han träffade offret? Något vittne
såg ju KJ med en systemkasse i handen den 4/5. De kläderna borde
han ju troligtvis burit resten av kvällen. Om det var planerat kanske
hans softairgununiform är kläderna han bar.
Att KJs föräldrar var bortresta när detta sker och han blir misstänkt
är ju ett ganska intressant sammanträffande. Vet inte om det har
någon betydelse.
Vet någon om det varit begravning än?
Väntat och det kommer dom att få också.
Och som alltid så kommer dom att använda sig av att man inte fått alla svar från SKL.
Det intressanta med denna begäran är att åklagarna för första gången visar att de ännu saknar bevis nog att väcka åtal. Fallet är mao inte i hamn och det beskedet kom säkert som en överraskning för vissa.
Om man lägger ner ca 2 minuter eller så på att läsa alla kommentarer kors o tvärs SAMT har haft mer en än kompis i sitt liv så inser man att allt som dragits upp som misstänkt gällande de här killarna helt enkelt är deras interna jarong i grabbgänget.
Hittade nånting om att nån frågade om det var sommar än, och refererade till RLÅ:s vana att ha sandaler + sockar under sommarhalvåret. Det var typ det den där lilla kollagebilden handlade om, han som gjort den har gjort flera liknande "roliga" bilder
Citat:
Ursprungligen postat av carita76
Åter igen något som verkar vara ett intern uttryck inom grabbgänget.
I'm on a boat, I'm on a boat Everybody look at me 'Cause I'm sailing on a boat I'm on a boat, I'm on a boat Take a good hard look At the motherfucking boat
Det intressanta med denna begäran är att åklagarna för första gången visar att de ännu saknar bevis nog att väcka åtal. Fallet är mao inte i hamn och det beskedet kom säkert som en överraskning för vissa.
Många hade blivit förvånade om de väckt åtal redan nu. Efter sommaren, i början av hösten låter mer rimligt. I morgon ska de lägga fram ytterligare teknisk bevisning som stärker misstankarna mot KJ enligt Aftonbladet.
Kan du ange ett enda mordfall där man har väckt åtal efter endast två veckors häktning på sannolika?
Normal utredningstid ligger på 6-8 månader fram till åtal för mordfall. Ibland går det fortare om fallet inte är komplicerat och om den misstänkte erkänner, ibland tar det längre tid.
Så, vem är överraskad, knappast någon som diskuterar i krimtrådarna iallafall.
Många hade blivit förvånade om de väckt åtal redan nu. Efter sommaren, i början av hösten låter mer rimligt. I morgon ska de lägga fram ytterligare teknisk bevisning som stärker misstankarna mot KJ enligt Aftonbladet.
Det är omöjligt, advokaten och Lagro säger att det inte finns mer bevising.