2013-06-13, 16:09
Medlem
Är det bekräftat på något officiellt håll/uttalande att Dubvision kommer att spela istället för WW och inte på någon efterfest? Kollar nämligen över Berns där det står att Albin Myers lirar på lördag + hemlig akt...hade fan gått bananas om dubvision lirade på berns!
Citera
2013-06-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew
Så du förväntar dig att SPG ska kunna boka en minst lika stor artist på bara ett par dagar? jo tjena...

Om delar ur Stureplansgruppen är goda vänner med Tiesto och han är i stan, vad är problemet? Kan han inte göra en REA-spelning 1 timma? Typ så jag tänkte.

Aja, vi får nöjja oss med Dubvision, jag lär ändå sova när han spelar..
Citera
2013-06-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frooo
Har aldrig varit på summerburst, hur är det upplagt i stadion? Är man på själva "planen" eller är man på läktarna också? Lär ju finnas någon VIP-sektion som är på planen antar jag, och de med vanliga pass får finna sig i att häcka på läktaren?
Det är inne på planen även om du inte är vip
Citera
2013-06-13, 17:56
Medlem
fragboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Ungefär såhär ser det ut gott folk.
Observera att det inte är en omöjlighet för en 18åring att komma in på ett 20+ eller 23+ men att det oftast ser ut såhär.

Vissa av dessa ställen är inga officiella efterfest ställen, men kan vara trevliga att besöka ändå för den som tror sig komma in eller har åldern inne.

Generellt sett - är du över 20 år, ser hyfsat bra ut, och kan föra dig är det inga problem.

Vill ni har mer info eller se bilder et.c från klubbarna får du googla.

Generellt sett så är det där fel. Det handlar mer om hur man ser ut och hur många killar man är. Jag är 19 och har varit på de flesta klubbar runt Stureplan. Det handlar mycket om flyt och hur man bemöter vakterna. Kanske ser annorlunda ut i och med att det är "afterparty" på de flesta ställena dock. Men är man högst 4 st välklädda killar så går det bra att komma in på de flesta ställen du nämner sålänge man är född 94. Har man tjejer med sig är man nästan garanterat inne.
Citera
2013-06-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragboy
Generellt sett så är det där fel. Det handlar mer om hur man ser ut och hur många killar man är. Jag är 19 och har varit på de flesta klubbar runt Stureplan. Det handlar mycket om flyt och hur man bemöter vakterna. Kanske ser annorlunda ut i och med att det är "afterparty" på de flesta ställena dock. Men är man högst 4 st välklädda killar så går det bra att komma in på de flesta ställen du nämner sålänge man är född 94. Har man tjejer med sig är man nästan garanterat inne.

Precis som jag skrev så finns det självklart undantag eller möjligheter och komma in oavsett om man är 18 eller 19 på ställen där det är 20+ eller 23+.

Men på Sturecompagniet, Bergmans, Le Bon Palais, The Soap Bar & Spy Bar hänger det inte många under 20 år, det kan du omöjligt säga. Då har du noll koll.

Men Absolut så är utseendet & hur man bemöter vakterna A och O.
Citera
2013-06-13, 19:03
Medlem
fragboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Precis som jag skrev så finns det självklart undantag eller möjligheter och komma in oavsett om man är 18 eller 19 på ställen där det är 20+ eller 23+.

Men på Sturecompagniet, Bergmans, Le Bon Palais, The Soap Bar & Spy Bar hänger det inte många under 20 år, det kan du omöjligt säga. Då har du noll koll.

Men Absolut så är utseendet & hur man bemöter vakterna A och O.

Självklart har du rätt när det gäller dom du nämner. Men resten av dem menade jag främst. Har fått intrycket av att de flesta i tråden inte ens kommer att försöka gå ut för att det står att det är 20 på alla ställen. Ville bara informera om att det är värt att pröva trots "åldersgränsen" och att det rätt ofta går ändå. Är ni 94or så ska ni absolut pröva att dra till alla förutom de som nämns ovan

Jag tyckte din lista var bra, så ville mest lägga till det jag sa och inte rätta den. Sorry om du tolkade det så
Citera
2013-06-13, 19:05
Medlem
fragboys avatar
Är det någon som vet om man kommer kunna gå in och ut hur man vill under dagarna? Har en polare som bor ett stenkast därifrån. Så planen är att bunkra lite dricka där för att slippa stå i massa köer och betala 60 kr för en 33a
Citera
2013-06-13, 19:24
Medlem
GosigKamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragboy
Är det någon som vet om man kommer kunna gå in och ut hur man vill under dagarna? Har en polare som bor ett stenkast därifrån. Så planen är att bunkra lite dricka där för att slippa stå i massa köer och betala 60 kr för en 33a
Japp, det är bara att gå in och ut som du vill.
Citera
2013-06-13, 20:19
Medlem
Såg ju lite lätt stelt och krystat ut på "premium-hyllan", om man kikar på bilderna från Götet
Blir nog mest att man kommer befinna sig där för att inhandla alkohol, när man inte är nere och röjer på golvet.

Får se hur "Emmaboda-outfiten" med shorts, tisha och Converse går hem
Hur kinkigt är det med shorts på efterfesterna, som 23+ åring?
Behöver man åka hem för att byta om innan man går vidare?
Citera
2013-06-13, 20:48
Medlem
Är det någon som vet ett snabbt och enkelt sätt att sälja sin biljett på eftersom jag har fått förhinder? Har nämligen ett 2-dagars festivalpass som jag inte kan bli av med via blocket. Något borde ju funka eftersom jag bor i Stockholm, kan möta någon närsomhelst och tänker sälja det för 800 (nypris 980) och då kan jag även tänka mig att förhandla priset....
Citera
2013-06-13, 21:21
Medlem
Alltså jag måste ventilera. Varför all denna hyp kring Steve Aoki? Snubben är en medioker producent, medioker DJ och det enda som utmärker honom är att han är en asiat med långt hår som kastar pajer på folk.

Varför!?!?!?!? Och ja, jag lyssnar på riktig house och har gjort det i flera år innan någon påpekar detta.

Puss och kram
Citera
2013-06-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerpetualP
Alltså jag måste ventilera. Varför all denna hyp kring Steve Aoki? Snubben är en medioker producent, medioker DJ och det enda som utmärker honom är att han är en asiat med långt hår som kastar pajer på folk.

Varför!?!?!?!? Och ja, jag lyssnar på riktig house och har gjort det i flera år innan någon påpekar detta.

Puss och kram

Tack, äntligen ngn som håller med. Alla hans produktioner låter exakt likadant och energinivån på hans spelningar är konstant 300% med 40-likadana drops i rad vilket jag personligen absolut inte orkar. Gillar mkt bättre den "resan" som t.ex. Alesso eller ngn av liknande progghousare tar med en på, emotionella låtar uppvarvat med tunga drops, en berg o dalbana av känslor och eufori där man fylls med energi och orkar köra hela tiden! Har sjukt många polare som tycker att Aoki är bland de bästa, och nog för att han bjuder på en show men kan jag inte hålla med om att han är så bra som många tycker. Smaken är som baken hehe.

Hatar btw att det regnar undrar hur mycket man kommer palla stå där, hade tänkt se allt från Arty o framåt men det lär väl inte hända.

Nu en fråga! Ni som gick ut direkt efter 00.00-slaget stängt Summerburst vilkendera av kvällarna förra året i Stockholm, i synnerhet till Berns, hur crowded och svårt att komma in var det? Gick endast till Amba dag två men först halv två o då var det piece of cake. Alla i mitt stora sällskap om 15 pers är 20+.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in