2013-06-08, 16:42
Medlem
Makedon94s avatar
Det finns fullt av jugoslaver i storstäderna som är villiga att jobba svart.
Citera
2013-06-08, 17:26
Medlem
Adam211s avatar
Jag är en självutbildad elektriker. När jag gör lite jobb svart så tar jag 500kr/timme. Det är nice och drygar ut kassan varje månad.
Citera
2013-06-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makedon94
Jag förstår din frustration... Vi blev lovade att 9 av 10 kommer bli anställda men jag har fortfarande gamla klasskamrater som fortfarande är arbetslösa och 4 av 16 jag pluggade med blev slutligen elektriker och det har gått flera år sedan vi tog studenten...

Du får hitta DIN väg. Jag kämpade också som dig men förgäves men du kanske borde fortsätta kämpa, det kan vända.

Efter att ha kämpat helt i onödan i ett helt år tog jag en annan väg. Idag äger jag fastigheter runt hela Jugoslaviska västkusten, äger restauranger runt runt Göteborg och ingår i Jugoslaviska maffian. Sedan dess har jag inte sovit en natt i lugn och ro och har faktiskt vant mig vid den där äckliga känslan i magen över att alltid behöva vara försiktigt... Jag tror det är just den där äckliga känslan som håller mig vid liv och räddat mig många gånger. Men kalla mig inte ohederlig. Jag försökte vara en hederlig medborgare men vårat hypokratiska samhälle bär ansvaret med sina rader av arbetslösa infödda och storimport av somalier...
Javisst, det är de långa raderna av arbetslösa svenskar som är problemet...
Citera
2013-06-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Jag är en självutbildad elektriker. När jag gör lite jobb svart så tar jag 500kr/timme. Det är nice och drygar ut kassan varje månad.
Det borde vara spöstraff på det. Både att som du kalla dig '-utbildad' när du i själva verket är en klåpare, och att anlita dina tjänster. Hoppas ingen brinner inne som följd av ditt elpulande.
Citera
2013-06-10, 00:20
Medlem
Qxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makedon94