Det jag själv skulle vilja se är betydligt mer levande interaktion med Pedestrians. Exempelvis i San Andreas så blev jag besviken när jag upptäckte att det inte gick att ge en bukett blommor till nån random brud på gatan, även om det såg kul ut när man drämde till henne på käften med blombuketten.
Man borde kunna prata med bruden och ge svar, skriptade kommandon, t.ex. om jag trycker på tangenten "T" så kan jag skriva en mening, t.ex. "Hello" och då får jag ett svar tillbaka t.ex. "hey there!". Man borde också kunna råna folk på gatorna och slita av kläderna, etc. Om man använda eldkastare så kan pedestrians bli kolsvarta och få håret uppbränt.
Jag vill också se flera olika typer av utseende på pedestrians, det är alldeles för få skins som återanvänds hela tiden vilket är lite tradigt. Större utbud behövs.
Man borde också ha gigantiska berg som används som gräns för spelvärlden istället för vatten. Bergen ska kunna gå att bestiga till en viss grad, sedan blir det för brant och det är där spelvärlden tar slut. Hittills har vattnet fungerat som en barriär.
Jag vill också ha fler byggnader att gå in i, nästan vartannat hus ska kunna användas till någon form av underhållning, biljardhall, köpcenter, ishockeyrink, cafè, pub, restaurang, sjukhus, tandläkare, kiosk, skrothandlare, bibliotek, strippklubb, skola.. ja listan kan göras oändligt lång. Jag vill att hela staden ska vara fylld med massa skit så att man aldrig blir uttråkad. San Andreas var mycket nära att lyckas med detta men sedan har serien tagit flera steg tillbaka vilket är synd.
Och vill jag ha en smartare polis som kommer i massantal när man har 6 stjärnor. Ingen jävla armè! Enbart betydligt fler poliser och SWAT typ.