2013-06-12, 22:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Låter rimligt och det släger man ju lätt in i den gluggen på ödehuset
Nej, inte en ledlös torso utan muskler eller "handtag" i form av armar och ben.
Citera
2013-06-12, 22:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Tänk då på att en levande kropp kanske hänger med mer i svängarna, vilket kanske gör att en död kropp upplevs tyngre genom att den inte hjälper till i ditt bärande utav den.

KJ har varit med i Hemvärnets ungdomsverksamhet samt åtminstone varit antagen till sjukvårdsutbildning inom någon frivilligorganisation, kanske även via Hemvärnet. Då har han lärt sig att transportera kroppar, döda som levande, finns några sätt som de flesta normalstarka personer klarar av. VB var inte som Judit eller Judit.
Citera
2013-06-12, 22:13
Medlem
Citat:

Lägg då till armar och huvud på den torson, så närmar vi oss väl 40 kg. Finns bara bekräftat att ben fanns i huset utav hur säkra källor? Kan lårben suttit kvar på huvud och torso?
Citera
Medlem
Citat:
Du tränar inte, men får ändå en träning genom ditt bärande, antar att det är dagligen, hur många hästar har ni där ni är, hur många säckar går det per dag osv.

Man måste inte träna för att vara stark, eller träning sker i olika former. Men lyfter du inte dessa säckar dessa 20 meter var dag, hur hade säckarna upplevts då?

Nej, eftersom jag inte har häst själv så blir det kanske varannan månad jag hjälper en kompis att bära hennes säckar.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Men helt ärligt vad spelar det för roll om kroppen kunde burits in eller inte, det mest sannolika är väl ändå att kroppen skulle in med det blev inte så.
Och det är väl det bästa son kunde hända med tanke på att GM skulle då bränt ner huset!!
Citera
2013-06-12, 22:14
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
precis det jag menar.
varför krångla till det. hade kroppen redan vart ett varv i huset, varför inte då bära ut benen istället?
eller om allt skulle in i huset, åtminstonde försöka, men GM blev stressad av någon anledning.

Jag tror att han har varit flera vändor med kroppsdelarna till och från bilen när han har dumpat dem. Därför måste de ha varit förpackade i olika väskor/påsar eller vad han nu använt. Han måste dessutom innan ha varit minst två vändor med kroppsdelarna till och från bilen på brottsplatsen. Eller så fick han allt i ett svep- det beror ju på hur han förpackat dem som sagt- samt avståndet till bilen.

Att han fått springa till bilen flera gånger- dessutom under tidspress och i panik förklarar de slarvigt undangömda kroppsdelarna.
Citera
2013-06-12, 22:17
Medlem
ballobass avatar
Tycker det är mer intreesant å veta eller diskutera varför kroppen dumpas så nära hemmet när det finns betydligt bättre ställen å dumpa kroppen på.
Citera
2013-06-12, 22:17
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ har varit med i Hemvärnets ungdomsverksamhet samt åtminstone varit antagen till sjukvårdsutbildning inom någon frivilligorganisation, kanske även via Hemvärnet. Då har han lärt sig att transportera kroppar, döda som levande, finns några sätt som de flesta normalstarka personer klarar av. VB var inte som Judit eller Judit.

Jag påstår inte att KJ inte klarar av det, men att man gör det lätt anser jag vara skitsnack.
Är man inte van att hantera 20-30 kg uppe vid brösthöjd så är det riktigt tungt.
Betänk också att vi pratar om en stinkande geleklump.
Citera
2013-06-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Sant, men hur stark var KJ, lägg till adrenalin osv, det talar kanske för varför KJ om han är skyldig inte släpade hela kroppen till FP1, finns bara 1 tror jag som vet varför FP1 och FP2 är olika, är det häktad eller annan GM? Dock är det bara GM som kan veta förutsatt att han inte är Schizofren och har förträngt det via andra personlighet.
Citera
2013-06-12, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Din teori/uppfatning angående "... Kan kopplas till....." låter ju mycket vettingt/sannoligt tycker jag.

Jag har däremot aldrig uppfatta fläcken som blöt.
Det mest essentiella, tycker jag, är att rödbruna fläcken, om det visar sig vara blod, värkar ha kommit till utanför KJ's dörr EFTER att KJ greps, och därför med all sannolikhet plantereats.
Hvilket i säg pekar mycket starkt mot en annan gjärningsmann än KJ.

Hoppa VÄRKLIGEN att polisen arbetar med den teorien ochså, och inte snöar inn sig på KJ.

Nåja, nu vet vi ju att det är någon mindre "blodbesudling" i KJs bil det handlar om. Jag är dock fortfarande betänksam........
Citera
2013-06-12, 22:20
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
ja, det är kanske inte förvånande att dom närstående tycker att den som är häktad för mordet på VB inte är någon bra människa. Men kan uppgiftslämnare berätta något mer specifikt? Har närstående haft detta synsätt även innan mordet och vad baserar sig detta i så fall i?

Innan mordet indikerade uppgiftslämnaren. Får se om hen återvänder med mer information eller om det var allt!
Citera
2013-06-12, 22:20
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
What percentage of weight does each body part comprise? Head, arms, legs, torso:

BMI:
BMI = Vikten / (längden * längden)

Uppskattat BMI: Hon var smal, men inte spinkig. 22

22 = vikt / (1,68 * 1,68)
vikt = 22 * (1,68 * 1,68) = 62 kg

50,80 % av 62 kg = 31,5 kg = torsons vikt.
Citat:
Citat:
Lägg då till armar och huvud på den torson, så närmar vi oss väl 40 kg. Finns bara bekräftat att ben fanns i huset utav hur säkra källor? Kan lårben suttit kvar på huvud och torso?

Enligt det fågelkvitter som susade förbi mitt öra så saknas både händer och armar.

Men det är väl sånt man får ta med en nypa salt än så länge. Det påstås så mycket om dom här kroppsdelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in