2013-06-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja, yppandeförbud kan åläggas personer enligt ovan. Men, och det är viktigt att komma ihåg, det gäller endast personer som har förhörts av polisen.
Att personer i t ex MSP:s periferi eller deltagare i en skallgångskedja - och som sett något hemskt på en fyndplats eller brottsplats - skulle kunna beläggas med yppandeförbud enligt ovanstående stämmer ju inte alls. Så länge de inte förhörts av polisen står det dem fritt fram att babbla om vad de vill. Men förhoppningsvis är det så att MSP och andra "sökorganisationer" har en överenskommelse om att hålla tyst så länge det bara går. Det är också det enda rimliga.

Du kan nog vara helt säker på att alla som sett eller hört något inom MSP, militären eller andra som deltagit vid sök har fått lämna en redogörelse för polisen vilket är entydigt med (dvs tolkas analogt) med polisförhör varför regeln ovan blir tillämplig.
Citera
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du tror inte att fläcken är borttvättad vid det här laget?

Personligen tror jag att fläcken är ett blindspår, den kan mycket väl ha dykt upp efter den första tekniska undersökningen och är mest troligt inte relaterad till fallet alls. Därmed blir också antydda spekulationer om att polisen planterar bevis ointressanta också.

Ett blindspår, absolut. Tyvärr har fläcken inte med den aktuella händelsen att göra, mycket som blivit förvirrande, och det blir knappast enklare att begripa lite senare.

Att Polisen planterar bevis är ej aktuellt och inget som behöver några mer djupgående spekulationer. Det visar sig snart vad denna fläck handlade om, rena gissningar. Detta kommer i ljuset om man "kommer ihåg" det.. Risken finns att man vill glömma misstaget med blodfläcken som media har kavlat ut.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Tror ni Efterlyst tar upp nåt om VB ikväll då?
Citera
2013-06-12, 21:05
Medlem
Otroligt intressant om varför man styckar en kropp. Även om det sker ur praktisk aspekt så är det ändå vissa psykologiska mekanismer som sker inom GM
Kika på denna översatta sida

http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://ericahutton.blogspot.com/2011/03/psychological-associations-of.html&prev=/search%3Fq%3Dhttp://ericahutton.blogspot.se/2011/03/psychological-associations-of.html%26client%3Dsafari%26hl%3Dsv
Citera
2013-06-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Fast att dra en torso efter backen utan armar är nog ingen sinekur det heller om han inte haft ett rep och virat runt. Vete sjutton, eller så styckades kroppen nånstans där i närheten. Aa man blir inte klok på det här, VILL VETA NU hur detta gått till!

Fanns en pressening nära ödehuset som man kan tänka sig använts av GM. Det underlättar förflyttningar. Kunde väl använts även för att få in torson genom fönstret.
Citera
2013-06-12, 21:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ok a jag trodde att armarna också var separerade från kroppen
Det är oklart om armarna satt kvar på torson, har hittats eller fortfarande saknas.
Citera
2013-06-12, 21:10
Medlem
Vad är det exakt för fakta som utesluter transport i motsatt riktning ??
min fetning nedan

Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, snö är ju perfekt glidyta, gärna då lite isig, snö/Is kan ju dessutom bevara kropp några dagar. I gropp med snö och is gärna skuggat några veckor?

Få in torso m.m. i huset känns tungt för mig, får väl åka dit och prova lyfta in någon i 60 kilos klassen så får man se om jag kan revidera min teori.
Citera
2013-06-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Ok
Ja det ska jag ha osagt här..Jag har inte läst det,på hennes sida vartfall
Därför VB konto verkade vara helt öppet för alla ?
Och jag har smygtittat på hennes konto .japp det har jag.Men nu ligger den väll nere ? Nu ?

nej, men jag vet jag kollade. minst en 3-4 inlägg från mamman och styvpappan

nej, verkar vara nere nu, iaf huvudkontot
Citera
2013-06-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Glöm inte att kroppen var styckad.

Ja, är precis det jag tänker på, Vet att 60 kilo människa är mer än vad det innebär, men orkar jag lyfta in det i huset utan att ha ansträngt mig tidigare, kan jag kanske beroende på hur lätt det går revidera teorin, en styckad kropp, vad vägde den, hur stark är GM och är det MTGM så är han spensligare än mig, och borde teoretiskt sett inte orka lika mycket som mig, antar att han ej heller styrketränar lite grann som jag gör, skulle han göra det så sätter det ju saken i en annan dager.

Kommer inte fara dit för att testa, men hypotetiskt kan det vara av intresse.
Citera
2013-06-12, 21:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollrogg
Hahaha.......glöm mitt tidigare inlägg !!
Är nog dags att hå och lägga mig

Fp1 ödehuset. Fp2 175m bakom huset i kanten av en brandgata/rågång
Citera
2013-06-12, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ser det som mycket tungt och besvärligt att lyfta en naken torso upp på den höjden. Utan armar och ben finns det inget att ta tag i.

Vet vi att den var helt naken?

Vad kan denna torso tänkas väga? Utan armar, ben och huvud? Dessa delar borde ju utgöra minst 30% av den totala kroppsvikten.
Citera
2013-06-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Fanns en pressening nära ödehuset som man kan tänka sig använts av GM. Det underlättar förflyttningar. Kunde väl använts även för att få in torson genom fönstret.

Visst hade det underlättat att få in torson, men torson låg inte inne, den låg väl ute, där Kriminaltekniker och rättsläkare tältade under några timmar. Misstänker att den där presseningen är ointressant på så sätt, kanske intressant i vart kropp fanns, men inte i samband med ödehuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in