2013-06-12, 20:49
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tror bara han klarade benen, vilka han fick med sig första svängen från fp2. Antingen blev han störd så det inte blev mer bärande eller så insåg han att inte klarade resten med tanke på tyngden eller pga lukt och syn.

Ja precis, så tror jag med
Citera
2013-06-12, 20:51
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, men vem säger att det här är ett svårt fall och att GM skulle vara smart?

Jag vet hus och stigning på ramp, vet också att Genom lyft hade jag kanske kunnat lyfta upp max 50 kg, kom ihåg att bilder på KJ visar att han är spensligare än mig, och kanske lite kortare. Tänk dig / tecknet så har du nära på lutningen på den rampen han ev. skulle dragit in henne i. Vilket ej heller är lätt, kanske han varit där och försökt, vem vet, men dra en kropp efter marken är lättare, än att dra den uppåt, speciellt om det är mossigt eller gräs underlag, ännu hellre om det är lite blött. Kläder hade underlättat ett sådant dragande uppför ramp, men mycket i trådarna här talar för att kläder och telefonen fortfarande saknas.

Kan även varit lite snö kvar också. Brandgatan/fp2 var på en höjd och en stor del av dagen låg fp2 i skugga.
Citera
2013-06-12, 20:53
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Jag vet hus och stigning på ramp, vet också att Genom lyft hade jag kanske kunnat lyfta upp max 50 kg, kom ihåg att bilder på KJ visar att han är spensligare än mig, och kanske lite kortare. Tänk dig / tecknet så har du nära på lutningen på den rampen han ev. skulle dragit in henne i. Vilket ej heller är lätt, kanske han varit där och försökt, vem vet, men dra en kropp efter marken är lättare, än att dra den uppåt, speciellt om det är mossigt eller gräs underlag, ännu hellre om det är lite blött. Kläder hade underlättat ett sådant dragande uppför ramp, men mycket i trådarna här talar för att kläder och telefonen fortfarande saknas.

Fast att dra en torso efter backen utan armar är nog ingen sinekur det heller om han inte haft ett rep och virat runt. Vete sjutton, eller så styckades kroppen nånstans där i närheten. Aa man blir inte klok på det här, VILL VETA NU hur detta gått till!
Citera
2013-06-12, 20:53
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

KJ är minst 190 cm. MINST!
Citera
2013-06-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Om man Hugger och hugger X-antal gånger på det viset tycker jag tyder på Rage och vanvettig Ilska, då handlar det inte om att skona någon från ytterligare lidande. Att sen om man "råkar" rispa eller hugga av misstag då är man väl inte så jävla dum så man fortsätter att hugga efter det. Man måste ju ha en hum om hur personen mår och ta reda på hur det första hugget tog! Om man har lite sans i huvet alltså

Självklart handlar det ju om något psykotiskt, har för mig att det är från USA där han försökte skona från ytterligare lidande, var helt likgiltig i rättegång och fattade väl inte att han gjort fel, misstänker ju när GM berättar så öppet om det att rättspsykiatrin redan har en klar dom som bara behöver skrivas under innan de träffat honom så att säga.

Är många år sedan så jag kan tyvärr förvrängt mina minnen lite, men åt det hållet är det.
Citera
2013-06-12, 20:57
Medlem
Citat:
Kan även varit lite snö kvar också. Brandgatan/fp2 var på en höjd och en stor del av dagen låg fp2 i skugga.

Ja, snö är ju perfekt glidyta, gärna då lite isig, snö/Is kan ju dessutom bevara kropp några dagar. I gropp med snö och is gärna skuggat några veckor?

Få in torso m.m. i huset känns tungt för mig, får väl åka dit och prova lyfta in någon i 60 kilos klassen så får man se om jag kan revidera min teori.
Citera
2013-06-12, 20:59
Medlem
Citat:

Var ett par dagar sedan jag kikade in här på fb....
Frågan gäller fp2?
Har man nu hittat en tidigare förvaringsplats?
Citera
2013-06-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Fast att dra en torso efter backen utan armar är nog ingen sinekur det heller om han inte haft ett rep och virat runt. Vete sjutton, eller så styckades kroppen nånstans där i närheten. Aa man blir inte klok på det här, VILL VETA NU hur detta gått till!

Armar verkar varit på plats utav de uppgifter som jag förstår finns, däremot pratas det mycket om at händer saknas, saknas armarna blir huvud och torso lite lättare, men ännu svårare att dra upp i huset.
Citera
2013-06-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollrogg
Frågan gäller fp2?

Det har inte gjorts, utan är bara spekulationer som nu uppkommit, sen diskussion om förflyttande utav kropp och lyft av kropp tagit fart ikväll.
Citera
2013-06-12, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollrogg
Frågan gäller fp2?

Hahaha.......glöm mitt tidigare inlägg !!
Är nog dags att hå och lägga mig
Citera
2013-06-12, 21:03
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ja, snö är ju perfekt glidyta, gärna då lite isig, snö/Is kan ju dessutom bevara kropp några dagar. I gropp med snö och is gärna skuggat några veckor?

Få in torso m.m. i huset känns tungt för mig, får väl åka dit och prova lyfta in någon i 60 kilos klassen så får man se om jag kan revidera min teori.

Glöm inte att kroppen var styckad.
Citera
2013-06-12, 21:04
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Armar verkar varit på plats utav de uppgifter som jag förstår finns, däremot pratas det mycket om at händer saknas, saknas armarna blir huvud och torso lite lättare, men ännu svårare att dra upp i huset.

Ok a jag trodde att armarna också var separerade från kroppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in