2013-06-12, 13:22
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Fråga: Om man ponerar att någon vill "pressa ut" blod/vätska från en död kropp/kroppsdel, som kanske varit död några dagar... hur ser det ut då...? (Nu hoppas jag att den som kan svaret på den frågan vet det pga sitt yrke...)

Uff, förmodligen som på bilden kanske. Tror inte blodet har samma klarröda färg om den varit död ett tag. Blir kanske mer vätskeaktigt eller?
Citera
2013-06-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Uff, förmodligen som på bilden kanske. Tror inte blodet har samma klarröda färg om den varit död ett tag. Blir kanske mer vätskeaktigt eller?

Går det att skaffa sig blodanalysutrustning, så man kan fara och topsa området, och göra en analys så vi får svar på om det där är blod från människa?
Citera
2013-06-12, 13:30
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Finns det något bekräftat förhållande som VB varit i sista halvåret? Året?

Nej. Rykten har varit uppe kring karatetränaren "MB", men det är rykten och snack. Där finns dessutom motsägande rykten som hävdar att det ska ha varit VB som "stalkat" honom utan något intresse från hans sida. Vad vet vi dock inte, vi vet inte ens om den antipati som finns från kvinnan "AN:s" sida verkligen härrör sig till detta, det har också varit snack i tråden om att hennes dotter och VB ska ha blivit osams.

Noteras bör att så sent som idag har en person uppgivit att han fått PM från en "vän" till familjen som säger att skälet till ilskan handlar om en slags stalking från VB:s sida gentemot MB.
Citera
2013-06-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Vem fick krismöte kvällen efter? MPS dagen efter fyndet?
Då är nog det här ännu mer makabert än vad alla kan föreställa sig.
Antar ju att de fortsatt få professionell hjälp efteråt också ifall det var så brutalt, eller det vet vi ju inte om det var.

I en tv-intervju säger MSPs lokala rödtott att alla som var med vid fyndet mår bra men att hon för säkerhets skull sett till att de ska få hjälp av ett krishanteringsteam.
Citera
2013-06-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Blir blod verkligen så ljust när det torkat? Alltså RENT blod.

Tyckte också det såg ljust ut. Om man tittar på länken
Mouchino gav så verkar det inte vara ett typiskt dropp-
spår. Mer som att något har gjort ett avtryck. Kanske
från undersidan av en väska.
Om det droppat borde det väl varit en droppunkt? Inte
utsmetat som på bilden med flera fläckar.
Kanske finns fler fläckar blod mot utgången av
loftgången ner mot vägen om det läckt från något
och vad det nu är ifrån, vidört marken igen. På
parkeringen kanske. Hoppas de kollat riktigt noga
efter spår på marken ner mot parkeringen också.
Tack för länkarna Mouchino och GregorGreger.
Citera
2013-06-12, 13:36
Medlem
SandraTheKs avatar
Är helt 100 på att jag läst tidigt i tråden att MB i polisförhör först ljög om en relation till VB, men sedan erkände att de haft det? Är jag ute och fiskar?
Citera
2013-06-12, 13:37
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Går det att skaffa sig blodanalysutrustning, så man kan fara och topsa området, och göra en analys så vi får svar på om det där är blod från människa?

Du tror inte att fläcken är borttvättad vid det här laget?

Personligen tror jag att fläcken är ett blindspår, den kan mycket väl ha dykt upp efter den första tekniska undersökningen och är mest troligt inte relaterad till fallet alls. Därmed blir också antydda spekulationer om att polisen planterar bevis ointressanta också.
Citera
2013-06-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
I en tv-intervju säger MSPs lokala rödtott att alla som var med vid fyndet mår bra men att hon för säkerhets skull sett till att de ska få hjälp av ett krishanteringsteam.

Ja, och enligt uppgifter här i tråden skall krishanteringen fortsatt ganska långt inpå dagen efter, vilket tyder på att det inte alls varit något roligt dessa sett.
Citera
2013-06-12, 13:39
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Är helt 100 på att jag läst tidigt i tråden att MB i polisförhör först ljög om en relation till VB, men sedan erkände att de haft det? Är jag ute och fiskar?

Det har påståtts så i tråden JA. Källan minns jag inte däremot. Med tanke på allt snack på stan och det vanliga fenomenet om att man får höra rykten av folk som man ser som "absolut trovärdiga" och liknande gör att jag personligen har låg tilltro till allt sånt.
Citera
2013-06-12, 13:40
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-bag82
Nej han är inte med.
Tycker att ni ska lämna mor och far utanför det här nu.

Finns ingenting som talar för att deras yrken har något med något att göra.

Deras liv är redan förstörda och fler spekulationer kommer att göra det än svårare för dem att få ett någorlunda normalt liv igen.

Yrket i sig har väl inte så mycket med saken att göra mer än om det innebär att man har tillgång till någon speciell utrustning eller lokal, mm.
Det jag tycker för tillfället talar mot att någon närstående skulle vara inblandad är tiden. Det har gått alldeles för länge utan några fler gripanden. Familjen borde ju rimligtvis vara avförda vid det här laget.

Tycker det här fallet ha vissa likheter i bevisläge och omständigheter med mordet i Vollsjö i Skåne. Där var det en yngre GM och han var mer "påpassad" och hade inte samma möjligheter att försöka dölja spår. Men det finns gott om likheter. (No pun intended)
Citera
2013-06-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du tror inte att fläcken är borttvättad vid det här laget?

Personligen tror jag att fläcken är ett blindspår, den kan mycket väl ha dykt upp efter den första tekniska undersökningen och är mest troligt inte relaterad till fallet alls. Därmed blir också antydda spekulationer om att polisen planterar bevis ointressanta också.

Ja, tror inte heller att den där fläcken är utav betydelse alls, och ja den borde väl vara borttvättad kan tyckas. Bara ute och svävar lite det bästa vore ifall FB fick sköta den här utredningen utav det här fallet, tror det finns bättre kriminaltekniker och utredare här än de polisen har. Åtminstone låter det så ibland, och då hade vi ju också fått mer information.

Blod som kan kopplas till misstänkt har blivit till att det hittats blod överallt.
Citera
2013-06-12, 13:44
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Tyckte också det såg ljust ut. Om man tittar på länken
Mouchino gav så verkar det inte vara ett typiskt dropp-
spår. Mer som att något har gjort ett avtryck. Kanske
från undersidan av en väska.
Om det droppat borde det väl varit en droppunkt? Inte
utsmetat som på bilden med flera fläckar.
Kanske finns fler fläckar blod mot utgången av
loftgången ner mot vägen om det läckt från något
och vad det nu är ifrån, vidört marken igen. På
parkeringen kanske. Hoppas de kollat riktigt noga
efter spår på marken ner mot parkeringen också.
Tack för länkarna Mouchino och GregorGreger.

Ja precis exakt, ser ut som ett avtryck. Ja frågan är hur noggrant de kollat omgivningen vid parkering o.sv

Men självklart Ur welcome :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in