2013-06-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Jag vet och KJ står högst upp på listan över misstänkta även hos mig men för det kommer jag inte utesluta någon gm eller teori förrän KJ eller någon annan gm är fälld och dömd. Av vad vi vet försvann spåren av VB ca 21-22 den 4:e maj vilket talar för KJ men vi vet inte hur länge till hon egentligen blev mördad, enligt RL nånstans mellan 4:e och 5:e vilket ger visst utrymme i händelseförloppet.
Det sorgliga är att vi vet för lite fortfarande för att kunna stänga alla andra dörrar än KJs.

Sista spåret är 21 från en mast i närheten av där KJ bor, kan vara så att KJ exempelvis stängt av telefonen och det skett tidigare, kanske redan vid 16.30 när de precis kommit till KJ.
Citera
2013-06-12, 12:09
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Postade detta tidligare i dag men admin plockade bort det då jag glömde att man inte får posta hela artiklar, jag har nu bättrat det.

Vil sätta pris på att höra andras mening om dessa rödbruna fläckarna's betydning...

VARFÖR HITTADE POLISEN INTE DEN RÖDBRUNA BLOD? FLÄCKEN
VID FÖRSTA UNDERSÖKNINGEN /FOTOGRAFERINGEN ???

VAR DET KANSKE DÄRFÖR ATT DEN INTE VAR DÄR???

Jag tykker att det är interessant OCH mycket bekymrande att polises tekniker INTE hittade den där rödbruna/blod?-fläcken, rakt utanför KJ's dörr, FÖRSTA gången dom var där den 23 Maj!
Särskilt med tanke på att dom den dagen inte bara undersökte, men faktiskt ochså fotograferade loftgången.

Ännu mera bekymrande är det dock att polisens tekniker, 5 dagar SENARE, på präcis samma ställe! och efter at polisen samma dag ha gått ut med at "Det fattas robust, konkret bevisning", hittar den blod-liknande fläcken.

Jag menar...HUR KOM DEN DÄR RÖDBRUNA BLOD?-FLÄCKEN IGENTLIGEN DIT???

Polisen tar naturligtvis ett prov och vupti, 3 dagar senare, den 31 Maj, häktas KJ på den høgre mistanke graden "sannolika skäl" i och med at polise tydligen har skaffat "robust, konkret bevisning"

Nästa dag, den 1 Juni, meddelar polisen att ett blodspår hittats, på ett sätt som kan kopplas til KJ
(media påstår at det hittats i KJ's bil)

MEN jag frågar mig själv...är blodspåret man säger kan kopplas til KJ, i själva värket den rödbruna/blod?-fläcken rakt utanför KJ's dörr, som man först hittade ANDRA gången man letade OCH fotograferade???

...OCH SOM SAGT HUR KOM DEN DIT???

Var det någon som planterade den där???

Här en tidslinie som sätter detta i perspektiv:

20 maj: Kroppsdelar hittas på FP1

21 Maj: Kl 12 Press konferans Polisen meddelar at kroppsdelar hittats på FP1
Kl ca 13-15 Foto på vit VW Caddy skåpbil som Polisen nu interesserar sig för

22 Maj: Flera kroppsdelar hittas FP2

23 Maj: Kl 13 söker man KJ för at gripa honnom, men hittar honnom vist inte förän ca 16 då han grips.

Eftermiddag polisens tekniker fotograferar bland annat loftgången utan at hitta röd/brun fläck.
Bilar beslagtas.

26 Maj :KJ begärs häktad

27 Maj: KJ häktas, skäligen misstänkt, den lägre misstankegraden.
Åklagaren har en vecka på sig att hitta starkare bevis.

28 Maj: Det fattas robust, konkret bevisning
Kl 12:30 Polisens tekniker återkommer nu till KJ's bostad och tar blant annat prov på några
mörka brunröda fläckar som finns cirka fem meter från den misstänktes dörr.

31 Maj: KJ häktas på sannolika skäl

1 Juni: Polise meddelar att ett blodspår hittats på ett sätt som kan kopplas til KJ
(media påstår at det hittats i KJ's bil, men detta är obekräftat av polisen)

Här är två artiklar som förklarar omständigheterna kring den rödbruna fläcken.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7673520

Publicerad 23 maj 2013 22:24

Quote:
På torsdag eftermiddag, några timmar efter gripandet av 22-åringen, anlände två tekniker till den misstänkte 22-åringens adress
...de var kvar vid 5-tiden i alla fall, fotade loftgången och allt möjligt, säger en granne.

4 dagar senare:

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6852444

(I denna lænk finns bild på bådeden brunröda fläcken och själva loftgången )

Publicerad 2013-05-28 14:12

Quote:
Polisens tekniker har på nytt undersökt 22-åringens bostad och ett stort intresse riktades mot utrymmet utanför lägenheten. Vid 12.30 på tisdagen kom två av polisens tekniker till 22-åringens bostad för att undersöka om det finns kvar någon teknisk bevisning som kan kopplas ihop med 20-åriga Vatchareeya Bangsuans död.
Quote:
...de var också intresserade av utrymmet utanför bostaden. Framför allt några mörka fläckar som finns cirka fem meter från den misstänktes dörr. – De tog topsprover på fläckarna, berättar grannen.

Även om det visar sig att KJ de facto är skyldig - detta var det mest intressanta och genomtänkta inlägget i tråden hittills.

Finns det ingen som kan spinna vidare på detta? (Ni som inte håller med behöver ju inte skriva det och slösa utrymme.
Citera
2013-06-12, 12:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Självklart,
går det ju då att se huruvida man förblött i höger eller vänster ben.
BTW,
det är ju hittat

Hur många lektioner missade du i grundskolan ???

Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
@MBoudine
Varför kommenterar/svarar du inte på #25581

Kan du inte försöka tänka lite extra innan du kontaminerar tråden.

Well, I got news 4 u - VB avled inte av blodförlust över huvud taget utan av ett stick med ett vasst föremål mot ett vitalt organ, förmodligen hjärtat. Kan du inte försöka tänka lite extra innan du ställer onödiga frågor ?
Citera
2013-06-12, 12:10
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-bag82
Nej han är inte med.
Tycker att ni ska lämna mor och far utanför det här nu.

Finns ingenting som talar för att deras yrken har något med något att göra.

Deras liv är redan förstörda och fler spekulationer kommer att göra det än svårare för dem att få ett någorlunda normalt liv igen.

Nej Bodenforever var inne på att om KJ kunde fått tag i nycklar till någon av de låsta ställena i området ifall KJ:s Far jobbade som guide eller liknande. Har inte sagt nånting annat om hans föräldrar. Tycker det är tragiskt och de är Brottsoffer de med!
Citera
2013-06-12, 12:14
Medlem
Citat:
Tak för respons
Jag tror absolut inte heller att polisen planterat bevis.
Men om den rödbruna fläcken, som hittades på loftgång 2ndra gången polisens tekniker undersökte KJ's bostad, senare visar sig att vara VB's blod, DÅ är jag til gängäld aldeles säker på at KJ är oskylding (vilket jag redan är och har varit ganska säker på ända senn dom hittade kropps delarna och mann blev klar över vilken sorts bestialsk mord det tydligen är tal omm)
Och, ja, då är jag ochså säker på att GM följer denna tråd och följer absolut ALT som skrivs och visas (video) i mediarna omm detta fall eftersom at det at njuta av all uppmärksamheten ovanpå has dåd efter min mening, är en betraktligt del av dådet för denna personen.
Och ja, jag tror absolut att denna person planerat at sätta dit någon annan för sin förbrytelse, nämligen KJ, och at det både roar personen at plantera/lægga ut falska spår, och att personen är ganska bra på det.
Omm rödbruna fläcken, som hittades på KJ's loftgång är VB's blod då har GM ganska sannolikt lysnatt noga på polisens press konferense den 28 Maj där dom sa att: "Det fattas robust, konkret bevisning" genemot KJ.

Undrar mig förresten över att inga andra änn du har responderat på infon omm att polise inte hittade rödbruna fläcken på första undersökningen av KJ's bostad/loftgång

Kan det ha att göra med att den fläcken snarare låg utanför någon annans lägenhet, angränsande till KJs, stod väl i media att den ligger ca 5 meter bort från KJs lägenhet?
Citera
2013-06-12, 12:15
Medlem
Citat:
Postade detta tidligare i dag men admin plockade bort det då jag glömde att man inte får posta hela artiklar, jag har nu bättrat det.

Vil sätta pris på att höra andras mening om dessa rödbruna fläckarna's betydning...

VARFÖR HITTADE POLISEN INTE DEN RÖDBRUNA BLOD? FLÄCKEN
VID FÖRSTA UNDERSÖKNINGEN /FOTOGRAFERINGEN ???

VAR DET KANSKE DÄRFÖR ATT DEN INTE VAR DÄR???

Jag tykker att det är interessant OCH mycket bekymrande att polises tekniker INTE hittade den där rödbruna/blod?-fläcken, rakt utanför KJ's dörr, FÖRSTA gången dom var där den 23 Maj!
Särskilt med tanke på att dom den dagen inte bara undersökte, men faktiskt ochså fotograferade loftgången.

Ännu mera bekymrande är det dock att polisens tekniker, 5 dagar SENARE, på präcis samma ställe! och efter at polisen samma dag ha gått ut med at "Det fattas robust, konkret bevisning", hittar den blod-liknande fläcken.

Jag menar...HUR KOM DEN DÄR RÖDBRUNA BLOD?-FLÄCKEN IGENTLIGEN DIT???

Polisen tar naturligtvis ett prov och vupti, 3 dagar senare, den 31 Maj, häktas KJ på den høgre mistanke graden "sannolika skäl" i och med at polise tydligen har skaffat "robust, konkret bevisning"

Nästa dag, den 1 Juni, meddelar polisen att ett blodspår hittats, på ett sätt som kan kopplas til KJ
(media påstår at det hittats i KJ's bil)

MEN jag frågar mig själv...är blodspåret man säger kan kopplas til KJ, i själva värket den rödbruna/blod?-fläcken rakt utanför KJ's dörr, som man först hittade ANDRA gången man letade OCH fotograferade???

...OCH SOM SAGT HUR KOM DEN DIT???

Var det någon som planterade den där???

Här en tidslinie som sätter detta i perspektiv:

20 maj: Kroppsdelar hittas på FP1

21 Maj: Kl 12 Press konferans Polisen meddelar at kroppsdelar hittats på FP1
Kl ca 13-15 Foto på vit VW Caddy skåpbil som Polisen nu interesserar sig för

22 Maj: Flera kroppsdelar hittas FP2

23 Maj: Kl 13 söker man KJ för at gripa honnom, men hittar honnom vist inte förän ca 16 då han grips.

Eftermiddag polisens tekniker fotograferar bland annat loftgången utan at hitta röd/brun fläck.
Bilar beslagtas.

26 Maj :KJ begärs häktad

27 Maj: KJ häktas, skäligen misstänkt, den lägre misstankegraden.
Åklagaren har en vecka på sig att hitta starkare bevis.

28 Maj: Det fattas robust, konkret bevisning
Kl 12:30 Polisens tekniker återkommer nu till KJ's bostad och tar blant annat prov på några
mörka brunröda fläckar som finns cirka fem meter från den misstänktes dörr.

31 Maj: KJ häktas på sannolika skäl

1 Juni: Polise meddelar att ett blodspår hittats på ett sätt som kan kopplas til KJ
(media påstår at det hittats i KJ's bil, men detta är obekräftat av polisen)

Här är två artiklar som förklarar omständigheterna kring den rödbruna fläcken.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7673520

Publicerad 23 maj 2013 22:24

Quote:
På torsdag eftermiddag, några timmar efter gripandet av 22-åringen, anlände två tekniker till den misstänkte 22-åringens adress
...de var kvar vid 5-tiden i alla fall, fotade loftgången och allt möjligt, säger en granne.

4 dagar senare:

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6852444

(I denna lænk finns bild på bådeden brunröda fläcken och själva loftgången )

Publicerad 2013-05-28 14:12

Quote:
Polisens tekniker har på nytt undersökt 22-åringens bostad och ett stort intresse riktades mot utrymmet utanför lägenheten. Vid 12.30 på tisdagen kom två av polisens tekniker till 22-åringens bostad för att undersöka om det finns kvar någon teknisk bevisning som kan kopplas ihop med 20-åriga Vatchareeya Bangsuans död.
Quote:
...de var också intresserade av utrymmet utanför bostaden. Framför allt några mörka fläckar som finns cirka fem meter från den misstänktes dörr. – De tog topsprover på fläckarna, berättar grannen.

Jag har också funderat på den där fläcken. Någon postade tidigare en bild här på fläcken. På bilden tyckte jag det var mer en pöl än en fläck. Någon annan som minns?? Var det inte en blöt fläck och iså fall hur kunde fläcken fortfarande vara blöt när bilden togs????

Jag har hört i ett flertal intervjuer med åklagarna att de säger "... Kan kopplas till....." Och varje gång har jag reagerat på betoningen på ordet kan, som antyder att det de menar är: skulle kunna kopplas till KJ men kan häröra från något annat eller annan. Alltså inte så självklart kopplat till KJ som en fläck i hans bil.
Citera
2013-06-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Sista spåret är 21 från en mast i närheten av där KJ bor, kan vara så att KJ exempelvis stängt av telefonen och det skett tidigare, kanske redan vid 16.30 när de precis kommit till KJ.

Absolut kan det vara så, brottet kan ha begåtts från ca 16 den 4:e maj till 5:e maj vilket inte talar emot den teorin alls men inget som talar för än spekulationer heller tyvärr. Det är det som gör detta så svårt, för mycket spelrum och för få bevis. Det kan lika väl vara så att VB lämnat KJ kl 21 och slagit av telefonen själv. Telefonen ger bara en stark teori att VB befunnit sig död eller levande i trakterna kring Åberget som Bodsvedjan, Sävast eller Råbäcken t.ex. ca 21
Citera
2013-06-12, 12:23
Medlem
@MBoudine
Jag tror bestämt att du missade någon retorikkurs, med tanke på din tolkning av mitt inlägg.

Alltså återstår grundfrågan till dig:
Hur kan man se på ett återfunnet huvud huruvida offret
har dött av stick i höger eller vänster ben ??

Sluta kontaminera tråden

2013-06-10, 06:36 #25576
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Återfinns huvudet kan dödsorsaken fastställas, oavsett detta är skilt från kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Well, I got news 4 u - VB avled inte av blodförlust över huvud taget utan av ett stick med ett vasst föremål mot ett vitalt organ, förmodligen hjärtat. Kan du inte försöka tänka lite extra innan du ställer onödiga frågor ?

edit : stavfel
Citera
2013-06-12, 12:24
Medlem
Det spekuleras mycket och en del tar det som skrivs som fakta och det ger förödande konsekvenser för familjen som just nu genomgår ett av de värsta scenarion ni kan tänka er.

Det är ju bra att brainstorma men man får ha lite känsla för vad som är väsentligt.

Nycklar till VC? Vad har det med det hela att göra?

Att hans far jobbar/jobbat på ett fort?

90% av alla som är födda före 2000-talet har koll på forten, har vistats i skogarna och har god lokalkännedom.

Det är ingen plats som ett fåtal känner till och den platsen rör inte resten av familjen.

Svårt att skriva om allt på en gång men jag tycker iaf att familjen bör man låta vara ett tag nu tills det finns någon form av bevisning att det kan finnas fler inblandade.
Citera
2013-06-12, 12:26
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Ingen aning på det sistnämnda,men eftersom inte stpl är hittad så måste möjligheterna tittas på.
FP-VC-Föräldrahem perfect triangle kanske om man utvecklar geoidén..
Långskott,förmodligen men inte osannolikt.
Missade du att jag skrev att man behöver inga koder för att ta sig in i garagen?
Hens nyckel kanske passar till första garaget som är anslutet till VC:n,och nycklar till nämnda fristående garagebyggnad förvaras där - eller nycklarna kanske passar även dit?.
Det fristående garaget kanske också är förvaringsplats för riskavfall,då de kan innehålla lite av varje och bör separeras från övrig verksamhet.
Vilda gissningar,lika bra/dåliga som nån annan av de jag läst.

Det finns ett spår till,någon koppling till KJ:s bekanta mot riskavfallshantering/vaktmästeri - ännu ett långskott

Jag förstår vad du menar ,men är så långsökt att planera allt detta under en natt ex
Nycklar m.m.
Hur sjutton skulle han veta att hann skulle få arbeta i fred, natt och dag.
Och..Utan att bli sedd
Tänk om VB,s Föräldrar gick man ur huse, då hade hela boden gått skallgång på en gång
Då skulle allt bli så mycket svårare för KJ Undanröja städa etc..
När började man leta på allvar ? Efter henne.Det vad väll runt den 7 vad ? Kan ha fel
Som i så mycket. Men lite rätt med vem vet
Inte lätt att städa bort sånt här.lite proffsigt att få bort alla spår såfall tycker jag.
Citera
2013-06-12, 12:29
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Även om det visar sig att KJ de facto är skyldig - detta var det mest intressanta och genomtänkta inlägget i tråden hittills.

Finns det ingen som kan spinna vidare på detta? (Ni som inte håller med behöver ju inte skriva det och slösa utrymme.

Då hade alltså KJ setat häktad i fem dagar när dom hittade blodfläcken plus bilden på fläcken ser kompakt ut, isolerad och på ett ställe bara. SKumt men mycket intressant tänkt
Citera
2013-06-12, 12:35
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag har också funderat på den där fläcken. Någon postade tidigare en bild här på fläcken. På bilden tyckte jag det var mer en pöl än en fläck. Någon annan som minns?? Var det inte en blöt fläck och iså fall hur kunde fläcken fortfarande vara blöt när bilden togs????

Jag har hört i ett flertal intervjuer med åklagarna att de säger "... Kan kopplas till....." Och varje gång har jag reagerat på betoningen på ordet kan, som antyder att det de menar är: skulle kunna kopplas till KJ men kan häröra från något annat eller annan. Alltså inte så självklart kopplat till KJ som en fläck i hans bil.

Hade det funnits en blodfläck där första gången Teknikerna var dit skulle de garanterat inte missat det det och den där syns ju klart och tydligt. inte en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in