2013-06-10, 07:21
Medlem
Hunden behöver ju inte ha aktivt krafsat utan kan helt enkelt "slirat" lite när den försökte klättra. Särskilt om ett stycke hundförare meddelar att det är fel håll via söklinan
Citera
2013-06-10, 07:40
Medlem
Självklart,
går det ju då att se huruvida man förblött i höger eller vänster ben.
BTW,
det är ju hittat

Hur många lektioner missade du i grundskolan ???

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Återfinns huvudet kan dödsorsaken fastställas, oavsett detta är skilt från kroppen.
Citera
2013-06-10, 07:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
dock tror jag, om jag inte minns fel, att polisens hundar under inga omständigheter får markera genom att krasfa så de kan förstöra bevis på det stättet genom att gräva och dyl.
Det stämmer!
Men om det funkar i praktiken, när ivern blir stor, det vet jag inte.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-10 kl. 08:04. Anledning: Tog bort ett citat
Citera
2013-06-10, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det stämmer!
Men om det funkar i praktiken, när ivern blir stor, det vet jag inte.

med tanke på hur väldresserade dom där hundarna är, så tror jag inte de skulle bli för ivriga bara som sådär, även om det luktar starkt av lik eller dyl...
Citera
2013-06-10, 08:09
Medlem
okey, vad är det som saknas i detta fall?

-händer (ev. armar)
-mobil
-kläder + eventuella glasögon
-brottsplats (så vitt vi vet?)
Citera
2013-06-10, 08:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Man skall vara medveten att i denna tråd skriver de:
som inte vill att KJ är GM
som vill att KJ är GM.
Och de som vill att VB:s mördare skall ställas in för rätta.

Ett konstigt resonemang .. Knappast någon som vill nånting i någon riktning vad skuldfrågan beträffar, det handlar om vad man tror eller inte tror beträffande KJ:s skuld/inblandning i händelserna som ledde till att VB miste livet. Varför skulle postarna i tråden föredra en GM framför någon annan ? Det är väl egalt vilket pnr som anges under fotot i brottsregistret ? Att deltagarna i tråden vill att VB:s mördare skall ställas inför rätta och dömas för brottet är väl dock ett korrekt påstående.
Citera
2013-06-10, 08:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
4 eller 5 maj enligt obduktionen sa ju åklagaren
Nej, det har hon inte sagt.
Citera
2013-06-10, 08:35
Medlem
Jag kan inte låta bli att tänka på styckmordet i Stråssa 1988. Gärningsmannen är ute och tältar med sin sambo när de hamnar i gräl och han hugger ihjäl henne, med kniv tror jag det var. Han har Asperger syndrom och en stor fascination för människokroppen. Så när han inser att sambon är död så ser han inget fel i att passa på att titta hur hon ser ut inuti. Hon är ju ändå död? Efteråt vet han att han gjort fel som dödat henne, för sånt får man inte göra. Men han kan inte känna empati eller ånger. Däremot stannar han och rastar hunden två gånger på vägen hem, trots en relativt kort resväg.
Citera
2013-06-10, 08:45
Medlem
highfives avatar
Lite konspirationsteori som åtminstone behöver uteslutas.

Platsen som har mest biluthyrare i Boden-Luleå och tillgång till olika bilmodeller är utan tvekan Kallax flygplats. Mavi hyrbilar som hyr ut både Nissan King Cab och VW Caddy. Tror det var Oy som fått ett pm om att KJ´s pappas bil varit parkerad vid Kallax flygplats. Det vi skulle behöva få verifierat är att pappan faktiskt varit utomlands så att det inte är så att han hyrt en Nissan Navara/King Cab via ex Mavi. Han kan ju bott på hotell eller liknande och inte lämnat Sverige. Kanske var det på grund av detta som han tyckte det behövdes två advokater? En för honom och en för KJ. Pappan skulle i så fall försökt hjälpa sin son i ett senare skede efter han fått KJ att erkänna att han råkade ha ihjäl VB. Som pappa borde han ställt denna allvarliga fråga till sin son; "har du på något sätt varit inblandad i detta så vill jag att du erkänner det för mig här och nu?"

Sen så jobbar KJ´s mamma inom vården och det gjorde väl även AN tidigare (Sunderby sjukhus). Kanske de två känner varandra på något sätt och därmed har AN fått information via KJ´s mamma + att det kanske varit något mellan VB och MB. Kan ju ha varit så att KJ´s mamma inte gillade att KJ återupptagit kontakten med VB eftersom mamman tyckte att VB påverkade KJ på ett negativt sätt. Denna AN har ju reagerat väldigt kraftigt i inläggen på MPS sida.

Jag hävdar inte att jag tror att det är på detta sätt, men ska vi vända på stenar så kanske detta är en sten också?
Citera
2013-06-10, 08:49
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spontant tycker jag att det verkar som om att det fanns en levande människa i huset, hundar brukar reagera på levande människor. Av levande människor blir man klappad, får godis osv. Att hunden skulle bli hispig av död människa(benen) känns inte riktigt logiskt. Baserat på att hunden inte är tränad i sök av något speciellt. Hunden kan ha reagerat på ljud och inte doft, ljud inifrån huset, orsakat av en människa.

Vet du om hundägarna har någon koppling till KJ, kan hundarna ha träffat KJ tidigare.

Troligen reagerade hunden på kadaver.
Det skulle mina gjort, dock reagerar de olika beroende arten. Fågel, igelkott rusas det på, medan räv och grävling får dem att vaksamt närma sig t ex. De sista har de svårt att lämna. Uppspelta, hispiga, alerta, men också vaksamma beroende på vittring.
För dessa reaktioner behövs ingen träning. Det är en medfödd reaktion, dock olika stark.
Citera
2013-06-10, 08:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Gör man troligen inte om man är delaktig, och vi vet inte om det finns mer än en GM.

Vi kan med rimligt stor säkerhet utgå ifrån att det finns mer än en inblandad i mordet på Vatchareeya Bangsuan och att koppling till KJ:s låtsassoldater och aktiviteterna i SAG-gruppen finns. Rollfördelningen, vem/vilka som gjort vad, blir en uppgift för polisen att reda ut.
Citera
2013-06-10, 08:58
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vi kan med rimligt stor säkerhet utgå ifrån att det finns mer än en inblandad i mordet på Vatchareeya Bangsuan och att koppling till KJ:s låtsassoldater och aktiviteterna i SAG-gruppen finns. Rollfördelningen, vem/vilka som gjort vad, blir en uppgift för polisen att reda ut.

Vi kan med säkerhet utgå från att GM blir svår att hitta nu, men detta är ingen nyhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in