2013-06-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Är detta påstående sprunget ur ett anonymt PM eller är det ett allmänt faktum att de varit, på typ
svensexa aktuell kväll? Vems bröllopsuppvaktning?

Vad som viktigare är!
Vem kan intyga att AB var på danstillställning i Luleå den aktuella kvällen?
Vem har varit med honom där?
Vem körde dit?
Vem körde hem?

Utan UPPGIFTER så faller det s.k alibit pladask!
Liksom KJ:s tvivelsamma alibi genom sin bror

Det är fakta. ANs ena dotter gifte sig på Valborg men MB kunde inte vara med då han arbetade då därför hade man en familjemiddag på lördagen för att fira. Middagen avåts på lokal. Nu till spekulationer... Någon i tråden sa att middagen hölls på CGs(GCs?) alltså samma ställe som någon påstod att AB varit på samma lördagskväll..... Alltså var hela familjen B på samma ställe, är det så alibiet uppkommit, de har givit varandra alibi?
Citera
2013-06-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Absolut kan det vara så, brottet kan ha begåtts från ca 16 den 4:e maj till 5:e maj vilket inte talar emot den teorin alls men inget som talar för än spekulationer heller tyvärr. Det är det som gör detta så svårt, för mycket spelrum och för få bevis. Det kan lika väl vara så att VB lämnat KJ kl 21 och slagit av telefonen själv. Telefonen ger bara en stark teori att VB befunnit sig död eller levande i trakterna kring Åberget som Bodsvedjan, Sävast eller Råbäcken t.ex. ca 21

Det enda vi vet säkert är att telefonen var där 21, ifall att de nu stängt telefonen redan 16.30 och farit till stugan, gjort det de skulle där och något gick snett, kanske de tog en skogspromenad på Mjösjöberget utan telefonerna påslagna och det gick snett.

Kan hitta ännu fler ställen de kan ha varit på och ikring.
Men telefonen var runtikring den där masten vid 21.
Citera
2013-06-12, 12:39
Medlem
ME077s avatar
En kanske riktigt korkad fråga:

Efter att polisen genomsökt KJ´s bil och tagit prover, även om de är klara med den, borde den inte stå mer skyddat inomhus? Den är ju ändå ett slags bevismaterial. Tänk om något måste göras om senare. Nu står ju (eller iaf har stått) de två beslagtagna bilarna utomhus bakom polishuset. (?).

Sen vill jag bara dubbelkolla med er andra. Det är väl inte så att polisen/åklagaren en enda gång bekräftat att blodet hittades specifikt i bagageutrymmet? Vad jag minns har det ju bara stått "enligt källor" hittades blodet i bagageutrymmet.
Citera
2013-06-12, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hade det funnits en blodfläck där första gången Teknikerna var dit skulle de garanterat inte missat det det och den där syns ju klart och tydligt. inte en chans.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6852444

Där i artikeln står det att fläckarna finns ca 5 meter från den misstänktes dörr, vilket kan innebära att fläckarna finns utanför någon utav grannarnas lägenheter och därav kanske inte upptäcktes första gången.
Citera
2013-06-12, 12:50
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Sen vill jag bara dubbelkolla med er andra. Det är väl inte så att polisen/åklagaren en enda gång bekräftat att blodet hittades specifikt i bagageutrymmet? Vad jag minns har det ju bara stått "enligt källor" hittades blodet i bagageutrymmet.

Polisen har inte sagt ett officiellt ord om var blodet påträffades. Endast tidningsuppgifter.
Citera
2013-06-12, 12:50
Medlem
Var fann de blodfläcken? På golvet i loftgången? Är det ett
typiskt droppmönster på fläcken då? Kan man se på blodet
om det kommit från en avliden eller en levande person?
Tänkte på om något ändras i blodet som man kan särskilja
det på.
Ber om ursäkt om jag frågar förmycket.
Citera
2013-06-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Jag förstår vad du menar ,men är så långsökt att planera allt detta under en natt ex
Nycklar m.m.
Hur sjutton skulle han veta att hann skulle få arbeta i fred, natt och dag.
Och..Utan att bli sedd
Tänk om VB,s Föräldrar gick man ur huse, då hade hela boden gått skallgång på en gång
Då skulle allt bli så mycket svårare för KJ Undanröja städa etc..
När började man leta på allvar ? Efter henne.Det vad väll runt den 7 vad ? Kan ha fel
Som i så mycket. Men lite rätt med vem vet
Inte lätt att städa bort sånt här.lite proffsigt att få bort alla spår såfall tycker jag.

Ja jag håller med i det mesta.

Men OM detta är planerat och infaller sedan en länge planerad plan/visst datum,det är då man får gå utanför ramarna och titta på alternativen.

##############################

Jag tycker också att det är fruktansvärt att dra in föräldrar,släktingar och inte minst kompisar till MTGM - flera oskyldiga människor drabbas givetvis.Har man sympatierna på den sidan så är nog denna tråd ingen kul läsning.

Viktigt att tänka på,VB/hennes familj kommer i första hand och detta avskyvärda brott skall utredas till punkt och pricka.Det VB:s familj genom lider är någonting helt annat det är jag övertygad om.
Alla kan flytta,VB:s mor kan inte flytta nånstans - det går inte att fly från detta för henne.
Citera
2013-06-12, 12:51
Medlem
Citat:

Efter att polisen genomsökt KJ´s bil och tagit prover, även om de är klara med den, borde den inte stå mer skyddat inomhus? Den är ju ändå ett slags bevismaterial. Tänk om något måste göras om senare. Nu står ju (eller iaf har stått) de två beslagtagna bilarna utomhus bakom polishuset. (?).

Ang blod i bil: Tror (obs tror) inte att Pol/Åkl uttryckligen har sagt att blodet har hittats i en bil. En av Åkl (minns inte vem) sa efter andra Häf att
"blodet fanns på ett sånt ställe /../ så det är en koppling till den nu häktade mannen"

Enl uppgift här i tråden sas det i Efterlyst att blodet hittats i KJ:s bil
Citera
2013-06-12, 12:52
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6852444

Där i artikeln står det att fläckarna finns ca 5 meter från den misstänktes dörr, vilket kan innebära att fläckarna finns utanför någon utav grannarnas lägenheter och därav kanske inte upptäcktes första gången.

Nej Teknikerna har säkert kollat hela den loftgången och blodfläcken bör ju rimligen då ligga någonstans mellan KJ:s dörr och utgången och det SKA de ha sett på vägen TILL Kj:s lght. Tror ju inte att GM är så urbota dum att han står och skyltar med En död kropp precis utanför sin grannes dörr! Nej du den gubben går jag inte på!
Citera
2013-06-12, 12:53
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:

Ingen korkad fråga alls
Ganska relevant om man göt en teknisk, sig undersökning borde bilen vara skyddad som allt annat.
Ska sig eller borda vara vid tekniska undersökningar. I alla fall där det är brott inblandat
Blodet vad Tidningen AB som skrev om sen sa dom det på Efterlyst,om dom citerade AB ska jag ha osagt, men mig veterligen ingen annan källa genom denna kilometervisa tråden..
Kanske andra har en helt eller mera rätt källa på det .
Citera
2013-06-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nej Teknikerna har säkert kollat hela den loftgången och blodfläcken bör ju rimligen då ligga någonstans mellan KJ:s dörr och utgången och det SKA de ha sett på vägen TILL Kj:s lght. Tror ju inte att GM är så urbota dum att han står och skyltar med En död kropp precis utanför sin grannes dörr! Nej du den gubben går jag inte på!

Nej, men skulle väl inte vara första gången polisen har missat något, mänskliga faktorn, de första teknikerna trodde det skulle bli enkelt och brydde sig inte om det där, kanske bara fotade det.

Bara dem vet varför.
Citera
2013-06-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag tror också att han har fått en knäpp och att detta är oplanerat. Om det hade varit planerat så hade han väl inte bjudit in henne till sig- hämtat upp henne med bilen och varit så klantig så att han var den sista personen att se henne i livet.

I fall där gärningsmännen planerat sådana här gärningar så har de i regel antingen varit mer diskret i kontakten med offret innan eller stalkat offret och plockat denne på öppen gata, lurat ut offret till en mer diskret plats o.s.v.

Nu förutsätter jag dock att han är rätt gärningsman och att lägenheten är brottsplats.

Du känner inte till något om KJ och VBs förhållande? Skicka PM ifall du vill vara diskret- jag håller det för mig själv om du inte vill att det förs vidare.

jag är ganska säker hon levde när hon lämnade hans lägenhet.
varför, vet jag inte..
jag är bara ganska stensäker på det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in