2013-06-12, 10:01
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall lämnar Theforeigner en osann uppgift. Enligt häktningsframställan anhålls han kl 12:10 och greps kl 13:20.

Hen anhölls på papperet 12:10. Det var lunch fram till 13:00. Hen greps 13:20. Det var snabba ryck! Med den farten är fallet förmodligen uppklarat innan lunch idag.
Senast redigerad av MossTrums 2013-06-12 kl. 10:04.
Citera
2013-06-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vänta nu, har KJ blivit släppt och AB häktad i stället på sannolika eller har jag missat något eller sitter ni och önskar att det är ett mer komplicerat fall än det absolut ser ut att vara?

Känns som vissa bara måste få in AN i denna historia.

Hon placerade sig själv där - från dag ett!!!
Citera
2013-06-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Moa66 har i inlägg #3262 sagt följande: "Blatte betyder kackerlacka på franska."

http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=invandrare
Citera
2013-06-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Troligtvis eftersom att de kontaktade polisen och uppgav att KJ betett sig misstänkt.

Källa på det tack!

Har en närstående som gick i samma sök och grupp som KJ och som inte alls tycker han uppträdde misstänkt, bara tystlåten, men det var de flesta i söken av förklarliga skäl.
Citera
2013-06-12, 10:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda

Nej, hennes uttalande upprör folk i tråden och därför placerar folk henne där, det har dock inget med fallet att göra.

Men det är klart att om man ska gå efter känslor i tråden så är hon förstås mest misstänkt enligt folk.
Citera
2013-06-12, 10:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa66
http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=invandrare
Jag vill slippa klicka på länken fler gånger, så jag gör så här:
Citat:
blatte

Anknytning till Toruns inlägg:

Ordet "blatte" användes av Romarna när Turkarna anföll i mängder och erbjöd såpass hårt motstånd så att Romarna blev rejält besvärade och kallade Turkarna för "blattar", vilket är ett annat ord för ´kackerlacka´.
Citera
2013-06-12, 10:13
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:

En annan tolkning är att AN gav uttryck för en - till viss del allmänt delad - uppfattning i bygden om VB, vilket inte nödvändigtvis gör AN involverad i försvinnandet.

VB förlorade vänner på fejjan strax innan sitt försvinnande och hen:s studieresultat på högskolan tyder på att hen kan ha haft en helt annan okänd agenda än högskolestudier.
Citera
2013-06-12, 10:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Polisen kan belägga personer med insyn i utredningen med yppandeförbud, gäller både advokat och vittnen.

Gäller personer med insyn i utredningen och som deltar i en domstolsförhandling bakom lyckta dörrar? Var hittar du att man kan belägga någon utomstående med tystnadsplikt? Någon som sett något under en promenad i skogen får i efterhand plikt att inte yttra sig, var hittar du det?

Jag kommer att ödmjukast böja mig när du presenterat fakta som styrker det du säger.

EDIT;Och visst är det domstolen som bestämmer om yppandeförbud, inte polisen? I så fall, när hölls den domstolsförhandling som sa att personal ur MPS ska ha yppandeförbud?
Senast redigerad av OY 2013-06-12 kl. 10:27.
Citera
2013-06-12, 10:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Kan du hjälpa mig här, jag förstår inte vad som menas med ".. På natten samma morgon som..." I den artikeln. Menar man natten till den morgon då fynden gjordes eller menar man natten efter fyndet???

Varför tyckte de intervjuade det var konstigt att KJ inte ville knacka dörr - det var ju för böveln mitt i natten, om man skall tro dem.

Läser man artikeln så står det att de sökte vid Råbäcken, Sävastklinten/väg 97 och vid Lasergame. Som jag tolkar det så var de först vid Råbäcken och sedan de andra platserna, eftersom det är nämnt i den ordningen.

Från Råbäcken till de andra platserna är det en bra bit (närmare en mil med bil) så de har nog senare på kvällen sökt vid väg 97/Sävastklinten/Lasergame.
Citera
2013-06-12, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Frågan kvarstår dock, vad i består detta hat mot VB. Det är så oerhört huvudlöst att på offentlig social media uttrycka sig så empatilöst och inte ens behaga sig att ta bort det efter åtskilliga påstötningar.

Jag tror det har med stalking att göra, sambon har varit "bussig" och t.ex. skjutsat hem VB vid antal tillfällen från träning och det har tagits av VB som en mer än vän. AN har fått kännedom och konflikten har seglat upp, sen försvinner VB och AN får brand i säkrings skåpet därav inläggen.

Tyckte mammans inlägg "A*nika svartsjuke Vatts*hareeya" tyder på något i den riktningen.
Mamman kanske hade viss kännedom om något som vi förmodligen inte vet mer än spekulerar eller var det en spontan reaktion på AN's idiotiska inlägg utan att veta om vem personen är ??

En otrogen man kan ju också säga till sin fru att han är stalkad för att dölja hur det egentligen är. Inte så ovanligt.
Citera
2013-06-12, 10:36
Medlem
En sak som jag kollat upp:

Erikslundsvårdcentral.
Det finns en garage port intill personalingången på baksidan som INTE kräver larm/koder,åtminstone utifrån.
Vägg i vägg till bårhuset bedrivs dagisverksamhet,kanske även i de lokalerna numera - ointressant.
Det finns också en byggnad fristående Norr om VC:n med 3 garageportar som inte kräver larm/koder,åtminstone utifrån - mera intressant.
Detta fristående garage ligger ca 750m(meter) fågelvägen från Ödehuset där delar av VB hittades.
Byggnaden med garageportarna kan ses från vissa delar av VC.

Vad jag vet/sett så är det dagaktiviteter där hen kan se nämnda byggnad.Vilka dagaktiviteter,det kan man spekulera i.Hen som befunnit sig i nämnda dagaktivitets del "kan ha sett" garaget..Hen passerar också garaget då hen åker dit för att jobba inom/utanför VC:n.
Tömma sopor(medicinskt avfall),städa,kratta - kanske vaktmästar jobb - vad vet jag.

Koppling då:
KJ:s mor jobbar som KBT/sjukgymnast på Eriklunds VC.
KJ har jobbat åt kommunen(?) som vaktmästare,vilket ansvars område?
Hur långt(från Bodenarenan)och till vilka områden sträcker sig vaktmästarnas nycklar?
Kan man som vaktmästare "komma åt" nycklar till övriga byggnader inom kommunen om hen jobbar åt densamme - nattetid/dagtid/helg?
Finns nycklarna till nämnda garage att nå inne på VC,nyckelskåp/expedition etc.. om hen på något sätt tar sig in?

Och så vidgar vi vyerna lite med spekulation:
Mamman har inte med detta att göra,det måste poängteras -
Jag pekar på möjligheten att MTGM har "kommit över" nycklar/koder under Moderns utlandsvistelse t.ex..
MTGM "kan" ha varit med Mamman på jobbet vid något tillfälle och sett nyckelskåp/koder/garagebyggnad etc..Det flesta barn/ungdomar har varit med sina föräldrar på deras arbetsplats någongång.Om man nu inte sysslar med kärnvapen etc..
VC - har avfalls hantering för "Medicinska produkter/avfall" och kan slinka igenom polisens sök på soptipp/sopstationer.Hur det går till med dessa "medicinska rester" - inte en susning men de bränns väl som allt annat om det är av brännbart ämne.Direktförbrännning via smittorisk - ja då har MTGM tänkt till ordentligt.

Lek med tanken - utr har hittat en blodfläck/droppe eller vad som nu är sagt så här långt.Jag skulle vilja säga att den som gjort detta dåd och klarar sig,är antingen överintelligent eller så har vederbörande haft en otrolig tur - eller kommer att klara sig via ett misstag/outrett spår från utredarnas sida..

Många frågor som sagt och en annan teori av meningslösa teorier då vi får svaret på fredag förhoppningsvis.
Citera
2013-06-12, 10:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Gäller personer med insyn i utredningen och som deltar i en domstolsförhandling bakom lyckta dörrar? Var hittar du att man kan belägga någon utomstående med tystnadsplikt? Någon som sett något under en promenad i skogen får i efterhand plikt att inte yttra sig, var hittar du det?

Jag kommer att ödmjukast böja mig när du presenterat fakta som styrker det du säger.

EDIT;Och visst är det domstolen som bestämmer om yppandeförbud, inte polisen? I så fall, när hölls den domstolsförhandling som sa att personal ur MPS ska ha yppandeförbud?

Ska du börja ifrågasätta det jag påstår nu, utan att ens kolla upp saker så att du har lite på benen innan.

Enligt kapitel 23, 10§ sista stycket i Rättegångsbalken kan polis eller åklagare belägga förhörsvittnen som har fått del av uppgifter eller besitter uppgifter som omfattas av förundersökningen med yppandeförbud.

Nu har du källa, om du fortfarande är osäker så kolla upp källan.

Edit:
Dessutom nämnde jag detta redan första gången det diskuterades i tråden.

https://www.flashback.org/sp43434733
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-06-12 kl. 10:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in