2013-06-12, 03:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Vilka är det? har de något med MPS att göra eller ännu mera misstänkta, eller för goda kännedommar?

Den jag nyss nämnde och akrobaten.
Citera
2013-06-12, 04:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag tror också att han har fått en knäpp och att detta är oplanerat. Om det hade varit planerat så hade han väl inte bjudit in henne till sig- hämtat upp henne med bilen och varit så klantig så att han var den sista personen att se henne i livet.

I fall där gärningsmännen planerat sådana här gärningar så har de i regel antingen varit mer diskret i kontakten med offret innan eller stalkat offret och plockat denne på öppen gata, lurat ut offret till en mer diskret plats o.s.v.

Nu förutsätter jag dock att han är rätt gärningsman och att lägenheten är brottsplats.

Du känner inte till något om KJ och VBs förhållande? Skicka PM ifall du vill vara diskret- jag håller det för mig själv om du inte vill att det förs vidare.

Vem påstår att KJ bjudit henne till sig ? Var kommer den uppgiften ifrån ? KJ är rätt gärningsman, ok. En av dem, han var rätt säkert inte ensam om det här.

Det framkommer ibland i redogörelserna att VB var KJ flickvän. Har VB skrivit, t ex på fejjan, att hon var KJ:s flickvän/att KJ var hennes pojkvän eller något uttryck som visar att de hade en fast relation ? Eller var de bara kk under en tid, alltså för två-tre år sedan ?

KJ är en av gärningsmännen men lägenheten var inte brottsplatsen.
Citera
2013-06-12, 04:21
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vem påstår att KJ bjudit henne till sig ? Var kommer den uppgiften ifrån ? KJ är rätt gärningsman, ok. En av dem, han var rätt säkert inte ensam om det här.

Det framkommer ibland i redogörelserna att VB var KJ flickvän. Har VB skrivit, t ex på fejjan, att hon var KJ:s flickvän/att KJ var hennes pojkvän eller något uttryck som visar att de hade en fast relation ? Eller var de bara kk under en tid, alltså för två-tre år sedan ?

KJ är en av gärningsmännen men lägenheten var inte brottsplatsen.

Ja, eller så bjöd hon in sig själv. Jag spekulerade i om brottet hade varit planerat- det hade givetvis varit dumt av honom att slå till även om hon bjudit in sig själv.

Varför tror du att han inte var ensam om detta? Det finns inget hittills som framkommit som jag tycker visar på fler gärningsmän. Sedan utesluter inte jag att människor i hans närhet vet saker som de inte berättar, men längre än så tror jag inte att det sträcker sig. Men visst det är möjligt.

Media har bekräftat att de haft en tidigare relation, alltså såsom i pojkvän/flickvän, och flertalet har även skrivit om detta i tråden.

Vart ligger brottsplatsen då? Lägenheten och sommarstugan är fortfarande avspärrade, varför? Och varför hamnade VBs kvarlevor på fp1 & 2?
Citera
2013-06-12, 04:46
Medlem
Citat:
Jag tror att de klädde av henne (det är därför inga kläder eller andra tillhörigheter återfunnits, dessa tog någon "lekledare" hand om) samt uppmanade henne att springa för livet - vilket jag tror att hon gjorde. Samt att man sköt på henne med vad det nu är för ammo som man använder vid spelen, men att det befriande, dödande hugget kom efter lång tid av tortyr och förmodligen ingick även våldtäkt. Samt att hon styckats på plats i skogen. Anledningen till att kroppsdelar hittades vid det gula ödehuset är svårförklarat, men kan bero på att man av misstag fått uppfattning att området vid detta genomsökts och felaktigt antogs vara grönt. När likdelarna varit på plats tror jag tanken var att bränna ner den här träkåken, men att någon eller något stört planen som fick överges varpå delarna hittades på lite olika ställen. Tror den dåliga städningen du nämner kan förklaras med det, d.v.s. att man blev avbrutna och inte kunde återkomma i tid för att slutföra jobbet innan delarna hittades av MP-gänget.

Jag tror också att det här scenariot är väldigt troligt. Att hon blev jagad som ett
djur genom skogen och även torterad fysiskt innan hon blev avrättad.
Kanske gärningsman/ män trodde av olka anledningar att hon ej skulle bli
anmäld försvunnen så snart. Att från vad hon berättat tidigare om att hon
sovit borta flera dagar i sträck utan att höra av sig inte varit någon tagit så
allvarligt.
Att det är ett troligt scenario med flera gärningsmän kan förklara varför KJ
lyckas hålla emot ett erkännande. Det är nog lättare att stå emot om man
vet att det finns någon/ några man skyddar. En 'commander' sviker inte sitt
team. En ' commander' golar inte.
Det sägs ju här att om man har AS har man svårt med lögner. Det kanske
är lättare att ljuga om man har någon/några på utsidan som förväntar sig
att man skall hålla käft. Lojalitet mot gruppen framför allt.
Hemska tanke om denna unga kvinna fick lida mer än en kort blick på
kniven och sedan var det över. Tyvärr tror jag det blev mycket värre än så.
Citera
2013-06-12, 05:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja, eller så bjöd hon in sig själv. Jag spekulerade i om brottet hade varit planerat- det hade givetvis varit dumt av honom att slå till även om hon bjudit in sig själv.

Varför tror du att han inte var ensam om detta? Det finns inget hittills som framkommit som jag tycker visar på fler gärningsmän. Sedan utesluter inte jag att människor i hans närhet vet saker som de inte berättar, men längre än så tror jag inte att det sträcker sig. Men visst det är möjligt.

Media har bekräftat att de haft en tidigare relation, alltså såsom i pojkvän/flickvän, och flertalet har även skrivit om detta i tråden.

Vart ligger brottsplatsen då? Lägenheten och sommarstugan är fortfarande avspärrade, varför? Och varför hamnade VBs kvarlevor på fp1 & 2?

Jag är långt ifrån säker på att VB över huvud taget varit hos KJ denna eftermiddag/kväll, uppgiften är KJ:s egen men är den bekräftad - eller tagen för gott bara för att KJ påstått detta ?

Jag tror att mordet på Vatchareeya har bäring mot KJ:s specialintresse som utöver att plåga och döda djur verkar vara att leka krig tillsammans med grabbar av liknande sort om han själv och dessa återfinns väl föga överraskande inom Soft Air Gun-sporten ? Att VB tvingades agera levande måltavla sedan det ordinarie Fallen Angel eventet avlutats, att mordet på henne var planerat och att detta har filmats.

Det här utesluter inte att alternativa teorier är möjliga, t ex att KJ utfört mordet och styckningen på egen hand men att människor i hans närhet vet hur det ligger till och eventuellt kan ha hjälpt honom med vissa saker i uppstädningsjobbet. Dessa skall naturligtvis höras, och om det senare framkommer att de lämnat oriktiga uppgifter eller känt till men undanhållit omständigheter av betydelse för utredningen kan de påräkna att lagföras enligt vad som stadgas i BRB 17:11 - skyddande av brottsling och försvårande av utredningen och därvid riskera att som påföljd bli frihetsberövade i ett år om brottet är ringa och upp till fyra år om brottet är grovt.

Vad media och andra skrivit om VB:s och KJ:s relation är kanske inte detsamma som VB uppfattade saken, om det stämde skulle det väl rimligen framgå i vad hon skrivit om sitt förhållande till KJ på fejjan, och har hon inte det är det nog mer att betrakta som rykte än som sanning. Kk under en tid för några år sedan, men det är ju inte riktigt samma sak som en fast, någorlunda stabil relation.

Varför lägenheten och sommarstugan fortfarande är avspärrade områden undandrar sig min kännedom, men något skäl finns säkert. Var brottsplatsen ligger och anledningen till att kvarlevor hamnade där de gjorde försökte jag redogöra för i föregående inlägg.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-12 kl. 06:11.
Citera
2013-06-12, 05:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Jag tror också att det här scenariot är väldigt troligt. Att hon blev jagad som ett
djur genom skogen och även torterad fysiskt innan hon blev avrättad.
Kanske gärningsman/ män trodde av olka anledningar att hon ej skulle bli
anmäld försvunnen så snart. Att från vad hon berättat tidigare om att hon
sovit borta flera dagar i sträck utan att höra av sig inte varit någon tagit så
allvarligt.
Att det är ett troligt scenario med flera gärningsmän kan förklara varför KJ
lyckas hålla emot ett erkännande. Det är nog lättare att stå emot om man
vet att det finns någon/ några man skyddar. En 'commander' sviker inte sitt
team. En ' commander' golar inte.
Det sägs ju här att om man har AS har man svårt med lögner. Det kanske
är lättare att ljuga om man har någon/några på utsidan som förväntar sig
att man skall hålla käft. Lojalitet mot gruppen framför allt.
Hemska tanke om denna unga kvinna fick lida mer än en kort blick på
kniven och sedan var det över. Tyvärr tror jag det blev mycket värre än så.

Jag misstänker att det som hände Vatchareeya Bangsuan är jämförbart med vad som hände Catrine da Costa pingsthelgen 1984.
Citera
2013-06-12, 06:02
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vänta lite nu.... Du har träffat honom en-två ggr MAX? Och det gör dig säker på att han inte ha ett dyft med saken att göra?

Inget mer märkligt i att vara säker på hans oskuld, än att vara säker på att han gjorde det. Ingenting pekar på att han gjort det, statistikryttarnas tro, har förvirrat en del även här. Även om det råder en del stillestånd i undersökningarna just nu, så har man fler "hints" på en annan gärningsman än på KJ. Ja just ja, fler och fler? Inga på KJ, höll jag på säga.
Citera
2013-06-12, 06:09
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
ja, jag vet inte. jag för bara vidare det jag hört. I min värld är det omöjligt att tro att AB har gjort det och ännu mer någon i den familjen efter att ha läst det där.
och det är min åsikt.
(och med det säger jag inte heller att det då per automatik är KJ. Jag vet inte vem det är och tror inte på något förän jag har bevis i ansiktet/en som är åtalad och fälld. spekulationer i all ära, men håller ändå med där. någon måtta får det vara. )
jag tänker då inte peka ut någon, men familjen B*rg tycker jag det är dags att släppa

Egentligen ska man släppa alla nuvarande spekulationer, eftersom inga av de namn som man spekulerat i de senaste cirka 1000 sidorna, är aktuella som GM.
Citera
2013-06-12, 06:16
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vi är inne på samma spår - en annan GM. Tycker att tråden ältar om och om igen samma saker.
Alla verkar ha fastnat i att KJ är GM, KJ är en kallblodig psykopat etc. etc. vore han GM hade han erkänt för länge sedan! Va fan, kom igen! HAN ÄR INTE GM!
Många skriver att det bara är en tidsfråga innan han kommer att erkänna, hur länge till tror NI att han håller käften? När kommer han att erkänna? Lägg ner, det finns inget underlag som binder KJ till brottet, förutom en mindre mängd blod någonstans i hans bil(?) som kan ha kommit dit av andra orsaker än mord. Det håller inte och presenteras inget nytt i denna vecka är jag ytterst tveksam till om han sitter fortsatt häktad i nästa månad.

Det är viktigt att DU som vet någonting om detta fruktansvärda brott meddelar polisen om detta så fort som möjligt, du kan vara anonym. Tänk på att ALLA iakttagelser kring dagarna 4-5 maj är av intresse för utredningen samt att DINA iakttagelser kan vara en viktig pusselbit som utredningen saknar och som därmed gör att detta brott kan klaras upp.

Jag är helt övertygad att någon som följer tråden sitter på information som polisen ännu inte har tillgång till. Varför väljer du att hålla tyst?

Ni andra som fortsätter med era spekulationer kring KJ's olika diagnoser som på något konstigt sätt skulle ha en orsak till denna morbida lek (ja, lek, personen som har gjort detta njuter av uppmärksamheten i media och här inne) som utspelar sig i Boden för tillfället, en lek som bara polisen kan stoppa. Mordplatsen måste hittas, det är den viktigaste ledtråden som ännu saknas...
Om det inte hittar mer spår som binder KJ till brottet så måste de släppa honom förr eller senare, vad säger NI då?

Skönt att läsa om verklighetsförankring. Välkommen! Tyvärr rör vi upp en del i många spekulanters vardag här, det är alltid känsligt, men ack så viktigt.

Det oroande är dock hur länge utredarna nu gått utan ett resultat, att gripa en GM som ser ut att vara skyldig. En del spår har sannerligen kallnat, och när man söker efter en GM som inte tidigare varit misstänkt i den här utredningen så är det ett tufft jobb.
Citera
2013-06-12, 06:48
Medlem
@MBoudine
Varför kommenterar/svarar du inte på #25581

Kan du inte försöka tänka lite extra innan du kontaminerar tråden.

Citat:
Vad tingsrätten gillar eller inte tas knappast hänsyn till i det här fallet.
Även en erfaren rättsläkare kan ju "missta" sig.

Citat:
Jovisst, rättsmedicin vet med ganska stor träffsäkerhet när VB avled
+/- ett antal timmar beroende på yttre förhållanden. So ?
Citera
2013-06-12, 07:05
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Ja, det är verkligen synd han slutade vara aktiv i tråden efter KJs häktning.
Vi vet att KJ var med på flera MPS sökningar och utifrån Bodengrabbs inlägg var h*n också med flera gånger, så jag hade velat få svar på hur KJ var de andra gångerna och om de två pratades vid igen, som de hade gjort första gång. Bodengrabb sa ju att h*n var nyfiken och därför frågade om massa saker och på så sätt fick veta personliga saker. Så jag undrar om han passade på att fråga vid de andra tillfällen? För han skrev inget mer om att KJ var med på de andra sökningarna, trots de båda var med samtidigt flera gånger efter första mötet.

..och KJ ska ju ha varit en ganska sluten person...märkligt att han delger massa personliga saker till en "främling"..
Citera
2013-06-12, 07:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
AS-diagnosen har konfirmerats av flera olika påstådda säkra källor.

Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, ADHD + Autism

Ingen diagnos har blivit bekräftad med säker och trovärdig källa.

De anonyma källor och de diagnosexperter i tråden som ställt diagnos har kommit fram till att han lider av ADHD, ADD, Autism eller Aspergers.

Vi har ingen som helst trovärdig bekräftelse på var han egentligen lider av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in