Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Jag tror att de klädde av henne (det är därför inga kläder eller andra tillhörigheter återfunnits, dessa tog någon "lekledare" hand om) samt uppmanade henne att springa för livet - vilket jag tror att hon gjorde. Samt att man sköt på henne med vad det nu är för ammo som man använder vid spelen, men att det befriande, dödande hugget kom efter lång tid av tortyr och förmodligen ingick även våldtäkt. Samt att hon styckats på plats i skogen. Anledningen till att kroppsdelar hittades vid det gula ödehuset är svårförklarat, men kan bero på att man av misstag fått uppfattning att området vid detta genomsökts och felaktigt antogs vara grönt. När likdelarna varit på plats tror jag tanken var att bränna ner den här träkåken, men att någon eller något stört planen som fick överges varpå delarna hittades på lite olika ställen. Tror den dåliga städningen du nämner kan förklaras med det, d.v.s. att man blev avbrutna och inte kunde återkomma i tid för att slutföra jobbet innan delarna hittades av MP-gänget.
Jag tror också att det här scenariot är väldigt troligt. Att hon blev jagad som ett
djur genom skogen och även torterad fysiskt innan hon blev avrättad.
Kanske gärningsman/ män trodde av olka anledningar att hon ej skulle bli
anmäld försvunnen så snart. Att från vad hon berättat tidigare om att hon
sovit borta flera dagar i sträck utan att höra av sig inte varit någon tagit så
allvarligt.
Att det är ett troligt scenario med flera gärningsmän kan förklara varför KJ
lyckas hålla emot ett erkännande. Det är nog lättare att stå emot om man
vet att det finns någon/ några man skyddar. En 'commander' sviker inte sitt
team. En ' commander' golar inte.
Det sägs ju här att om man har AS har man svårt med lögner. Det kanske
är lättare att ljuga om man har någon/några på utsidan som förväntar sig
att man skall hålla käft. Lojalitet mot gruppen framför allt.
Hemska tanke om denna unga kvinna fick lida mer än en kort blick på
kniven och sedan var det över. Tyvärr tror jag det blev mycket värre än så.