2013-06-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Med sin spensliga lekamen är det inte troligt att KJ använder rojds, men det hindrar inte ..

Ja, det är ju solklart så att KJ inte har kurat utefter de bilder vi har sett på honom. Han är exceptionell av andra orsaker.
Han sitter också häktad på sannolika skäl för mordet på VB.
Intressant nog finns det en koppling mellan honom och en annan person som citerat en text på sin fb där denne är beredd att döda för sin familjs skull.
I det som kan betecknas som hans familj ingår styvmodern AN, som har skrivit mycket känslokalla, hatiska och nedsättande kommentarer om den nu styckmördade VB i ett läge då VB fortsatt eftersöktes. Samme person har helt uppenbart tagit både en och två kurer.
  • Kopplingen/familjebandet till AN.
  • Hans våldsglorifierande framtoning på fb
  • Hans koppling till KJ via gemensam vänkrets
  • Hans uppenbara fabless för anabola steroider
Mot bakgrund av att åklagare o polis tycks intresserade av att utröna om det finns en medgärningsman eller ej i detta styckmord så framstår denne AB som en intressant figur att syna närmare. Som jag skrivit tidigare så tror jag att man skall titta efter någon som sticker ut/ någon exceptionell bland de tillsynes normala.

Citat:
  • Anabola steroider kan få män att gå in i en psykos där de tappar alla spärrar. Flera av de mest uppmärksammade våldsdåden mot flickor de senaste åren har utförts av pojkar och män som tagit steroider.
  • När steroidmissbrukaren dricker alkohol kan impulskontrollen slås ut helt och hållet. Våldet kommer plötsligt och kan riktas utåt eller mot personen själv. Utlösande faktor är en upplevd provokation eller kränkning.
  • Man kan inte veta när en sådan här psykos slår till och känner man inte till att mannen tar anabola steroider och vad det kan leda till kan man bli tagen på sängen.
  • Personen själv kan sedan heller inte förstå vad han gjort eftersom han har gjort saker som han tidigare kanske inte ens kunnat föreställa sig.
  • Enligt docenten i rättsmedicin Ingemar Thiblin är det svårt att veta vad som är orsak och verkan. Det kan vara så att steroiderna förvärrar missbruksproblem och psykiska problem. Det kan också vara tvärtom, att den som har psykiska problem eller kriminell belastning redan innan, också använder steroider.

http://www.dn.se/sthlm/anabola-stero...t-mot-flickor/
......................... ........................... .......................... ............................

Citat:
- Leta efter ankharar. Saker och ting är inte alltid vad de ser ut att vara.

Med ankhare syftar Nyberg på en illustration av Wittgenstein som kan tolkas som både en anka och en hare. Den symboliserar möjligheten att upptäcka flera och olika perspektiv i det som ser ut att vara en bild.

- Det är extra viktigt att utreda alternativa hypoteser om den misstänkte nekar. De måste undersökas målmedvetet. En eventuell kommande dom blir friande om outredda sådana kommer fram under domstolsförhandling. Outredda alternativa hypoteser kan också innebära att en oskyldig fälls och att en skyldig går fri
.

http://www.infotorgjuridik.se/premium/mittijuridiken/article159931.ece?format=print
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-11 kl. 00:54.
Citera
2013-06-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vadå löst, det har jag missat.

det är en grej tidningarna missat, men jag vet saker där också, men det är inget jag vill släppa ut här för alla att se och röjja källor.
Den tråden är dock avfärdad.

Däremot verkar det vara en annan mörk nissan-bil som är suspekt
Citera
2013-06-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
okey som sagt, har ingen koll där.

och att det har vart någon där med hagelgevär har jag inte ens hört..

dock, annan fakta:
en kompis var på ett UNF-möte med honom en gång, han hade haft med sig lite airsoftvapen så de andra fick kika på dom osv.
Sedan visade sig att ett av dom fortfarande innehöll skott.
Då blev han väldigt stressad och ville genast ha tillbaka det så han kunde säkra det.
Ytterligare information som riktar mot en eventuell AS diagnoserna.
Citera
2013-06-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Alkohol är en stor bov i dramat när det kommer till våldsbrott. Varför dricka alls om han inte litar på att han har kontroll över läget?

Har själv funderat i dessa banor, kan du inte höra dig för lite närmare angående detaljer om detta. Ifall någon kanske druckit med honom och observerat något olustigt?

kan fråga runt lite bland olika källor.. dock får du gärna skicka ett påminnelse-pm åt mig så jag kommer ihåg det imorgon...
Citera
2013-06-11, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki

kan säga också att samma källa tvivlade starkt på att han var bra på att agera/spela skådespel och dylikt pga att han var så obekväm runt andra människor, eftersom de oftast kände sig obekväma omkring honom. han kunde ha väldigt svårt att öppna sig om det var okända människor osv..
Citera
2013-06-11, 00:36
Medlem
Citat:

Att det finns diagnos är klart, däremot att diagnosen troligen inte är fullständig, enligt vissa som arbetat inom skolvärlden. Kanske mer än en diagnos.
Citera
2013-06-11, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Att det finns diagnos är klart, däremot att diagnosen troligen inte är fullständig, enligt vissa som arbetat inom skolvärlden. Kanske mer än en diagnos.

AS-diagnosen har konfirmerats av flera olika påstådda säkra källor.
Citera
2013-06-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
AS-diagnosen har konfirmerats av flera olika påstådda säkra källor.

Ja, ADHD + Autism
Citera
2013-06-11, 00:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Ja, det är ju solklart så att KJ inte har kurat utefter de bilder vi har sett på honom. Han är exceptionell av andra orsaker.
Han sitter också häktad på sannolika skäl för mordet på VB.
Intressant nog finns det en koppling mellan honom och en annan person som citerat en text på sin fb där denne är beredd att döda för sin familjs skull.
I det som kan betecknas som hans familj ingår styvmodern AN, som har skrivit mycket känslokalla, hatiska och nedsättande kommentarer om den nu styckmördade VB i ett läge då VB fortsatt eftersöktes. Samme person har helt uppenbart tagit både en och två kurer.
  • Kopplingen/familjebandet till AN.
  • Hans våldsglorifierande framtoning på fb
  • Hans koppling till KJ via gemensam vänkrets
  • Hans uppenbara fabless för anabola steroider
Mot bakgrund av att åklagare o polis tycks intresserade av att utröna om det finns en medgärningsman eller ej i detta styckmord så framstår denne AB som en intressant figur att syna närmare. Som jag skrivit tidigare så tror jag att man skall titta efter någon som sticker ut/ någon exceptionell bland de tillsynes normala.....
.................................................. .................................................. .......................................

http://www.infotorgjuridik.se/premium/mittijuridiken/article159931.ece?format=print

Välformulerat, kunde inte sagt det bättre själv, det vet ni ju. Särskilt det där med ankharar. Just det vissa av oss vill syssla med här, och vissa vill inte, ty de håller sig till det polis och åklagare berättar, något annat kan inte vara möjligt, åtminstone inte sannolikt eller statistiskt troligt, det är mest fantasier och löst prat.
Citera
2013-06-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Flyttade från datorn till mobilen. Och tangentbordet är inte direkt samarbets villigt så därför blev de diagnoserna och inte diagnosen :-)

Någon som kollat upp KJ vänskaps kretsar efter en Nissan qashqai?
Citera
2013-06-11, 00:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Flyttade från datorn till mobilen. Och tangentbordet är inte direkt samarbets villigt så därför blev de diagnoserna och inte diagnosen :-)

Någon som kollat upp KJ vänskaps kretsar efter en Nissan qashqai?

Inte vad jag känner till, kanske har något publicerats tidigare? Kanske har den där AB en sån där Nissan, säkert något man kan impa på polarna med bland gamla Hyundais, Golfar och rostiga Caddy´s?
Citera
2013-06-11, 00:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jo det hindrar- för det syns på långa vägar och märks i beteendet. Vänner och bekanta till KJ vittnar dessutom att han är en lugn person, vanligtvis. Plus att det i regel används av folk som tränar för att bygga muskler.

Att KJ inte tar rojds hindrar inte att han kan vara gm eller medansvarig till det som hänt VB. Det var så det jag skrev skulle förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in