2013-06-12, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och då torde det vara bevisat en gång för alla att MPS och glada amatörer inte i alla lägen är en lämplig aktör för polisen att samarbeta med. Försvarsmakten är bättre och kan bevisligen också hitta sådant som MPS hittar, t ex kroppsdelar.

I det här fallet har privatpersoner fått tillgång till information som åklagaren troligen vill hålla inom en så snäv krets som möjligt för att inte riskera brottsutredningen. Finns ingen möjlighet att plikta amatörerna till tystnad, det är baksidan av MPS. Har sagt det förut, MPS må vara bra när alla andra resurser är uttömda och att man inte misstänker brott, dock kan man inte hindra allmänheten att söka var de vill så länge ett område inte är avspärrat.

Vad som styrker det jag säger är det faktum att efter första fyndet förpassade man MPS till läktaren och kvalitetssäkrad personal med tystnadsplikt sökte vidare, Försvarsmakten.

Ja, men samtidigt så är det ju så att vars hade polisen varit och letat idag ifall MPS inte gjort sina fynd? Det mest korkade uttalande en polis gjort är ju att det är ju inte bra att MPS söker på områden som vi inom polisen inte tipsat om genom att de kan förstöra bevis, sagt något dag efter att fynd 1 gjorts. Tänk vidare om dessa inte gjort fynd 1, hade polisen varit i närheten av vad de är idag? Säkerligen, men med massa upphetsade föräldrar till småbarn som hittat benen i huset, kanske släpat med dem hem och dessa föräldrar hade varit sura för att polis inte sökt på tips de fått angående vad som nu tipsats i området.
Citera
2013-06-12, 01:18
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
nope. vet jag ingenting om.
har inte hans liv klarlagt
stött på han/träffat han typ en-två gånger max.
kanske var han ute den 8de maj, kanske var han inte.
vad har det med saken att göra?

jag har då avfärdad honom. är stensäker på att han inte har någonting som helst med saken att göra

Vänta lite nu.... Du har träffat honom en-två ggr MAX? Och det gör dig säker på att han inte ha ett dyft med saken att göra?
Citera
2013-06-12, 01:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Nej det där är en:
http://cdn.blocket.com/static/1/images_full/66/6639390203.jpg

http://www.blocket.se/goteborg/Renault_Megane_III_phII_1_6dCi_FAP_E5_SS_BOSE_4744 3724.htm?ca=1_11&w=3

Dvs en mellanklasskombi och inte en suv.
Jag såg just det, upptäckte t o m Renault-emblemet När jag gick bakom den.

Är du säker på att bilen på nsd-bilden är en Qashqai, jag tycker inte lyktan stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vänta lite nu.... Du har träffat honom en-två ggr MAX? Och det gör dig säker på att han inte ha ett dyft med saken att göra?

jag vet vem han är, även om jag kanske inte träffat han så mycket.
kan som inte förklara riktigt där..

it doesn't make sense, I know. men jag står fast vid det jag säger.
OM det nu skulle vara han, jaha, ja då hade jag väldigt fel och får äta upp mina ord, men jag tror verkligen inte är han.
Citera
Medlem
Citat:
det vet jag inte.
jag har juh sagt det, jag vet inte vilka som var med vid fyndet förutom M.L Lindh

Ok, så jag skulle kunna säga att jag var med vid fyndet och påstå att jag sett ditt och datt, och med nog träffande beskrivning kanske få rätt i tråden, eller skapa en trådsanning, som kanske visar sig rätt.
Citera
2013-06-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Länka till intervjuer som hon medverkat i vid tidpunkterna som du talar om- det skulle kunna bekräfta det du säger.

Förövrigt det finns ingen anledningen att vara otrevlig.

Ber om ursäkt ifall jag varit otrevlig, har inte varit min mening, intervjuerna som finns är väl med kuriren, Nsd, 24norrbotten, vilka samtliga verkar publicerade vid 14 tiden.
Citera
2013-06-12, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ber om ursäkt ifall jag varit otrevlig, har inte varit min mening, intervjuerna som finns är väl med kuriren, Nsd, 24norrbotten, vilka samtliga verkar publicerade vid 14 tiden.

publicerade därikring ja.
hon kanske gav en intervju till dom alla ikring samma tidpunk (säg kl 11-12) och återgick sedan.
makes sense om alla är publicerade kring samma tidpunkt
Citera
2013-06-12, 01:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
jag vet vem han är, även om jag kanske inte träffat han så mycket.
kan som inte förklara riktigt där..

it doesn't make sense, I know. men jag står fast vid det jag säger.
OM det nu skulle vara han, jaha, ja då hade jag väldigt fel och får äta upp mina ord, men jag tror verkligen inte är han.

Då skulle det vara väldigt intressant att få höra varför du inte tror det?
Citera
2013-06-12, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Då skulle det vara väldigt intressant att få höra varför du inte tror det?

kan jag inte säga. tror bara inte han har något med saken att göra.
Citera
2013-06-12, 01:31
Medlem
Citat:
publicerade därikring ja.
hon kanske gav en intervju till dom alla ikring samma tidpunk (säg kl 11-12) och återgick sedan.
makes sense om alla är publicerade kring samma tidpunkt

Ja, skall kanske dämpa mitt ifrågasättande, vill bara säkra upp uppgifter så bra det går, ger ju en säkrare bild. ifrågasätt allt.
Citera
2013-06-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, skall kanske dämpa mitt ifrågasättande, vill bara säkra upp uppgifter så bra det går, ger ju en säkrare bild. ifrågasätt allt.

joda, det förstår jag också.
kan inte uttala mig när jag inte var där, men det kan juh hända som sagt att hon gav intervjuena vid ungefär samma tidpunkt till alla och sedan återgick...
Citera
2013-06-12, 01:34
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men det här är ju ingen koppling, det är likheter, utveckla gärna om du känner ett behov, för min del spelar det ingen roll, det finns ingen koppling.

Tack för rättelsen. Jag menar att det finns likheter mellan Breivik och KJ. I de flesta fall när en kvinna mördas så finns det svartsjuka med i bilden. Bodengrabbens teori om att KJ sett VB lämna TP:s lägenhet i Bodsvedjan kl 21, följt efter henne och av svartsjuka stuckit ned henne och slängt henne i älven bar verklighetens prägel. Vid styckmord kan tillkomma att gm är en psykisk störd person, speciellt om en offensiv styckning utförts.

På ett annat plan är gm en socialt formad individ, inte bara stöpt ur sin ev sjukdom.

På det sociala planet finns likheter med Breivik och KJ. De jag räknade upp var att ingen av dem blev godkänd för värnplikt; båda med ett abnormt intresse för vapen; båda finner en identitet i sektgrupperingar; det kan finnas en gemensam nämnare i intresse för tempel riddare orden (vilket skulle förklara att KJ lindar sina vapen i rosa band och stuckit VB nio gånger i ett mönster som bildar tempel ordens stjärna); vad jag förstått har båda deltagit i pridefestivaler och båda har ofullbordade skolgångar.

Inget av dessa punkter är för sig taget det minsta o-normalt, men anmärkningsvärt många likheter blir det dem emellan.

Min poäng blir att KJ i likhet med Brevik är mycket mer begåvad än vad som framkommit i tråden: så begåvad att han faktiskt kan vilseleda förhörsledare o den samlade psykiatriska expertisen där han nu sitter!
Senast redigerad av MossTrums 2013-06-12 kl. 01:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in