2013-05-27, 22:17
  #97
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Jag har tagit vidare kritiken om forumet till Placera Media AB och de är medvetna om problemen som många användare tar upp. Det krävs dock resurser för att bygga om forumet och det behöver prioriteras gentemot annat. Just nu går det mesta av koncernens IT-resurser till att flytta över funktionerna från den gamla sajten till den nya sajten.


Jag har redan klagat direkt till er tidigare, och har bara fått snömos tillbaka. Precis som i filmen som postades...

Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Vad gäller navigeringen så är det något vi verkligen har velat göra något åt. Den gamla sidan upplevs faktiskt av många som väldigt svårnavigerad. Givetvis är det så att de som har varit kunder hos oss under en längre tid och är inne många gånger varje dag har vant sig vid navigeringen.

Jag gillade upplägget på den gamla sidan direkt. Jag kom från svårnavigerade E*trade, med mindre info och fulare design.
Citera
2013-05-28, 11:33
  #98
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
Folket som klagar här är samma människor som lipar när facebook ändrar sin layout.

Nej, det är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
2veckor senare har man vant sig

Efter ca 1 år har jag och oerhört många andra fortfarande inte vant oss en gnutta. Hur lång tid tycker du att det rimligtvis bör ta innan vi alla inser hur mycket bättre den nya sidan tydligen är?

Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
och fattar inte varför man gnällde överhuvudtaget.

Jo, det gör man eftersom det går att konkretisera väldigt tydligt i ord vad exakt som är sämre med den nya sidan jämfört med den gamla, och det känns inte bättre idag än när vi först började få förhandstittar på den nya sidan.
Citera
2013-06-11, 15:57
  #99
Medlem
927s avatar
det viktigaste under alla timmar och dagar ju nyheterna och som den rutan ser ut nu är den ju värdelös. jag hoppas verkligen att den blir anpassningsbar så att man kan visa flera nyheter och varför tog ni bort scrollfunktionen? som det är nu så måste jag öppna en ny flik med nyheter -> telegram och på den sidan finns det precis som på den gamla telegram och pm men man har inte lagt till den första fliken (på gamla sidan) där båda flikarna är sammanslagna. varför?
dessutom är den första telegrammet expanderat, vilket tar upp yta och under den finns en länk till hela telegrammet. extremt onödigt och tar upp ännu mer yta.
på den gamla sajten kan jag se allt jag vill och hur jag vill, bara att använda f5. vill jag se tidigare nyheter så behöver jag bara klicka en gång, nu måste jag klicka två gånger vilket jag gör säkert 100 ggr per dag. det känns inte som att personerna som gjort sajten handlar med aktier hela dagarna.
vill man ha mindre klick på sajten så gör man som NN, man fixar så nyheterna har pop-up rutor
Citera
2013-06-11, 22:27
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
Folket som klagar här är samma människor som lipar när facebook ändrar sin layout. 2veckor senare har man vant sig och fattar inte varför man gnällde överhuvudtaget.

"DAGS ATT BOJKOTTA FACEBOOK" "LÄMNA SKEPPET INNAN DET SJUNKER" "JAG KOMMER IALLAFALL BYTA TILL NORDNET!!!!!"

Kunde inte hålla med mer! Tycker att Avanza har gjort ett bra jobb med nya sidan, den känns fräsch och modern och jag hittar alla funktioner som jag använde på den gamla sidan. Bra jobbat!
Citera
2013-06-12, 09:17
  #101
Medlem
Celenos avatar
Man kan inte jämföra sin depå med SIXPRX i nya siten?
Citera
2013-06-12, 09:39
  #102
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
det viktigaste under alla timmar och dagar ju nyheterna och som den rutan ser ut nu är den ju värdelös. jag hoppas verkligen att den blir anpassningsbar så att man kan visa flera nyheter och varför tog ni bort scrollfunktionen? som det är nu så måste jag öppna en ny flik med nyheter -> telegram och på den sidan finns det precis som på den gamla telegram och pm men man har inte lagt till den första fliken (på gamla sidan) där båda flikarna är sammanslagna. varför?
dessutom är den första telegrammet expanderat, vilket tar upp yta och under den finns en länk till hela telegrammet. extremt onödigt och tar upp ännu mer yta.
på den gamla sajten kan jag se allt jag vill och hur jag vill, bara att använda f5. vill jag se tidigare nyheter så behöver jag bara klicka en gång, nu måste jag klicka två gånger vilket jag gör säkert 100 ggr per dag. det känns inte som att personerna som gjort sajten handlar med aktier hela dagarna.
vill man ha mindre klick på sajten så gör man som NN, man fixar så nyheterna har pop-up rutor
Jag är beredd att hålla med dig i många avseenden. Jag vet även om att vi faktiskt tänkt i liknande banor när det gäller andra funktioner på hemsidan där vi byggt det för att minimera antal klick samt använt pop-up rutor så jag tar det definitivt vidare till våra utvecklare.

Citat:
Ursprungligen postat av stenen
Kunde inte hålla med mer! Tycker att Avanza har gjort ett bra jobb med nya sidan, den känns fräsch och modern och jag hittar alla funktioner som jag använde på den gamla sidan. Bra jobbat!
Tackar ödmjukast för berömmet!

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Man kan inte jämföra sin depå med SIXPRX i nya siten?
Det kommer inom ett par veckor!

/Daniel, Avanza Bank
__________________
Senast redigerad av AvanzaBank 2013-06-12 kl. 10:01.
Citera
2013-06-15, 09:02
  #103
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Jag är beredd att hålla med dig i många avseenden. Jag vet även om att vi faktiskt tänkt i liknande banor när det gäller andra funktioner på hemsidan där vi byggt det för att minimera antal klick samt använt pop-up rutor så jag tar det definitivt vidare till våra utvecklare.


Tackar ödmjukast för berömmet!


Det kommer inom ett par veckor!

/Daniel, Avanza Bank

för mig är det inte konstigare än så att på gamla sajten kan man ju se max 10 st och fixar ni så det åtminstone går att välja 15 st så är det ok. det blir ju en förbättring (även om det vissa veckor och tidpunkter kommer 15 st telegram på 10 min)
Citera
2013-06-24, 23:49
  #104
Medlem
flashgrenades avatar
Är det jag som inte hittar eller är aktielistan med vinnare & förlorare borttagen på nya sajten?
Citera
2013-06-25, 05:44
  #105
Medlem
Inte direkt kopplat till den nya sajten men likväl irriterande. Varför överförs inte pengar från sparkonto till investeringssparkonto direkt? Man kan nästan tro att Avanza vill tvinga kunderna till kreditköp genom att medvetet slöa vid överföringar till investeringssparkonto.
Citera
2013-06-25, 08:41
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Inte direkt kopplat till den nya sajten men likväl irriterande. Varför överförs inte pengar från sparkonto till investeringssparkonto direkt? Man kan nästan tro att Avanza vill tvinga kunderna till kreditköp genom att medvetet slöa vid överföringar till investeringssparkonto.


Det brukar ta c:a 12-15 sekunder för mig. Klia dig på låret några sekunder innan köp bara?
Citera
2013-06-25, 08:51
  #107
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Är det jag som inte hittar eller är aktielistan med vinnare & förlorare borttagen på nya sajten?

Denna lista hittar du längst ner på "Spara och Placera", "Översikt". Du kan även gå via "Aktier", "Till Börstorget", "Vinnare & Förlorare". Det pågår även diskussioner om att göra denna väg tydligare.

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Inte direkt kopplat till den nya sajten men likväl irriterande. Varför överförs inte pengar från sparkonto till investeringssparkonto direkt? Man kan nästan tro att Avanza vill tvinga kunderna till kreditköp genom att medvetet slöa vid överföringar till investeringssparkonto.

Överföringar till ditt ISK från ett aktie-och fondonto går i realtid mellan 08.30-17.00. Gör du en överföring tidigare eller senare än dessa klockslag så kommer vår berörda avdelning behöva boka överföringen manuellt och då tar det i regel något längre tid. Gjorde du överföringen nu under morgonen har du troligtvis pengarna på ditt ISK strax innan kl.09.00.

/ Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-06-26, 18:58
  #108
Medlem
927s avatar
Snälla säg att jag måste se eller göra fel.... det finns inga pm eller telegram utöver de sju senaste!!??
Om jag har jobbat och kommer hem halv 5, jag är intresserad att läsa SKF Q2 så kommer inte jag att hitta det. Även om jag kollar kl 12 på lunchen så kommer inte kunna se det (om rapporten släpps kl 8). Jag förstår inte vilka kunder sajten är gjord för eller hur ni tänkt, om ni har tänkt.
NN sparar pm/telegram senaste 12 mån. Tur att man öppnat depå där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in