2013-06-11, 21:02
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är det här söket det handlar om. MPS behöver inte alls ha haft vetskap om privatsök. KJ deltog i fyra av MPS fem officiella sök.

Någon som vet vilka områden som är avsökta? Finns ngn karta?
Citera
2013-06-11, 21:03
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
AB var för övrigt fortfarande i Luleå den aktuella kvällen

Vet man säkert att AB var i Luleå och vilka tider det rör sig om?
Citera
2013-06-11, 21:04
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
kvällen den fjärde var han i luleyo
ska höra med källan som sa det en gång till och se

Du har många källor du.. ;-)
Citera
2013-06-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Någon som vet vilka områden som är avsökta? Finns ngn karta?

tror det ska finnas på en karta...
https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004dd51e1d99faa4aed c&msa=0

(nej, har inte stött på min bekanta som var med under privatsöket ännu)
Citera
2013-06-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

tider vet jag ingenting om, han var där den kvällen. det vet jag..
på något ställe som hette... uh
två bokstäver.. GC? CG?
GS?
CG tror jag..
JO! CGs.. gick juh förbi där när jag knatade omkring i Luleå för nån vecka sen
Citera
2013-06-11, 21:07
Medlem
Citat:
Du har många källor du.. ;-)

känner myyyche folk
får höra mycket
Citera
2013-06-11, 21:09
Medlem
Citat:

okey. om jag säger såhär då. jag vet varken mer eller mindre än så här om hela grejjen med AB den aktuella kvällen (fjärde maj 2013)

Han HAR blivit inkallad på förhör, och släppt, då han hade vattentätt alibi för hela kvällen/natten/whatever.
han är avfärdad
Citera
2013-06-11, 21:10
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
känner myyyche folk
får höra mycket

Då bör du veta att AB var ute den 8 maj, väl? Och var!
Citera
2013-06-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Är det bekräftat att VB:s kläder & mobil saknas?

Mobil sannolikt men kläder är höljt i dunkel, polis har inte yttrat en stavelse och jag har försökt få tråden att nosa var de kan ha tagit vägen, varken jag eller ingen har ett uppslag mer än delar av offret, inget som mer kan knytas till händelsen.

Var kroppen utan kläder, förmodligen men det ger olika möjliga scenario. En naken kropp (torso) är mer besvärlig att hantera än en kropp med kläder (fasta tag) så det är viss vikt i transport dit om styckningen skett utomhus. Styckningen har skett före transport är för mig givet. Var hennes mobil och persedlar ar gömda, brännt upp, sänkta kan man bara med rörelsemönster och GM's lokal kännedom kanske utröna.

Det är iaf ett mord som begåtts av en lokal person med god kännedom om terräng och gömsel

, men misstaget blev stressen som avslöjar misstagen och även FP1 talar för det.
Citera
2013-06-11, 21:11
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Nej, de "allra flesta" klarar inte av att stycka en människa. Inte ens på den tiden stegling användes syselsatte sig "de flesta" med detta.

Men det är väl ändå en filosofisk fråga? Jag kan visst tänka mig scenarior när det allra flesta hade klarat utav det. T.ex. om en människa faller ner död på dig och enda alternativet du har att komma loss är att stycka dennes kropp- du råkar dessutom mirakulöst ha en kniv bredvid dig som är inom räckhåll, annars om du inte gör det så väntar en långsam död med ett ruttnande lik ovanpå dig. Det var kanske ett extrem scenario, men detta är inte heller en fråga som vi kommer att få svar på- med tanke på att de allra flesta aldrig kommer att döda en annan människa- vare sig med vilja eller genom en olyckshändelse. Och därför så kommer de inte heller att ställas inför valet att begå en sådan fruktansvärd handling.

Min uppfattning är iaf att de flesta människor överlag är kapabla till att begå ondskefulla dåd- men att vissa är mer lättkränkta och därmed mer benägna att ta till våld, dessutom så kan motiven till diverse våldsdåd variera och de kan vara olika hedervärda. Jag tror således inte att brottslingar är monster- även om vissa utav dem kan bete sig som sådana. Det finns motiv där iaf ja skulle tänka mig att kunna ta till våld- som om en pedofil förgrep sig på mina barn. Och som en bonus på det så verkar sociala faktorer i allra högsta grad vara involverade när det kommer till vilka som blir gärningsmän eller inte.

Men visst jag förstår vad du menar och det måste vara fruktansvärt att stycka en annan människas kropp. Har du förövrigt sett filmen "Alive"?

Vi vet dessutom inte om KJ är sjuk eller vad som utlöst detta fruktansvärda som han gjort. Hur det än ligger till så tror jag inte att han är ondskan personifierad.
Citera
2013-06-11, 21:11
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
okey. om jag säger såhär då. jag vet varken mer eller mindre än så här om hela grejjen med AB den aktuella kvällen (fjärde maj 2013)

Han HAR blivit inkallad på förhör, och släppt, då han hade vattentätt alibi för hela kvällen/natten/whatever.
han är avfärdad

Vem har gått i god för honom, hans "berusade" styvmor?
Citera
2013-06-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Då bör du veta att AB var ute den 8 maj, väl? Och var!

nope. vet jag ingenting om.
har inte hans liv klarlagt
stött på han/träffat han typ en-två gånger max.
kanske var han ute den 8de maj, kanske var han inte.
vad har det med saken att göra?

jag har då avfärdad honom. är stensäker på att han inte har någonting som helst med saken att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in